Asociatia de proprietari are atributii numai in gestionarea
partilor comune, nu si a litigiilor dintre proprietari.
Se poate solicita asociatiei eliberarea unei adeverinte din care sa rezulte ca inundatia
nu a fost rezultatul defectiunilor partilor comune.
Solicitarea se adreseaza in scris cu nr de inreg.
presedintelui asociatiei si nu administratorului.
Prin urmare asociatia
nu are nicio obligatie sa elibereze o adeverinta de constatare a unui prejudiciu cauzat
intre proprietari iar o actiune in instanta nu va avea nicio finalitate pozitiva pentru cel inundat.
Nu exista nicio obligatie a proprietarului sa obtina o adeverinta de la asociatia de proprietari, la fel cum nici asociatia
nu are obligatia sa elibereze o adeverinta de constatare sau evaluare a pagubelor produse intr-o proprietate individuala ca urmare a inundarii de catre alt proprietar.
Asiguratorul locuintei are obligatia sa deschida dosarul de dauna in baza constatarilor
facute de inspectorul de dauna si nu de catre terti si sa obtina documente, daca are nevoie, direct de la cei care au produs dauna.
Asiguratorul se poate adresa direct asociatiei daca considera necesar.
Informati in scris asiguratorul ca in cazul in care nu deschide dosarul de dauna si nu va despagubeste conform contractului de asigurare, veti sesiza ASF si initia o actiune in instanta pentru achitarea daunelor.
[ link extern ]
Asiguratorul se poate indrepta in instanta impotriva celui care a provocat dauna.