avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 758 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate în general EVIDENTA CONTABILA
Discuție deschisă în Contabilitate în general

EVIDENTA CONTABILA

Sunt economist, am un SRL (comert) la care am tinut eu contabilitatea 15 ani, dar in ultimii 10 ani am apelat la serviciile unor contabili, deoarece nu mai puteam tine pasul cu modificarile legislative (obligatii noi de plata, declaratii noi etc.). Acum am lichidat, practic, toata afacerea, nu mai am marfa, nu mai am angajati; am doar un spatiu pe care intentionez sa-l dau in inchiriere,
Am nevoie si rugamintea de a ma lamuri cu privire la urmatoarele intrebari:
1. Pot tine contabilitatea (venituri chirie, plata si refacturare utilitati, amortizare MF, taxe si impozite etc.) fara a avea semnatura electronica ?
2. Cum si unde fac raportarile periodice daca nu am semnatura electronica ?
3. Ce situatii (deconturi, formulare) lunare/ trimestriale/ semestriale/ anuale trebuie sa intocmesc si sa raportez ?
Multumesc anticipat pentru orice raspuns ajutator.
Cel mai recent răspuns: Ioan Petru Butariu , Contabil 13:46, 10 Octombrie 2017
Tendinta este ca toate declaratiile sa fie trimise online. Deci, este bine sa va achiziutionati semnatura electronica.

Sau puteti apela la vechiul contabil sau o alta persoana care detine semnatura electronica doar pentru semnare si trimitere declaratii si bilant.
Multumesc frumos pentru raspunsul prompt.
Dar as dori sa stiu daca transmiterea declaratiilor online cu semnatura electronica este o tendinta sau singura posibilitate legala.
2 din 2 utilizatori consideră
acest răspuns util
Ordinul nr. 2326/2017 privind declaraţiile fiscale care se transmit obligatoriu prin mijloace electronice sau prin sisteme electronice de transmitere la distanţă, începând cu declararea obligaţiilor fiscale aferente lunii ianuarie 2018:

a) 100 "Declaraţie privind obligaţiile de plată la bugetul de stat", cod 14.13.01.99/bs;
b) 101 "Declaraţie privind impozitul pe profit", cod 14.13.01.04;
c) 120 "Decont privind accizele", cod 14.13.01.03;
d) 205 "Declaraţie informativă privind impozitul reţinut la sursă, veniturile din jocuri de noroc şi câştigurile/pierderile din investiţii, pe beneficiari de venit", cod 14.13.01.13/I;
e) 207 "Declaraţie informativă privind impozitul reţinut la sursă/veniturile scutite, pe beneficiari de venit nerezidenţi", cod 14.13.01.13/v.n;
f) 208 "Declaraţie informativă privind impozitul pe veniturile din transferul proprietăţilor imobiliare din patrimoniul personal", cod 14.13.01.13/10i;
g) 300 "Decont de taxă pe valoarea adăugată", cod 14.13.01.02;
h) 301 "Decont special de taxă pe valoarea adăugată", cod 14.13.01.02/s;
i) 307 "Declaraţie privind sumele rezultate din ajustarea/corecţia ajustărilor/regularizarea taxei pe valoarea adăugată", cod 14.13.01.02/t.a;
j) 311 "Declaraţie privind taxa pe valoarea adăugată colectată datorată de către persoanele impozabile al căror cod de înregistrare în scopuri de taxă pe valoarea adăugată a fost anulat conform art. 316 alin. (11) lit. a) -e), lit. g) sau lit. h) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal", cod:14.13.01.02/c.a.
k) 390 VIES "Declaraţie recapitulativă privind livrările/achiziţiile/prestările intracomunitare" cod 14.13.01.02/r;
l) 394 "Declaraţie informativă privind livrările/prestările şi achiziţiile efectuate pe teritoriul naţional de persoanele înregistrate în scopuri de TVA" cod 14.13.01.02/f;
m) 710 "Declaraţie rectificativă", cod 14.13.01.00/r.
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
1. Puteti tine contabilitatea, dar nu veti mai putea depune declaratiile de mai sus incepand din 01.01.2018.
2. Nu veti putea, cumparati-va semnatura+token.
3. Depinde de vector: 100-micro 3%, 300- decont TVA daca e cazul, 394-daca sunteti platitor, raportatile anuale (bilantul contabil pe care nu-l veti mai putea semna la intocmit, doar la administrator)
Declaratiile se descarca de aici:
[ link extern ] /
informatii despre declaratii aici:
[ link extern ] /
Multumesc frumos pentru raspuns.
As mai avea o intrebare: din ce cunosc, bilantul poate fi semnat (la un srl cu cifra de afaceri foarte mica sau zero - daca nu reusesc sa inchiriez spatiul comercial) de expert contabil sau de directorul economic al societatii. Daca eu nu am angajati (deci nici director economic), sunt pensionar si am studii superioare economice, nu ma pot substitui (ca si competenta) directorului economic si sa depun bilantul fara semnatura/viza unui expert contabil ?
Multumesc anticipat pentru raspuns.

Alte discuții în legătură

392a mmanu mmanu am o firma fara activitate de cativa ani care este suspenata din mai 2009 si am si derogare de la finante intrebarea mea este daca in afara de decl.101 si de ... (vezi toată discuția)
Declaratii pentru 2013 si 2014 pentru firma suspendata? lulus lulus Buna ziua, Am o microintreprindere a carei activitate a fost suspendata de la sfarsitul anului 2011. Pana in prezent, la sfatul contabilei am depus ... (vezi toată discuția)
Noutãþi privind declaraþia 394 -versiune 15.02.2012 ContSters233047 ContSters233047 [b][u]Noutăţi privind Declaraţia 394 [/u][/b] [b]Direcţia Generală a Finanţelor Publice a Judeţului Vâlcea informează contribuabilii că, în ... (vezi toată discuția)