avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 864 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Securitate şi Sănătate în ... serviciu intern de prevenire si protectie
Discuție deschisă în Securitate şi Sănătate în Muncă (fost Protecţia Muncii)

serviciu intern de prevenire si protectie

O organizatie care are peste 600 de lucratori si care are infiintat Serviciul Intern de Prevenire si Protectie, cu personal avand competentele cerute de Legea 319 / 2006, poate desfiinta acest Serviciu pentru a apela la un Serviciu extern? In cazul in care Serviciul Intern este desfiintat lucratorii vor fi disponibilizati. Ce ii poate apara pe acesti lucratori? Mentionez ca in atributiile Serviciului se regasesc nu numai cele cerute de Legea 319 / 2006, ci si atributii date de Sistemul de management de ssm implementat si altele complementare (la dispozitia sefului ierarhic).
Multumesc pentru raspuns.
Cel mai recent răspuns: simonacjcr , utilizator 15:06, 22 Septembrie 2014
Asa cum presupun ca stiti, Normele metodologice de aplicare a legii 319/2006 pevad ca:
Art. 19. - (1) În cazul întreprinderilor şi/sau unităţilor care au peste 250 de lucrători, angajatorul trebuie să organizeze unul sau mai multe servicii interne de prevenire şi protecţie.
(2) În cazul în care serviciile interne de prevenire şi protecţie nu au capacităţile şi aptitudinile necesare pentru efectuarea tuturor activităţilor de prevenire şi protecţie prevăzute la art. 15, angajatorul trebuie să apeleze la unul sau mai multe servicii externe pentru acele activităţi de prevenire şi protecţie pe care nu le poate desfăşura cu personalul propriu.
___________
Art. 19. a fost modificat prin punctul 12. din Hotărâre nr. 955/2010 începând cu 27.09.2010.

Ceea ce poate face angajatorul este sa reduca atributiile SIPP si sa contracteze in completarea activitatilor un SEPP. Insa, legal, nu poate desfiinta SIPP. Daca ITM este ferm si aplica legea fara a face rabat, va impune angajatorului exidtenta SIPP.
Multumesc frumos,
Asa percep si eu articolul, dar depinde cum il percepe conducerea! sau cum il percep juristii! Si daca ar putea sa se lege de "capacitati si aptitudini" - cerintele din lege sunt indeplinite pentru lucratori si activitatea se desfasoara, dupa parerea mea corect, nu exista amenzi datorate neindeplinirii sarcinilor de serviciu sau datorate activitatilor executate de lucratori.
Dumneavoastra cum interpretati "capacitati si aptitudini"?
Cu respect,
Simona C.
Un exemplu de "capacitati si aptitudini", care nu pot fi retinute in activitatea unui serviciu intern de prevenire si protectie.
Angajatorul doreste, initial, sa efectueze, cu forte proprii, actualizarea materialului privind riscurile profesionale. Serviciul intern/ seful serviciului intern nu reuseste(c) sa intocmeasca un plan de actiune, pertinent, care sa fie atasat deciziei care urmeaza sa fie semnata de catre angajator. Prin decizie urmeaza a se stabili pasii care trebuie parcursi, pentru realizarea materialului si a noului plan de prevenire si protectie. In cadrul planului de actiune pot fi prevazute activitati legate de determinari de noxe la locurile de munca/ de autorizari de personal, etc., activitati pe care serviciul intern este posibil sa nu aiba posibilitatea/ autoritatea/ autorizatiile necesare, pentru a le presta.
Amenzile pentru neindeplinirea sarcinilor se serviciu nu sunt un criteriu, dupa parerea mea, pentru aprecierea activitatii membrilor unui compartiment.
In acelasi timp, intr-o intreprindere cu 600 de angajati, daca se decide, sa se apeleze si la un Serviciul extern de prevenire si protectie, activitatea interna ssm nu este organizata corespunzator si/ sau membrii serviciului intern nu sunt tocmai cei mai buni meseriasi in domeniu.
Indiferent de motiv, angajatorul care are 600 de lucratori, in prezent, nu poate renunta, legal, la serviciul intern de prevenire si protectie. Juristii si conducerea nu au posibilitatea legala, "sa perceapa" altfel Legea ssm nr.319/ 2006. O pot face altfel decat scrie in lege pe raspunderea lor. In fata instantei de judecata, legea ssm va fi avuta in vedere, nu "perceperea" legii de catre juristi si/ sau conducerea firmei.
Cred ca legiuitorul s-a referit la faptul ca lucratorul desemnat sau membri SIPP, din motiove de pregatire tehnica, de aptitudini de comunicare, de lipsa stiintei de a indeplini unul sau mai multe din punctele de la art. 15 di Norme. In cel mai rau caz, angajatorul poate inlocui membri SIPP cu altii, nu poate desfiinta SIPP.
gigipopa, angajatorul, in acest caz nu cred ca are ceva de reprosat membrilor SIPP ci, pur si simplu vrea sa externalizeze serviciu, scazind costurile si scapa si de grija unor angajati.
@dragupfa
Chiar daca vrea, sa externalize activitatea ssm, in prezent legea nu ii permite angajatorului sa faca acest lucru.
Personal, cred ca externalizarea poate fi o solutie viabila, dar mai trebuie si ca legiuitorul sa fie de acord.
In ceea ce priveste costurile, ca Serviciu extern de prevenire si protectie, care isi desfasoara activitate in mod profesionist si care are in componenta sa adevarati profesionisti, nu cred ca acestia vor accepta salarii de 1.000 - 1.500 lei/ luna.

Alte discuții în legătură

Mai e obligatoriu serviciu intern daca exista serviciu extern? gigissm gigissm In HG 1425/06, la art. 19, alin(1) se specifica obligatia infiintarii serviciului interne de prevenire si protectie. La acelasi art, alin(2) se ... (vezi toată discuția)
Legat de sepp Akhenaton81 Akhenaton81 Cum vi se pare obiceiul ca in cadrul unei firme care detine serviciu intern de prevenire si protectie, serviciul extern sa traseze responsabilitati catre SIPP, ... (vezi toată discuția)
Serviciu intern prevenire si protectie prodiana prodiana Buna ziua. O societate cu mai putin de 50 de angajati care activeaza in domeniul constructiilor poate externaliza intreaga activitate SSM sau este obligatoriu ... (vezi toată discuția)