In termen de 30 zile de la intocmirea contractului de vanzare cumparare , dvs. cumparatorul aveti obligatia de a va inregistra la Primaria de unde apartineti, in vederea stabilirii impozitului pe autoturism. Orice bun impozabil achizitionat se decla ra in termen de 30 zile,pt stabilirea taxelor si impozitelor.
Hotararea de Guvern nr. 85/2003
ART. 33
(1) Înmatricularea autovehiculului şi a remorcii se face pe baza următoarelor documente:
a) cererea solicitantului, care cuprinde şi declaraţia acestuia, pe proprie răspundere, cu privire la modul de intrare în proprietatea sa a vehiculului;
b) fişa de înmatriculare, semnată, după caz, de actualul şi de fostul proprietar, cu vizele care atestă plata taxei pentru mijloacele mecanice de transport;
c) cartea de identitate a vehiculului, prevăzută cu elementele de secretizare aplicate de Regia Autonomă "Registrul Auto Român", în original şi în copie;
d) actul de proprietate al autovehiculului sau remorcii, în original şi în copie;
e) actul de identitate al solicitantului, în original şi în copie;
f) dovada de efectuare a inspecţiei tehnice periodice, în termenul de valabilitate, cu excepţia autovehiculelor noi, la prima înmatriculare;
g) copia documentului de asigurare pentru cazuri de răspundere civilă, ca urmare a pagubelor produse prin accidente de autovehicule pe teritoriul României;
h) dovada de efectuare a formalităţilor vamale de import definitiv (pentru înmatricularea permanentă) sau temporar (pentru înmatricularea temporară), în cazul autovehiculelor şi al remorcilor dobândite din străinătate;
i) dovada de plată a taxei de înmatriculare;
j) dovada de plată a contravalorii certificatului de înmatriculare;
k) dovada de plată a contravalorii plăcuţelor cu numere de înmatriculare;
l) dovada de identificare a vehiculului, eliberată de Regia Autonomă "Registrul Auto Român", cu excepţia vehiculelor aflate la prima înmatriculare, sau certificatul de autenticitate al vehiculului, după caz.
(2) Documentele originale prevăzute la alin. (1) lit. d) şi e) se restituie pe loc, după confruntarea cu copiile acestora.
(3) În cazul autovehiculului şi remorcii de provenienţă străină care nu sunt comercializate de agenţi economici autorizaţi şi care se înmatriculează pentru prima dată în România, se solicită, pe lângă documentele prevăzute la alin. (1), documentele de înmatriculare eliberate de autorităţile străine, în original. În cazul existenţei unor indicii cu privire la falsificarea sau contrafacerea acestor acte, se vor efectua verificări prin structurile specializate ale poliţiei, timp în care solicitantului i se pot atribui succesiv mai multe autorizaţii provizorii de circulaţie.
(4) Persoana juridică care solicită înmatricularea trebuie să depună, pe lângă documentele prevăzute la alin. (1), şi acte care să ateste dobândirea personalităţii juridice, denumirea, sediul şi reprezentantul legal.
ART. 47
(1) Proprietarii de vehicule înmatriculate sau înregistrate sunt obligaţi să solicite radierea din evidenţă a acestora, în termen de 30 de zile, în următoarele cazuri:
a) la trecerea vehiculului în proprietatea altei persoane;
b) la schimbarea domiciliului sau sediului în raza de competenţă a altei unităţi administrativ-teritoriale decât aceea unde vehiculul este înmatriculat sau înregistrat;
c) la scoaterea definitivă din România a autovehiculului sau remorcii;
d) când vehiculul a devenit impropriu din punct de vedere tehnic pentru a circula pe drumul public şi dacă fac dovada că acesta este dezmembrat de un agent economic autorizat potrivit legii.
(2) În cazul furtului, radierea din circulaţie se efectuează după 90 de zile de la data înregistrării plângerii, la solicitarea proprietarului.
(3) Vehiculul indisponibilizat prin instituirea unui sechestru asigurător se radiază în baza ordonanţei motivate a procurorului sau a încheierii instanţei de judecată.
(4) Proprietarul vehiculului poate solicita radierea acestuia dacă nu mai doreşte să-l păstreze în circulaţie, cu condiţia depozitării lui în alte spaţii decât cele aparţinând domeniului public.
(5) Se radiază din oficiu vehiculul abandonat ori fără stăpân, în condiţiile prevăzute de lege, precum şi vehiculul care a aparţinut unei persoane juridice desfiinţate şi pentru care nu s-a achitat impozitul asupra mijloacelor mecanice de transport pe o perioadă mai mare de 3 ani.
(6) Radierea se comunică în termen de 30 de zile, de către autoritatea care a efectuat-o, administraţiei financiare competente, potrivit legii.
vechiul proprietar merge la finante si o scoate de pe numele lui, dupa care va trimite dvs acea dovada, va este necesara cand o inregistrati la finante pe numele dvs, fara aia nu se poate.