Am facut o cerere catre Asociatiei de Proprietari sa-mi raspunda concret ce venituri lunare au membrii Comitetul executiv cat si ceilalti angajati ai asociatiei precum si cum sunt cheltuiti banii pe care eu ii achit lunar. Mi-au raspuns la insistenta mea dupa 2 luni si jumatate,cu art.din Legea 53/2003 si 230/2007, nimic concret.Cum ii pot determina sa-mi dea aceste informatii? Multumesc.
Ar fi trebuit sa va spuna cum sunt platiti cei ce muncesc in asociatie pentru ca nu e nimic secret pentru proprietarii membri ai asociatiei.
Dar presupunand ca sunteti proprietar mebru al asociatiei, atunci cand ati participat la adunarea generala, puteati intreba si despre plata personalului daca nu se prezentau cumva chiar in analizele facute de presedinte, in raportul cenzorului sau in bugetul de venituri si cheltuieli pe care l-ati votat si dumneavoastra.
Cat priveste cheltuielile ce le suportati, acestea sunt clar afisate, pe lista lunar de plata, pe fiecare proprietate, pe feluri de cheltuieli si le puteti vedea luna de luna afisate.
Banii pe care-i achitati sunt pentru luna anterioara si de aceea este foarte clar pentru ce sunt, ce facturi si consumuri acopera: apa, caldura, energia electrica, cheltuieli de personal, taxe si impozite, fonduri, penalizari...., asa cum scrie pe lista de plata.
Daca o anumita cheltuiala vi se pare a fi in neregula, puteti solicita explicatii punctuale pe acea cheltuiala si daca nu va conving explicatiile verbale, contestati in scris acea cheltuiala in maxim 10 zile de la afisare. Presedintele este obligat sa va raspunda in cel mult 7 zile de la inregistrarea contestatiei.
Eu nu locuiesc in acel apartament(apartamentul este nelocuit) ca atare nu stiu cand este adunarea generala. La cererea mea expresa, ei nu trebuie sa-mi justifice concret cum folosesc banii de la rubrica ,,cheltuieli cota"? Eu nu pot sa contest suma de la ,cheltuieli cota" atata timp cat nu stiu ce se face cu ea.Si totusi cum pot sa-i determin sa-mi raspunda la intrebarile mele?
Daca v-au raspuns invocand articole din legi, presupun ca au motivat astfel refuzul de a va da informatiile solicitate. V-as sugera sa cititi articolele respective si sa aflati la ce se refera, apoi sa reveniti cu o alta solicitare, in care puteti invoca si dumneavoastra, concret, articolele din lege care stipuleaza dreptul la aflarea acelor informatii, Mai mult decat atat: faceti referire chiar si la articolele care prevad sanctiuni pentru refuzul asociatiei de a va aduce la cunostinta cele cerute. Chiar daca ei cunosc legea, am abservat ca institutiile raspund cu mai multa promtitudine la solicitari redactate in acest mod. O sa va ia ceva timp sa cititi legile, dar va fi cu folos si pe viitor.
Ar fi o solutie: sa va implicati mai mult in vata asociatiei, nu doar punand intrebari.
Daca sunteti realmente interesata de ce se intampla acolo, sigur veti fi informata privind data cand are loc o adunare generala.
Pe de alta parte, si cei din conducerea blocului ar trebui sa fie mai profesionisti!
Pe actul de cumparare al apartamentului sunt trecuta atat eu cat si sotul iar la asociatie este numele sotului. Avand in vedere ca sotul este foarte ocupat pot eu sa fac plangere la judecatorie?
Reparatie acoperis
MIctheo
In baza legislatiei in vigoare privind functionarea si organizarea asociatiilor de proprietari, am facut o contestatie in prima faza catre presedintele ... (vezi toată discuția)