In NORME privind organizarea şi efectuarea inventarierii elementelor de
natura activelor, datoriilor şi capitalurilor proprii
se spune ca:
- directorul, cu avizul conducătorului compartimentului financiar contabil
şi al conducătorului compartimentului juridic, decide asupra soluţionării
propunerilor făcute, cu respectarea dispoziţiilor legale.
Acest lucru inseamna ca, dupa emiterea Procesul-verbal privind rezultatele inventarierii,
contabilul sef trebuie sa-l verifice si sa-l semneze ?
Sau trebuie sa faca o Adresa oficiala prin care sa declare
ca este de acord cu constatarile, propunerile si solutiei
comisiei de inventariere din PV ?
Va rog sa imi spuneti daca un contabil sef trebuie sau nu sa semneze:
- situatia bunurilor culturale constatate minus /lipsa la inventariere,
- situatia bunurilor culturale constatate plus la inventariere,
- situatia bunurilor culturale aflate in custodie ?
Daca din comisia de inventariere nu face parte si contabilul sef,
daca in Listele de inventariere se regaseste,
la subsolul fiecarei pagini, in partea drepta,
mentiunea "contabilitate" ?
Pentru ce semneaza contabilul sef ?
Pentru verificare, ..... ?