Salut. Am auzit ca incepand cu trimestrul 1 al 2018 declaratia 100 nu se mai depune la ghiseu ci doar electronic si e necesara o semnatura digitala. Este adevarat? Daca da, exista exceptii? Eu depun declaratia pe 0 de 2 ani, urmand sa inchid firma peste 8 luni...
Nu exista exceptii. Ordin 2326 / 2017:
Art. 1. - Următoarele declaraţii fiscale se transmit obligatoriu electronic, prin intermediul internetului, pe site-ul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală:
a) 100 "Declaraţie privind obligaţiile de plată la bugetul de stat", cod 14.13.01.99/bs;
...
Art. 2. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi se aplică începând cu declararea obligaţiilor fiscale aferente lunii ianuarie 2018.
Mergeti la ANAF si vedeti daca va primesc declaratia. Daca nu ma insel, in Codul Fiscal se precizeaza ca utilizarea semnaturii electronice este obligatorie pentru contribuabilii mari si mijlocii. Ordinul 2326 este al presedintelui ANAF-ului. Exista exceptii, cu siguranta...
(1) Declaraţia fiscală se depune la registratura organului fiscal competent sau se comunică prin poştă, cu confirmare de primire, ori prin mijloace electronice sau prin sisteme electronice de transmitere la distanţă. În cazul creanţelor fiscale administrate de organul fiscal central, procedura privind transmiterea declaraţiei fiscale prin mijloace electronice sau prin sisteme electronice de transmitere la distanţă, precum şi declaraţiile fiscale care se transmit obligatoriu prin asemenea mijloace sau sisteme se stabileşte prin ordin al preşedintelui A.N.A.F.
ccristy
Utilizator 2din 2 utilizatori consideră acest răspuns util
Am depus o declaratie 390 la ghiseu zilele trecute fara nicio problema ("cat timp se poate, noi le luam" - asta mi s-a spus). Mi se pare absurd sa se pretinda achizitionarea unei semnaturi digitale de catre cei care au de depus cate-o declaratie din an in Paste.