Problema pe care vreau sa o semnalez este legata de asigurarea de sanatate care mi-a fost supendata de catre CASMB.
Sunt incadrat ca persoana fizica fara venit, care isi plateste contributia de sanatate pe cont propriu. In urma platii beneficiez de asigurare medicala gratuita.
Am observat ca in luna Decembrie 2013 am fost scos din sistem asigurarilor de sanatate si ca urmare nu mai pot beneficia de asigurare medicala.
Plata cotributiei am facuta pana pe 31 Octombrie 2013, iar in Decembrie 2013 urma sa-mi achit contributia pentru lunile Noiembrie+Decembrie 2013.
Conform Ordinului Nr. 617 din 13 august 2007 - "pentru aprobarea Normelor metodologice privind stabilirea documentelor justificative pentru dobandirea calitatii de asigurat, respectiv asigurat fara plata contributiei, precum si pentru aplicarea masurilor de executare silita pentru incasarea sumelor datorate la Fondul national unic de asigurari sociale de sanatate"
Emitent: Casa Nationale de Asigurari de Sanatate
Publicata in: Monitorul Oficial Nr. 649 din 24 septembrie 2007
in ANEXA NORME METODOLOGICE
privind stabilirea documentelor justificative pentru dobandirea calitatii de asigurat, respectiv de asigurat fara plata contributiei, precum si pentru aplicarea masurilor de executare silita pentru incasarea sumelor datorate Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate
la CAPITOLUL I, ART. 1, (3) este scris:
"Drepturile de asigurare inceteaza dupa 3 luni de la ultima plata a contributiei"
Pe 28 Iunie 2013 mi-am facut plata pentru lunile Iunie, Iulie si August 2013, iar pe 28 August 2013 mi-am facut plata pentru lunile Septembrie si Octombrie 2013. Deci ultima zi platita a asigurarii mele era 31 Octombrie 2013. De la aceasta data se calculau cele 3 luni in care, eu, daca nu faceam nici o plata puteam fi scos din sistem in 31 Ianuarie 2014. Dumnealor vazand ca stampila de la ultima plata este pe 28 August (dar aceasta era facuta pentru lunile Septembrie si Octombrie 2013), probabil au considerat de la acea data 3 luni.
INTREBARE:
Ce pot sa fac in cazul acesta pentru ca sa mi se redea calitatea de asigurat, atata timp cat ceea ce au facut este un abuz.
Va spun ca nu se poate comunica cu dumnealor explicandu-le unde este problema, pentru ca m-am mai confrunat cu o problema legata de asigurarea de sanatate si nu vor sa comunice, icepand de la functionarii de la ghiseu pana la conducere, singurul argument al lor fiind discutia in contradictoriu si sustinerea proprilor idei, nevarand nici macar sa vada unde au gresit si sa remedieze situatia (spunand ca pe ei nu-i intereseaza daca esti asigurat sau nu).
Va rog sa-mi spuneti daca ne poate proteja cineva de astfel de abuzuri si cum poate fi considerata neglijenta in serviciu a acestor oameni.
Astept raspunsul dumneavoastra!
Va multumesc!