Am primit ieri un mesaj de la Orange. "Iti amintim ca s-a emis factura ta Orange EXCLUSIV in format electronic pe www.blabla/contulmeu". Am fost astazi la Orange Shop si am intrebat si eu de ce a fost trimsi acest mesaj si de ce s-a facut aceasta modificare (bineinteles ca factura care trebuia sa ajunga pe 7-8 ale lunii - emisa pe 5 - nu a ajuns). Raspunsul lor a fost simplu: vor sa fie ecologici. Intrebarea mea a fost din nou: De ce tocmai acum cand e criza si toata lumea reduce cheltuielile ati devenit si voi eco si nu ati fost eco de cand ati venit in Romania? Raspuns: Asta e hotararea de la Bucuresti.
Am facut foaie oficiala catre ei sa imi explice de ce s-a facut aceasta modificare fara ca eu sa fiu de acord. Acum o luna am primit un mesaj ca daca vreau sa primesc exclusiv factura pe net ei imi dau 50 de minute nationale si acum ei au facut modificarea din senin. Bineinteles ca nu am raspuns "provocarii". Intrebarea mea catre dvs. este: gresesc eu sau este o lege care stipuleaza ca facturile (si sa existe o factura printata) trebuie sa vina la adresa de corespondenta? As avea castig de cauza daca merg un pic pe la OPC sa fac o plangere?
Va multumesc. O zi cat mai buna in continuare!
Din contract: Facturarea
Orange Romania va emite si trimite Clientului, lunar, o factura continand contravaloarea serviciilor acestuia: si enumera ce poate contine acea factura. Modificarea Contractului
Orange isi rezerva dreptul de a modifica Termenii si Conditiile Contractului, notificand clientul asupra modificarilor propuse cu cel putin 30 de zile clendaristice inainte ca modificarea sa devina activa. clientul are dreptuld e a denunta unilateral contractul in termenul de mai sus, in cazul in care modificarile il afecteaza in mod negativ si daca nu accepta modificarile propuse, fara a fi obligat la plata vreunei despagubiri catre Orange Rom, in caz contrar considerandu-se ca a acceptat modificarile propuse.
---------------------------
Dupa cat vad eu aici ei au dreptuld e a face modificari si daca nu sunt eu de acord trebe sa ma plang lor. Nu prea e corect. Nu am fost notificat cu 30 de zile calendaristice inainte. Factura este emisa pe 5 al lunii iar ei pe 12 ale lunii au trimis mesajul in care ma anununtau ca deja o primesc online. Cine hotaraste daca ma afecteaza sau nu in mod negativ o modificared e a lor? Cum trebuie sa procedez. Ca vreau sa ma duc la OPC sa scoata si statul ceva, ca e deja a 6-a plangere catre ei cu anumite probleme.
Apropo, o factura este sau nu valabila fara stampila. Sa zicem ca eu iau factura online, dar nu e stampilata? O pot inregistra in contabilitatea unei firme?
Si eu am patit asta cu factura electronica bagata pe gat :angry: si am intarziat cu plata facturii ca nu stau toata ziua sa ma uit pe net cand am scadenta la factura. Cand am hartia in geanta intotdeauna platesc facturile la timp fiindca le vad si imi amintesc de ele.
Normal ar fi fost sa intrebe clientii DACA DORESC factura electronica si cine doreste sa opteze singur pentru schimbare. Nu sa ti se impuna modificarea si apoi sa te rogi de ei sa-ti dea inapoi ce ai avut.
Se poate solicita sa primiti din nou factura pe hartie, daca aveti cont pe site la ei se bifeaza o optiune acolo, daca nu, sunati la serviciul clienti si cereti modificarea. Eu am facut asa si luna asta am din nou factura tiparita :D
Chestia asta cu "asta e hotararea" o spun atunci cand nu mai au replica. Fiindca atunci cand mi-au servit "argumentul" ca nu mai tiparesc facturile din ratiuni ecologice le-am raspuns sa-mi spuna asta in momentul in care nici ei nu vor mai distruge copacii ca sa tipareasca toate pliantele lor stupide cu pisici, fluturi, rechini si mai stiu eu ce. in plus, de multe ori sunt mai multe feluri de pliante care vorbesc despre acelasi lucru, asa ca... nu sunt cei mai in masura sa vorbeasca despre masuri ecologice. Bineinteles ca replica a fost "asta a fost hotararea de la centrala" :foottap:
Spicuiesc din lege: LEGE nr. 304/2003 pentru serviciul universal şi drepturile utilizatorilor cu privire la reţelele şi serviciile de comunicaţii electronice
Drepturile utilizatorilor finali
ART. 19
(4) În cazul în care contractul încheiat prevede pentru furnizor posibilitatea modificării unilaterale, acesta este obligat să îi notifice utilizatorului final această intenţie cu cel puţin 30 de zile înainte de operarea modificării. Orice abonat are dreptul de a denunţa unilateral contractul în cazul în care nu este de acord cu modificările propuse, fără a plăti nicio despăgubire.
(5) În cuprinsul notificării se va prevedea expres dreptul abonatului de a denunţa unilateral contractul în condiţiile prevăzute la alin. (4).
Regimul sancţionator
(1) Următoarele fapte constituie contravenţii:
28. nerespectarea prevederilor art. 19;
c) faptele prevăzute la pct. 1-12 şi la pct. 14-29, prin derogare de la dispoziţiile art. 8 alin. (2) lit. a) din Ordonanţa Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările şi completările ulterioare, cu amendă în cuantum de până la 2% din cifra de afaceri, iar în cazul unor încălcări repetate, cu amendă în cuantum de până la 5% din cifra de afaceri, pentru furnizorii cu o cifră de afaceri de peste 5.000.000 lei.
DECIZIE nr. 77 din 5 februarie 2009privind obligaţiile de informare a utilizatorilor finali de către furnizorii de servicii de comunicaţii electronice destinate publicului
EMITENT: AUTORITAREA NAŢIONALÃ PENTRU COMUNICAŢII
ART. 3
(1) Furnizorii de servicii de telefonie destinate publicului au obligaţia de a pune la dispoziţia publicului informaţii privind preţurile şi tarifele aplicabile, precum şi condiţiile de obţinere şi utilizare a serviciilor de telefonie destinate publicului, pentru a asigura posibilitatea utilizatorilor finali de a alege în cunoştinţă de cauză.
(2) Informaţiile prevăzute la alin. (1) trebuie să cuprindă cel puţin elementele prevăzute la pct. I din anexa nr. 1 la prezenta decizie şi vor fi puse la dispoziţia publicului în condiţiile prezentei secţiuni.
(3) Prevederile prezentei secţiuni sunt aplicabile serviciilor de telefonie destinate publicului, indiferent dacă plata se realizează în avans sau ulterior furnizării acestora.
(4) În cazul serviciilor de acces la internet, furnizorilor li se recomandă să pună la dispoziţia publicului, ţinând cont de prevederile prezentei secţiuni, informaţii privind preţurile şi tarifele aplicabile, precum şi condiţiile de conectare şi utilizare a serviciilor, care să cuprindă cel puţin elementele prevăzute la pct. II din anexa nr. 1.
ART. 4
(3) Informaţiile prevăzute la art. 3 alin. (1) vor fi actualizate ori de câte ori intervine modificarea acestora, precizându-se data ultimei actualizări.
ART. 5
Punerea la dispoziţia publicului a informaţiilor prevăzute la art. 3 alin. (1) de către furnizorii de servicii de telefonie destinate publicului se va realiza, cumulativ, prin următoarele mijloace:
a) furnizarea în mod gratuit, la cerere, a unor materiale cuprinzând informaţiile solicitate, în formă tipărită şi/sau, dacă se solicită astfel, în formă electronică;
b) afişarea informaţiilor pe paginile proprii de internet;
c) serviciul de relaţii cu clienţii, disponibil cel puţin 56 de ore pe săptămână la un număr de telefon indicat de furnizor.
ART. 7
(1) Furnizorii de servicii de telefonie destinate publicului au obligaţia să remită oricărei persoane, la cerere, în mod gratuit în formă tipărită sau, dacă se solicită astfel, în formă electronică, o copie a contractului-cadru şi a condiţiilor generale privind furnizarea serviciului de telefonie, în cazul abonamentelor, respectiv a condiţiilor generale privind furnizarea serviciului de telefonie, în cazul serviciilor pentru care plata se realizează în avans.
Observati re-iterarea sintagmei “dacă se solicită astfel, în formă electronică”.