avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 802 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Modificare organigrama - reorganizare Birou
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Modificare organigrama - reorganizare Birou

Ocup un post de șef birou într-o institutie bugetara (NU suntem functionari publici). Am dat concurs pentru ocuparea postului in 2005, cu plan de eficientizare a serviciilor ce faceau parte din structura Biroului, interviu, comisie, etc. În Statul de functii si Organigramă era denumit Birou, deși el a avut in tot acest timp structura unui Serviciu - 18 posturi /7 compartimente. Fostii directori nu au cerut CJ-lui transformarea postului din sef birou in sef serviciu de teama unui concurs in urma caruia ar fi riscat impunerea unei ”pile”.
Anul acesta s-a schimbat managerul prin ”concurs”.
Cu scopul de a-si numi într-o functie de conducere ”omul” și a ma înlătura total din functie, s-a facut deja un prim pas. S-a modificat Organigrama si Statul de functii prin Hotărâre de Consiliu Judetean. Fără o motivare solidă s-a hotarat scindarea Biroului coordonat de mine. S-a creat un Serviciu cu 11+1 posturi si un Birou cu 5+1 posturi, astfel încat mie mi-au lasat 5 oameni in subordine, minimum posibil și au creat inca un post de conducere = sef serviciu. Zilele trecute am primit Decizia prin care mi se comunică schimbarile expuse mai sus si ramânerea mea pe funcția de șef birou. Mentionez ca nu-mi pot fi aduse reprosuri de natura profesionala, in toti acesti ani am fost evaluate cu punctaj maxim si ca realizarile mele sunt binecunoscute si usor de demonstrat.
1. Este legala aceasta modificare?
2. Daca nu, cum pot să mă apăr?
3. Ce articole din legislatie ar trebuie sa invoc pentru a ataca in contencios Hotararea CJ și/sau Decizia conducerii.

Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 15:11, 21 Noiembrie 2015
Daca v-a pastrat salariul de sef birou nu vad unde ar fi necazul dvs. (acum veti avea mai putini suboronati si deci mai putina munca).
Da, la o prima vedere e mai bine, am mai puțini oameni in subordine si in consecință mai putina bătaie de cap,
Dar planul este odois. Vor urma transferuri catre alte departamente - e suficient unul singur pt a subdimensiona personalul din subordine necesar mentinerii postului de sef birou.
Ultima modificare: Vineri, 20 Noiembrie 2015
ContSters374025, utilizator
Tot nu vad unde este nelamurirea dvs ... probabil credeti ca se va ajunge la concedierea dvs printr-o astfel de reorganizare.

Angajatorul are, printre drepturi, si acela de a stabili organizarea si functionarea unitatii.
Prin urmare, poate decide oricand o reorganizare a departamentelor/compartimentelor din structura unitatii.
Scopul final este înlăturarea mea din funcție.
In acest caz, este evident faptul că nu se urmărește interesul legitim public de executare bugetară performantă, de eficientizare a activităţii biroului în scopul utilizării cu randament maxim a resurselor umane şi financiare existente ci înființarea a încă un post de conducere, respectiv șef de serviciu, ce conduce la creșterea nejustificată a cheltuielilor de personal.
Din documentele aferente Hotărârii CJ prin care s-a schimbat Organigrama si Statul de funcții nu rezultă existența argumentelor temeinice, caracterul necesar al schimbării structurii funcțional-organizatorice a biroului și drept urmare, din acest punct de vedere, solicitarea este practic nemotivată
Din literatura de specialitate rezultă că motivarea:
• reprezintă o obligaţie generală, constituţională, aplicabilă oricărui act administrativ.
• este o condiţie de legalitate externă a actului
• obiectivul său este prezentarea într-un mod clar şi neechivoc a raţionamentului instituţiei emitente a actului.
• îndeplineşte o funcţie de transparenţă a procedurilor administrative în profitul cetăţenilor care vor putea astfel să verifice dacă actul este sau nu întemeiat,
• permite instanţei de contencios administrativ să exercite controlul de legalitate asupra actelor administrative.
• este o formalitate substanţială a cărei absenţă sau insuficienţă antrenează anularea actului.
• lipsa ei conduce la concluzia existenţei unui exces de putere
Este posibil si ce spuneti dvs. dar, din pacate, trebuie dovedit cu probe concrete.

Alte discuții în legătură

Mutarea functionarului public dintr-un compartiment in altul in urma reorganizarii din 2010 ContSters112256 ContSters112256 In urma reorganizari din 2010 am fost mutat din compartimentul meu de situatii de urgenta in biroul de achiziti publice . Aceasta mutare sa facut fara ... (vezi toată discuția)
Desfiintarea abuziva a unui compartiment vevex vevex Sunt intr-o situatie foarte delicata si din aceasta cauza am nevoie de niste sfaturi avizate. De ceva ani de zile conduc un compartiment, un serviciu, mai ... (vezi toată discuția)
Organigrama nicol1 nicol1 In institutia la care lucrez s-a modificat organigrama, in sensul ca s-au desfiintat directii, serviciii,au aparut alte directii, au fost comasate ... (vezi toată discuția)