Buna ziua,
Sunt administratora unei asociatii de proprietari si ma confrunt cu urmatoarea problema;
In bloc sunt foarte multe apartamente inchiriate unde chiriasii nu au contract de inchiriere declarate la Fisc.Problema este ca unii proprietari au incasat pe langa chirii si intretinerea de pe lista afisata,fara a o si achita la Asociatie.Odata pacalesc statul fara a platii impozit pe chirie si a doua, Asociatia prin restantele acumulate.Suntem in situatia sa achitam facturile de utilitati cu intarziere(utilitati de care beneficiaza si acesti chiriasi ) si cu penalitatile aferente.
Intrebare:Unde pot fi reclamati acesti proprietari:la Fisc,la Politie,la Primarie,pentru ca am discutat amiabil cu ei,promit,dar atat,fiindu-le greu sa dea banii din urma pentru intretinerile restante.
Va multumim anticipat pentru un sfat util.
Cu stima.
Se observa ca stiti unde sa-i reclamati...
Chiriasii au / nu au mutatie in imobil? Sunt trecuti in Cartea de imobil a blocului? Reclamati la politistul de proximitate!
Chiriasii au / nu au contracte de inchiriere, care ar trebui depuse in copie si la as. prop. - din care o sa constatati viza ANAF? Pai daca proprietarii nu-si achita obligatiile catre as. prop., nu credeti ce le-ati face un bine reclamandu-i la ANAF? Faza este ca trebuie sa luati o hotarare in com. executiv, eventual in AG a proprietarilor!
Poate hotarati sa-i actionati in instanta, daca debitele au o valoare mai mare...
Pai de ce sa-i reclamati? Legea 230/2007 de infiintare,organizare si functionare a asociatiilor de proprietari prevede posibilitatea ca proprietarii-restantieri sa fie actionati in justitie dupa 90 de zile de neplata a cotelor de intretinere..
Procedati asa cum spune legea.
Daca datoriile se acumuleaza pentru sume consistente, sa zicem peste 5000 lei, atunci puteti chiar sa le inscrieti privilegiu imobiliar.
Cat priveste reclamatiile la Fisc in legatura cu contractele intre proprietari si chiriasi, aceasta nu este treaba asociatiilor de proprietari pentru ca pur si simplu proprietarii nu sunt obligati sa va arate ce contracte au ei cu chiriasii.
Garda financiara se ocupa de ordonatorii de credite, iar in privinta asociatiilor de proprietari se ocupa de impozitele pe care asociatia, in calitate de angajator, trebuie sa le plateasca la stat.
GF nu se ocupa de proprietarii care inchiriaza apartamente.
Pe dv ca a sociatie va intereseaza sa nu va inregistarti cu restante fata de furnizorii de servicii
Notificati oficial proprietarii apartamentelor care sunt in evidenta cu sume cu titlu de restanta de obligatia achitarii debitului,sub sanctiunea suportarii c/v mediere.cheltuieli de judecata
Impotriva locatarilor fara forme legale,puteti sesiza oficial politia responsabila,care in temeiul L nr 61/1991 poate efectua verificari si in cazuri motivate poate dispune sanctiuni
Institutia Comisariatului Garzii Financiare,prin modificarile aduse ANAF a fost desfiintata
Recuperare bani
Vali26
Am o speta si anume: Proprietarul a inchiriat un imobil unei firme cu administrator roman si asociat austriac. Firma a intrat in insolventa, si nu plateste ... (vezi toată discuția)