In calitate de PJ am inchiriat o cladire de la o persoana fizica, pe baza de contract de inchiriere inregistrat la finante.
Intr-o parte din acel spatiu am sediul firmei si in alta parte imi desfasor activitatea. Facturile de utilitati sant emise pe numele proprietarului, persoana fizica, acesta detinand doua corpuri de cladire, de aceeasi marime,, deci o singura factura pentru ambele corpuri de cladire. Am incercat sa facem transcrierea contractelor dar procedura este complicata si costisitoare. In aceasta situatie se pot deduce cheltuielile cu utilitatile(gaz, electricitate) pe baza facturilor primite de la PF? Mentionez ca firma este neplatitoare de TVA deci nu se pune problema deductibilitatii TVA-ului.
Contabilul firmei spune ca acele cheltuieli nu sant deductibile din cauza ca facturile nu sant emise pe numele firmei dar eu imi amintesc ca am citit in Codul Fiscal ca ar fi deductibile binenteles doar procentul aferent spatiului inchiriat, adica in cazul meu jumatate din factura. Doar TVA-ul aferent acelor facturi este nedeductibil dar in cazul meu fiind neplatitoare de tva nu ma afecteaza.
Va rog sa imi spuneti daca am inteles bine sau daca contabilul are dreptate?
incheiati un act aditional la contractul de inchiriere prin care sa mentionati ca cheltuilelile cu utilitatile proportional cu spatiul folosit se suporta de chirias
lunar pe baza unei copii de pe factura de utilitati pe care se va inscrie valoarea aferenta spatiului utilizat platiti contravaloarea utilitatilor proprietarului acesta semnandu-va pentru primire o dispozitie de plata, dispozitie pe care o veti inregistra in contabilitate prin articolul contabil 605=5311 cheltulieli care sunt deductibile la calculul impozitului pe profit
Contabilul firmei spune ca aceste cheltuieli nu sunt deductibile fiindca in normele de aplicare a Codului Fiscal la art. 21 spune:Contribuabilul va justifica cheltuielile de functionare, intretinere si reparatii aferente sediului cu documente legale, cum sant contractele incheiate cu furnizorii de utilitati si alte documente.
Acum eu nu imi dau seama ce pot insemna " alte documente", pot fi si dispozitiile de plata chiar fara contracte?
Plata facturi prin firma
ypo
Avem un srl. cu doi asociati :sot-sotie,sediul firmei este apartamentul in care locuim si pe care suntem proprietari 50%sotul,50%sotia,nu am depus contract de ... (vezi toată discuția)