Suntem obligati sa utilizam procedura onlline, dar nu s a dat nici un ghid, etapele care trebuiesc urmarite....primesc mereu pe mail- cursuri seap...tinute la bucuresti, la o distanta de aproximativ 400 de km, o taxa destul de mare pe care autoritatea nu mi o poate oferi..este normal asa ceva? sa nu se dea un ghid de utilizare a procedurilor online?
Cei care au utilizat aceasta procedura cum ati procedat? daca doresc sa organizez o cerere de oferte pt un contract de lucrari, cu criteriul de atribuire: cea mai avantajoasa din p d v d economic, solicit anumite documente de calificare, cum imi sunt aduse acestea la cunostinta?
dar unde scrie ca trebuie sa folositi procedura on line?
eu stiu ca asta se ofera la achizitiile directe.
pentru cerere de oferta, documentatia, caietul de sarcini trebuie sa il atasati la invitatie, nu si procedura in sine , aceasta o puteti face la sediul unitatii
in H.G.370/2009 se specifica urmatoarele:"prin aceasta hotarare s-au introdus contraventii in cazul nerespectarii de catre autoritatile contractante a obligatiei de a utiliza mijloacele electronice pentru realizarea procentului de 20% din valoarea TOTALA a achizitiilor publice anuale".
Intradevar acel procent de 20% se calculeaza la valoarea totala a achizitiilor facute, indiferent ca se foloseste o procedura de achizitie (cerere de oferta, licitatie, etc) sau achizitia se face in mod direct.
Procedurile electronice (on-line) se pot face in doua feluri:
1. Procedura realizata integral on-line, adica atat documentele de calificare cat si oferta financiara se vor posta on-line pe SEAP. Mai concret, documentele de calificare in format electronic se incarca in SEAP, iar la final dupa etapa de calificare se configureaza (tot pe SEAP, bineinteles) partea finala, licitatie electronica.
2. Procedura partial on-line, adica documentele de calificare se trimit in plic autoritatii contractante. Dupa etapa de calificare, se configureaza licitatia electronica care se configureaza in SEAP.
Achizitia directa on-line se realizeaza folosind catalogul de produse din SEAP.
Orice metoda folositi din cele de mai sus, achizitiile efectuate vor fi considerate ca fiind realizate electronic (on-line)
Bineinteles, ca sa puteti sa faceti achizitii on-line trebuie sa fiti inregistrati in SEAP ca autoritate contractanta. Inregistrarea in SEAP este obligatorie pt autoritatile contractante.
Folosirea SEAP-ului este destul de usoara si intuitiva. Daca stiti sa folositi un calculator, si mai stiti sa folositi si un forum, cu siguranta o sa va descurcati si in SEAP.
Daca in anul 2009 nu efectuati minim 20% din valoarea achizitiilor on-line probabil in 2010 cand veti face raportarea anuala a achizitiilor din anul precedent , o sa primiti o amenda din partea ANRMAP-ului (Raportarea se face tot on-line folosind o facilitate din SEAP)
Pe site-ul www.e-licitatie.ro exista pe pag. principala un manual de utilizare(in dreapta) unde sunt descrise etapele pe care trebuie parcuse pt diverse operatiuni.