avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 803 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Probleme garantie piese auto
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Probleme garantie piese auto

buna seara,in urma cu aproximativ un an de zile am cumparat o caseta de directie pentru autoturismul propriu,caseta a fost montata in service autorizat cu toate actele si devizele necesare. Intre timp caseta s a dovedit a fii defecta,urmand sa fie schimbata in garantie.Intrebarea mea la dumneavoastra este cine plateste manopera service ului pentru demontarea casetei defecte in garantie si montarea casetei noi.Va multumesc!
Cel mai recent răspuns: razvyx , utilizator 00:07, 27 Octombrie 2016
manopera intodeauna se plateste . daca , si manopera este luata in garantie sau se dovedeste ca din cauza celui care a montat piesa s-a defectat in timp , sau se dovedeste ca piesa a fost defecta de la bun inceput , atunci nu se plateste .

cu montatul / demontantul pieselor in garantie , avem si noi probleme.
Ultima modificare: Luni, 3 Martie 2014
DanMC, utilizator
Salut,

Va rog sa ma ajutati cu un raspunns la urmatoarea speta:

In urma cu cateva zile am cumparat o piesa auto de la un distribuitor. In certificatul de garantie al piesei este mentionat faptul ca aceasta trebuie montata intr-un service autorizat, pentru a nu pierde garantia de 2 ani. Zis si facut, m-am dus la o reprezentanta, mi-au montat piesa respectiva, am achitat manopera pentru montaj, iar la o zi dupa montare , masina a inceput sa "troncane". Cei din reprezentanta spun ca este piesa defecta si trebuie inlocuita pe garantie.

Acum urmeaza intrebarea de 20 de puncte: Cine suporta manopera, care nu este deloc de neglijat( 2000 RON) ?

Logic ar fi sa o suporte distribuitorul, corect?

Imi puteti da detalii despre acest subiect? Imi este tare frica sa nu le "bubuie" mintea cum ca trebuie sa achit eu din nou manopera.

Cei din reprezentanta spun ca este piesa defecta


Stati ca pana la manopera mai e, lucrurile se complica rau cand vanzatorul piesei va spune ca piesa e buna si a fost montata gresit.
deocamdata eu le-am cerut un document celor din reprezentanta din care sa rezulte constatarea lor si anume defectul piesei. Problema este ca in momentul in care o voi duce la distribuitor, acesta va solicita probabil un timp de 1 luna ma gandesc pentru analiza piesei respective.

Chiar nu pot face nimic? Trecand peste acest aspect, care sunt sansele ca distribuitorul sa imi plateasca manopera?

Nu mi se pare deloc ok ca si consumator, am cumparat o piesa noua, cu garantie, am montat-o unde specifica ei pentru a nu o pierde(garantia), am platit odata manopera la aceasta si mi se pare mai mult decat aberant sa o mai platesc inca odata, intrucat chiar nu este vina mea...
De aia e indicat sa va comande service-ul piesa...
Intai asteptati sa vedeti raspunsul distribuitorului si apoi o luati ierarhic ca sa zic asa.. Anpc , apoi catre instanta.

Alte discuții în legătură

Produs defect în garanție - cine plătește costurile montarii produsului? ionutvd ionutvd Bună ziua, Lucrez la un magazin online de piese auto și avem următoarea speta: Un client a cumpărat un produs în valoare de 400 lei, iar montajul ... (vezi toată discuția)
Este legal ca un service auto să înlocuiască, pe o mașină dusă la reparat, caseta de direcție cu una provenită din dezmembrări? saadeddine saadeddine Este legal ca un service auto sa inlocuiasca o caseta de directie pe o masina cu o alta achizitionata din dezmembrari? Am dus o masina la reparat. Acestia ... (vezi toată discuția)
Bună ziua! am achiziționat un motor second-hand cu garanție ... Luca1986 Luca1986 Bună ziua! Am achiziționat un motor second-hand cu garanție din dezmembrări, dar motorul este defect. Eu trebuie să suporte încă odată manopera de ... (vezi toată discuția)