1.
Ce documente sunt necesare pentru autorizarea activitatii de transport marfa?
Licenta de transport se obtine de la ARR.. Documentele necesare pentru obtinerea Licentei de Transport sunt:
- solicitare Licenta (cerere). Pentru a vizualiza si tipari formularul de crere faceti click aici.
- certificat de inmatriculare la Oficiului National al Registrului Comertului
- act constitutiv din care sa reiasa ca societatea comerciala are ca obiect de activitate Transport rutier
- actul de infiintare, respectiv statutul
- lista vehiculelor detinute si utilizate
Licenta de transport se acorda daca intreprinderea indeplineste urmatoarele conditii:
- onorabilitate,
- capacitate financiara
- competenta profesionala.
Exemplarul original al licentei de transport de elibereaza pe o perioada de 5 ani. Originalul Licentei de transport se pastreaza la sediul firmei.
2. Un sofer profesionist care efectueaza transport rutier cu vehicule a caror masa maxima autorizata este mai mare de 3.5 tone trebuie sa obtina un atestat profesional (conform Ordin Nr. 521 din 19 martie 2007 ).
1. Cum se obtine un atestat de sofer?
Atestatul se obtine in urma absolvirii cursurilor de pregatire si promovarii unui examen, perioada de valabilitate fiind de 5 ani.
Atestatul se elibereaza de catre Ministerul Lucrarilor Publice prin ARR.
2.Unde se tin cursurile?
Cursurile se organizeaza in centre de pregatire autorizate de catre Ministerul Lucrarilor Publice ,Transporturilor si Locuintei.
3.Ce conditii trebuie sa indeplineasca o persoana pentru a urma cursul de pregatire pentru atestat?
-sa aiba carnet de conducere corespunzator tipului de transport rutier
-aviz de aptitudine medicala
-aviz psihologic
Detalii:
[ link extern ]