Voi incerca sa prezint pasii pe care i-am urmat pentru a inmatricula SRL-ul cu asociat unic, care este si administrator. Actele le-am depus si obtinut in luna februarie 2014, la ONRC Iasi. Sediul social este intr-un apartament de bloc, situat la etaj. De asemenea, am scris detaliat si taxele pe care le-am platit pentru inmatriculare.
I. Acte:
1. Rezervarea denumirii firmei (
[ link extern ] );
Actul care dovedeste rezervarea denumirii trebuie inregistrat in momentul in care se depun toate actele pentru inmatriculare la acelasi ghiseu de unde s-a obtinut.
2. Rezervare emblemei firmei (optional) (
[ link extern ] );
Ambele rezervari au fost gata in aceeasi zi, dar mi-au spus sa vin a doua zi la ora 9.
3. Contractul de comodat
nu are nevoie de notar (desi e o idee buna sa il faceti la notar daca nu aveti incredere in persoanele care va pun la dispozitie imobilul). Trebuie semnat de proprietarii apartamentului si de asociat.
4. Acordul vecinilor (directi cu apartamentul… nu de la toata scara) si a asociatiei de locatari este necesar daca firma isi va desfasura activitatea intr-un spatiu de locuit care se afla la etaj (
[ link extern ] ).
5. Timbrele cu o valoare totala de 4 RON se cumpara de la Posta Romana. Sunt necesare pentru inregistrarea la ANAF a sediului social… care se face tot la ONRC.
6.
Cererea de inregistrare a documentelor care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social si de eliberare a certificatului pentru spatiul cu destinatie de sediu social – se completeaza tot la ONRC (ei trimit datele la ANAF). Timbrele se lipesc pe aceasta cerere. Cererea trebuie insotita de copie dupa actul care atesta dreptul de proprietate a comodantului (ex. act de vanzare cumparare). Trebuie sa se prezinte si actele in original (care se iau inapoi ;;)). Daca in Contractul de comodat s-a trecut ca firmei i se da in folosinta „camera X” si nu „imobilul”, trebuie atasata copie dupa planul apartamentului, in care se bifeaza „camera X” (de asemenea, in cazul asta se trece peste tot in acte unde apare adresa sediului social si „camera X”) (
[ link extern ] ...).
7. Actul constitutiv cu asociat unic nu are nevoie de dată certă, nici de notar. Se poate realiza sub semnătură privată. Trebuie semnata fiecare pagina. In actul constitutiv se poate scrie un numar nelimitat de coduri CAEN, fara a se plati ceva in plus. In schimb, dupa inregistrare, fiecare informatie adaugata in actul constitutiv costa. Deci e o idee buna sa adaugati inca de la redactarea actului constitutiv cat mai multe coduri CAEN de care credeti ca o sa aveti nevoie in viitor (model:
[ link extern ] ).
8. Capitalul social poate fi depus la orice banca. Este nevoie de Actul Constitutiv, Buletin si Banuti . Trebuie facuta o copie dupa foaia eliberata de banca.
9. Copie dupa buletinul asociatului.
10. Modelul 2 de declaratie pe propria raspundere privind activitatile desfasurate la sediul social, la sediile secundare (daca este cazul) si in afara sediului social (la clienti de exemplu). Se fac 4 copii (
[ link extern ] ).
11. Cerere de înregistrate + Anexa. La ONRC din Iasi există modele cu Cerere de înregistrate în camera de aşteptare. De asemenea, se poate consulta contra cost un jurist de la ONRC... e o idee buna . In anexa am bifat doar la 2 (Impozit pe veniturile microintreprindelor). (Cererea:
[ link extern ] )
12. Declaraţia pe propria răspundere că sunteti asociat unic la o singură firmă se dă la Registrul Comerţului… se semnează un formular tip, dat de consilierii juridici ai ONRC. Asta e singurul document care are nevoie de data certa… asta se rezolva tot de un consilier juridic al ONRC.
13. Specimenul de semnătură se dă în faţa unui consilier juridic de la ONRC. (
[ link extern ] )
14. Dosar in care se pun toate actele
15. Factura cu plata taxelor de inmatriculare
Se merge la Biroul Unic, unde sunt mai multe birouri de fapt . O doamna se uita in dosar, va spune daca sunt nereguli, daca trebuie facute completari/modificari. Daca totul este in regula va emite o factura cu ce trebuie sa platiti pentru inmatriculare. Aceasta se plateste la casierie.
Si cam atat cu inmatricularea ... e mai simplu decat pare la prima vedere si nu cred ca este nevoie de serviciile unei firme de infiintari firme.
Daca totul este in regula, actele sunt gata in 3 zile… eu am depus actele luni pe la ora 14 si erau gata miercuri la ora 12…
Rezultatul este un SRL, plata impozitului pe venitul microintreprinderilor, neplatitor de TVA.
II. Taxe si costuri aferente:
1. Rezervarea denumirii firmei (ONRC): 72 RON
2. Rezervare emblemei firmei (optional) (ONRC): 72 RON
3. Timbru de la Posta Romana: 4 RON
4. Dare de data certa pentru actele redactate (ONRC): 10,8 RON
5. Indrumare completare cereri inregistrare/form. tipizat (ONRC): 4,95 RON
6. Indrumare prealabila pentru constit./modif. (ONRC): 9,9 RON
7. Factura de inmatriculare: 446,50 RON, insemnand (ONRC):
- Copii Certificate PJ/PFA,II,IF: 5 RON
- Fond Buletin Legea nr. 277/2009 (10 %): 25 RON
- Fond Lichidare Legea nr. 169/2010 (50 %): 135 RON
- Inmatriculare in RC – PJ/PFA,II,IF: 250 RON
- Monitor Oficial P.IV: 31,5 RON
8. Cazier Fiscal (ONRC): 20 RON
Totalul taxelor de inmatriculare:
568,15 RON + 72 RON (emblema care este optionala) = 640,15 RON
9. Capital Social: 200 RON
TOTAL: 840,15 RON
Sper sa va fie de folos! :justcuz: