Potrivit Legii nr. 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii, orice persoana fizica sau juridica, avand
calitatea de angajator, este obligata sa asigure fondurile si conditiile necesare pentru aplicarea masurilor de igiena, dezinfectie, dezinsectie si deratizare periodica.
Asociatia de proprietari detine calitatea si incheie raporturi juridice de munca in calitate de angajator
Conform dispozitiilor Normelor de igiena si recomanadari privind mediul de viata al populatiei aprobate prin Ordinul ministerului santatatii nr 536/1997 masurile de dezinsectie, trebuiesc efectuate atunci cand este nevoie, o data la minim 3 luni, in timp ce lucrarile de deratizare se fac atunci cand este nevoie, o data la minim 6 luni (primavara sau toamna)
Entitatile juridice care detin calitatea de angajator si care nu efectueaza operatiuni de dezinsectie, dezinfectie si deratizare risca amenzi cuprinse intre 3.000 si 8.000 lei, prevazute in HG nr. 857/2011 privind stabilirea si sanctionarea contraventiilor la normele din domeniul sanatatii publice.
ce autoritati pot controla si sanctiona asociatiile de proprietari, in conditiile in care nu se asigura igienizarea blocurilor ?
Conform disp HG nr 857/2012,constatarea contraventiilor la L nr 95/2006,OMS nr 536/1997 si aplicarea sanctiunilor se face de catre personalul de specialitate imputernicit de catre conducerea Ministerului Sanatatii pentru unitatile de pe intreg teritoriul tarii