Doar mediatorul sau eventual un avocat va poate ajuta. Consilierul juridic este angajatul uneia dintre partile din dosar si nu poate efectua aceasta procedura de informare.
PV de informare privind medierea se elibereaza partii care solicita medierea daca cealalta parte deci anuntata, nu se prezinta.
Daca ambele parti se prezinta la mediere atunci se va elibera un certif de informare.
am avut cazuri in care desi una din parti avea proces verbal de informare de la avocat, instanta a retrimis partile la mediator in vederea procedurii de informare. Nu exista practica unitara, legea fiind neclara. Mai mult, in lege scrie ca Certificatul de Informare si Procesul verbal de neparcurgere a sedintei de mediere in ipotezele de la art 2 din legea medierii, sunt acte specifice profesiei medierii si nu pot fi redactate de alti profesionisti.
V-as recomanda apelul la un mediator nu numai pentru regularitatea procedurii de informare, dar si pentru eventualitatea unei medieri si a unei solutii amiabile la situatia dumneavoastra.
@ olivia stoicescu
Ca regulă, Legea nr. 192/2006 privind medierea şi organizarea profesiei de mediator prevede, la art. 2, alin. (1^1), că dovada participării la şedinţa de informare privind avantajele medierii se face printr-un certificat de informare eliberat de mediatorul care a realizat informarea. De aici rezulă că informarea cu privire la avantajele medierii o realizează, ca regulă, mediatorul.
Prin excepție de la aceste dispoziții, alineatul (1^3) al art. 2 din Legea nr. 192/2006 prevede că efectuarea procedurii de informare asupra avantajelor medierii poate fi realizată de către judecător, procuror, consilier juridic, avocat, notar, caz în care aceasta se atestă în scris. Prin urmare, atâta vreme cât legea conține dispoziții exprese în acest sens, și consilierul juridic poate să realizeze această procedură și să încheie un înscris din care să rezulte că părțile și-au îndeplinit obligația de a participa la procedura de informare asupra avantajelor medierii.
Da, legea prevede și excepția de la regula conform căreia mediatorul efectuează procedura de informare și tot el eliberează , după caz, pv. sau certificat de informare.Însă aș subscrie la opinia Gabrielei Gerber, anume că juristul societății, find angajatul uneia dintre părțile litigante, ar fi incompatibil în a realiza informarea. Iar asta pentru că ulterior, dacă nu se va media conflictul, va reprezenta angajatorul în instanță.
Din pacate, nu cred ca incompatibilitatea invocata este aplicabila in cazul consilierului juridic, pentru ca Legea 192/2006 care o prevede vorbeste despre mediator...
Ca atare, daca acel consilier juridic vrea neaparat sa incerce sa faca informarea, nu cred ca il poate impiedica art. 36. "ART. 36 - Mediatorul nu poate reprezenta sau asista vreuna dintre părţi într-o procedură judiciară ori arbitrală având ca obiect conflictul supus medierii."
Tind insa sa-i dau dreptate colegului nostru, @mediatodorinilie, in sensul ca poate aparea situatia in care instanta sa retrimita partile la mediator. Consiliul Superior al Magistraturii a decis in luna decembrie 2013 ca "mediatorul este cel care urmeaza a realiza toate etapele de mediere, inclusiv procedura de informare finalizata prin certificatul de informare privind medierea". Desigur, consilierul juridic procedeaza dupa cum considera.