avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 207 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Securitate şi Sănătate în ... Serviciu extern SSM - Conditii prevazute de lege, care ...
Discuție deschisă în Securitate şi Sănătate în Muncă (fost Protecţia Muncii)

Serviciu extern SSM - Conditii prevazute de lege, care trebuie indeplinite pentru desfasurarea de activitati in domeniul ssm.

Buna ziua,

Va rog sa ma ajutati cu cateva info in ceea ce priveste serviciul extern de SSM in sensul ca:

La o societate cu un numar mai mic de 100 de angajati, se poate ocupa administratorul de instruirea in acest domeniu? Desigul adimistratorul avand curs de 40 sau 80 de ore.
Ma intereseaza daca este suficient acest curs al administratorului si daca imi puteti da un articol de lege in acest sens #-o

Multumesc anticipat!
Cel mai recent răspuns: POPA GHEORGHE , Specialist in domeniul Securitatii si Sanatatii in Munca 18:40, 7 Noiembrie 2013
Art. 18. - (1) In cazul intreprinderilor si/sau unitatilor care au intre 50 si 249 de lucratori, angajatorul trebuie sa desemneze unul sau mai multi lucratori ori sa organizeze unul sau mai multe servicii interne de prevenire si protectie pentru a se ocupa de activitatile de prevenire si protectie din cadrul intreprinderii.
(2) In cazul intreprinderilor si/sau unitatilor prevazute la alin. (1) care desfasoara activitati dintre cele prevazute in anexa nr. 5, angajatorul trebuie sa organizeze unul sau mai multe servicii interne de prevenire si protectie.
(3) In cazul in care lucratorii desemnati, serviciile interne de prevenire si protectie nu au capacitatile si aptitudinile necesare pentru efectuarea tuturor activitatilor de prevenire si protectie prevazute la art. 15, angajatorul trebuie sa apeleze la servicii externe pentru acele activitati de prevenire si protectie pe care nu le poate desfasura cu personalul propriu.

HG 1425/2006
Normele metodologice de aplicare ale Legii ssm nr.319/ 2006, aprobate prin HG nr. 1425/ 2006 cu modificarile si completarile ulterioare permit efectuarea activitatilor din domeniul ssm (atentie ! activitatile ssm nu se rezuma doar la instruire) de catre angajator in conditiile
-art.16
al.(1) În cazul întreprinderilor cu până la 9 lucrători inclusiv, angajatorul poate efectua activităţile din domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă, dacă se îndeplinesc cumulativ următoarele condiţii:
a) activităţile desfăşurate în cadrul întreprinderii nu sunt dintre cele prevăzute în anexa nr.5;
b) angajatorul îşi desfăşoară activitatea profesională în mod efectiv şi cu regularitate în întreprindere şi/ sau unitate;
c) angajatorul a urmat cel puţin un program de pregătire în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă, cu o durată minimă de 40 de ore şi conţinutul prevăzut în anexa nr. 6 lit. A, fapt care se atestă printr-un document de absolvire a programului de pregătire.
al.(2) În situaţia în care nu sunt îndeplinite condiţiile prevăzute la alin. (1), angajatorul trebuie să desemneze unul sau mai mulţi lucrători ori poate organiza serviciul intern de prevenire şi protecţie şi/ sau poate să apeleze la servicii externe, în condiţiile prezentelor norme metodologice.
al.(3) În cazul în care angajatorul/ lucrătorii desemnaţi/ serviciile interne de prevenire şi protecţie nu au capacităţile şi aptitudinile necesare pentru efectuarea tuturor activităţilor de prevenire şi protecţie prevăzute la art. 15, angajatorul trebuie să apeleze la servicii externe pentru acele activităţi de prevenire şi protecţie pe care nu le poate desfăşura cu personalul propriu.
-art.17
al.(1) În cazul întreprinderilor care au între 10 şi 49 de lucrători inclusiv, angajatorul poate efectua activităţile din domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă, dacă se îndeplinesc cumulativ următoarele condiţii:
a) sunt respectate prevederile art.16 al.(1) lit. a) - c);
b) riscurile identificate nu pot genera accidente sau boli profesionale cu consecinţe grave, ireversibile, respectiv deces ori invaliditate.
al.(2) În situaţia în care nu sunt îndeplinite condiţiile prevăzute la al.(1), angajatorul trebuie să desemneze unul sau mai mulţi lucrători ori poate organiza unul sau mai multe servicii interne de prevenire şi protecţie şi/ sau poate să apeleze la servicii externe, în condiţiile prezentelor norme metodologice.
al.(3) În cazul în care angajatorul/ lucrătorii desemnaţi/ serviciile interne de prevenire şi protecţie nu au capacităţile şi aptitudinile necesare pentru efectuarea tuturor activităţilor de prevenire şi protecţie prevăzute la art.15, angajatorul trebuie să apeleze la servicii externe pentru acele activităţi de prevenire şi protecţie pe care nu le poate desfăşura cu personalul propriu

Daca va incadrati in categoria 50-249 lucratori (sub 100 lucratori, dupa cum mentionati), va sunt aplicabile prevederile art.18 prezentat in mesajul medieribucur...
Atentie la anexa 5 la HG nr.1425/ 2006 si la capacitatile si aptitudinile necesare pentru desfasurarea activitatilor ssm mentionate la art.15 din Normele metodologice.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Ssm firma cu 2 angajati (bar) ana72 ana72 Buna ziua! Am o intrebare, intr-un bar trebuie obligatoriu dosarul cu ssm? Si daca da, este valabil daca fac eu cursul 40 sau 80 de ore? firma nu are decat 2 ... (vezi toată discuția)
Sunt administrator la o firma de 47 de persoane. am cursul specialist ... mgavrilut mgavrilut Sunt administrator la o firma de 47 de persoane. Am cursul specialist SSM 90 de ore. Pot sa indeplinesc si functia de lucrator desemnat ssm? (vezi toată discuția)
Organizare activitate ssm costy0866 costy0866 Buna ziua . Cum pot rezolva cu organizarea SSM fara sa apelez la un serviciu extern sau sa trimit la cursuri un angajat din societate . Am urmatoarea situatie ... (vezi toată discuția)