avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 365 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Despre organigrama si statutul de functii in ...
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Despre organigrama si statutul de functii in institutiile publice

V-as ruga , daca se poate , sa imi spuneti care este baza legala de intocmire a organigramei intr-o primarie ,cine o intocmeste , cand se intocmeste , cine o aproba , de ce anume depinde aprobarea ei ?
Va multumesc anticipat!
Cel mai recent răspuns: Anna63 , utilizator 16:07, 16 Iunie 2009
Intocmirea organigramei se face de catre referentul resurse umane la initiativa primarului, acesta fiind cel care isi stabilieste structura organizatorica a aparatului sau de specialiate. Aprobarea organigramei este prerogativa consiliului local , acesta aproband-o la initiativa primarului .
E impropriu spus "organigrama primariei", de fapt este organigrama "aparatului de specialitate al primarului"
Potrivit dispozitiilor din Legea nr.215/2001 - Legea administratiei publice locale:
Art. 36. - (1) Consiliul local are initiativa si hotaraste, in conditiile legii, in toate problemele de interes local, cu exceptia celor care sunt date prin lege in competenta altor autoritati ale administratiei publice locale sau centrale.
(2) Consiliul local exercita urmatoarele categorii de atributii:
a) atributii privind organizarea si functionarea aparatului de specialitate al primarului, ale institutiilor si serviciilor publice de interes local si ale societatilor comerciale si regiilor autonome de interes local
Art. 61.
(3) Pentru punerea in aplicare a activitatilor date in competenta sa prin actele normative prevazute la alin. (2), primarul beneficiaza de un aparat de specialitate, pe care il conduce.
(4) Aparatul de specialitate al primarului este structurat pe compartimente functionale, in conditiile legii.Compartimentele functionale ale acestuia sunt incadrate cu functionari publici si personal contractual.

Primarul initiaza hotararea privind organizarea si functionarea aparatului de specialitate, consiliul local o aproba.De regula, organigrama aparatului de specialitate se aproba la inceputul anului calendaristic pentru anul in curs, in stransa corelatie cu bugetul aprobat.
Multumesc pentru raspuns!

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Cine reglemementeaza obligativitatea intocmirii organigramei unei societati? ionmonica ionmonica In obiectiunile pe care le-am primit la expertiza se invoca rea-credinta pentru neatasarea la documentatie a organigramei desfasurate pe persoane.Parata nu ... (vezi toată discuția)
Statul de functii, eterna problema Va rog sa-mi spuneti : un stat de functii aprobat de ANFP, poate fii luat ca bază legală dacă nu a fost aprobat de Consiliul Local? La noi consilierii se ... (vezi toată discuția)
Un consilier local poate propune infiintarea unui nou compartiment in cadrul primariei? MARCEL MOLNAR MARCEL MOLNAR doresc sa ma lamuresc daca un consilier local , poate propune si initia un proiect de hotarire, pentru infiintarea unui compartiment nou , ce nu exista in ... (vezi toată discuția)