avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1109 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Poate refuza CEL.ro sa refuze sa faca plata in cash la ...
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Poate refuza CEL.ro sa refuze sa faca plata in cash la returnarea unui produs cumparat de la ei?

Atunci cand cumpei un produs online realizezi un contract la distanta.
Am cumparat la sfarsitul lunii trecute un monitor AOC de pe site-ul Marketonline.ro care apartine lantului de magazine online CEL.ro.Modalitatea de cumparare aleasa a fost -plata in numerar.
Livrarea -la adresa mea.
Aceasta firma a cumparat mai multe magazine online ,dar care inca le este permis sa afiseze denumirile lor originale.
Nu mi-a placut acest monitor,lumina,culoarea si modul de manevrare(are un joystick pe spate).Greu de umblat cu el.A ajuns la mine cu 2 etichete lipite direct pe cutia ambalajului si una data mie in mana (a 3-a) de catre curierul ales de aceasta firma sa faca livrarea.Ei lucreaza prin Fan Courier.In plus 2 numere de transport diferite-un numar AWB pe cutie,alt numar AWB inmanat mie.
Pe 4-04 -2018 a fost asta.Am decis sa il returnez.Pe linga asta a aparut un eveniment medical in familie,noi eram inainte de Paste,am ramas fara bani.
Conditiile pe site sunt descrise la genul- completati un formular de retur,asteptati raspunsul la cerere.Raspunsul a venit afirmativ pe email
Mi s-a indicat o adresa unde sa aduc acest monitor.Undeva pe Bd Maniu,la vechea Apaca.Pe 5-04 dimineata am avut o problema medicala cu unul din parinti care a ajuns la urgenta.Dupa ce am rezolvat aceasta problema am luat produsul si am plecat sa il returnez.
Daca magazinul lor are un sediu mare,larg,somptuos,nu la fel e si punctul de retur.Ajuns cu produsul in brate intreb de retur,iar acolo o domnisoara i de la receptie imi zambeste ironic si ma trimite la corpul E.
Intreb 3 oameni si nu stiu sa imi raspunda.Paznicul de la poarta imi da indicatii generale-a doua poarta ca asta si...aveti de mers.
Printre masini care intra la parcare,o maghernita plina de mizerie,ajung la punctul de retur-un loc infect.
Un individ imi desface ambalajul,ii cere sa il ajut si o fac,apoi pune totul pe masa si incepe sa faca poze.A facut 5-6 poze.
Apoi mi-a sous ca termenul de restituire a contravalorii produsului este de 14 zile ,plus cele cu zile in care nu se lucreaza.I-am spus despre problema medicala grava a parintelui meu,nici vorba,am vorbit la pereti.
I-am luat la telefon pe cei de la marketonline si le-am explicat situatia.Deabea pe 10-04 am primit un raspuns pe mail de la ei in care eram anuntat ca mi s-a aprobat cererea de retur si ca sa le indic un numar IBAN si numele titularului.
Eu nu am cont in banca,nu folosesc carte de credit.
Prima oara am incercat sa imi recuperez banii pe produs pe 5-04 data la care am returnat produsul.M-au tratat cu raceala si ca -nu platim noi daca e eroare-.
A doua oara pe data de 10-04 dupa ce mi s-a comunicat ca returul e acceptat.Nici atunci nu au dorit sa imi ramburseze suma de bani .
Pe site-ul CEL.ro nu e indicat cum se returneaza banii pe produsele pe care oamenii le duc inapoi.E un mesaj la modul general ca dupa ce vi se aproba returul urmati ,indicatiile colegilor nostrii.Acest lucru e trecut la Termeni si conditii pe site-ul lor !
Modul la care comunica cu tine e prin yahoo mail,te anunta ca ai primit raspuns si ca iti dau link sau sa intri in browser pe site la ei in contul tau.Aceasta modalitate de a accesa contul tau de la ei direct din casuta de dialog yahoo e periculoasa.Pentru ca te trimite direct in contul tau de pe site-ul magazinului ca sa iti vezi istoricul cu comenzile si cererea de retur,fara sa introduci nume de user si parola.
e treaba veche mostenita de la alt magazin online(Mediadot) pe care l-au inglobat ei in CEL.ro .Si atunci daca faceai aceasta accesare direct din yahoo inbox mail sari in site-ul magazinului incepeai sa primesti mesaje spam de la diversi.
Ce se intampla,consider deja acest mod de dialog fortat prin yahoo de neadmis,dar sa le mai si trimit numar de cont?!
De ce neaparat au ei nevoie de numerele de cont ale clientilor? Oficial da ,sa faca plati gen retur ,dar e suspect.
Eu doresc sa le platesc in cash,asa cum am cumparat produsul,ei refuza-nu o sa va dam noi bani din magazin-.Da de primit ei primesc la casierie?
De pe data de 5-04 am un dialog cu dna.Genina Dudau ,asa se numeste aceasta operatoare,un chat nedorit.Ei refuza sa imi returneze banii cash,de fiecare data mi se cere un numar de cont ca sa trimita banii.Eu le repet-nu am cont-.
La care ei ca-ne mentinem aceasta pozitie-.
Ce pot face,inca nu au trecut cele 14 zile in care ei sunt obligati sa imi returneze banii?!
De doua ori am fost la ei la sediu sa imi recuperez banii pe produs si am fost respins cu priviri ironice.Ca nu dau ei banii din magazin.
Le-am spus ca ceea ce fac ei este abuziv si ca modalitatea de returnare aleasa este unilaterala.Un contract este intre doua parti,se alege de comun acord cumpararea ,denuntarea contractului ,acceptarea returnarii banilor pe produs si modalitatea in care se face acest lucru.Nu vor sa imi ramburseze bani in numerar,se leaga de faptul ca produsul a fost dus pana la usa la mine de catre Fan Courier si ca s-a folosit un cont colector de catre firma de transport care le-a livrat suma platita de mine prin cont.Dar ce treaba am eu cu asta? Eu am facut contractul de cumparare online direct cu firma lor,am ales modul de plata in numerar.La retur la fel am scris in observatii ca doresc returnarea in cash.Am facut referile la OUG 34/2014 ,art 13.Degeaba,nu vor sa auda.Procedeaza unilateral.Daca mergeti pe google,cautati magazinul si va uitati la Termeni si conditii -nu apare cum se face returul exact,in ce modalitate,cum anume imi explica colegii lor,de ce nu e totul scris clar?Ar trebui sezizat Consiliul Concurentei pentru ca aceasta societate are regulile ei ascunse de lucru cu clientii?
Este o situatie care pune nervii la incercare.
Ce solutie intrevedeti sau aveti?
Acest magazin online se poarta abuziv
Ultima modificare: Vineri, 13 Aprilie 2018
costin12, utilizator

Alte discuții în legătură

Comertul online -fiecare firma it online cu regulile ei. costin12 costin12 Atunci cand cumpei un produs online realizezi un contract la distanta. Am cumparat la sfarsitul lunii trecute un monitor AOC de pe site-ul Marketonline.ro ... (vezi toată discuția)
Recuperare debite buna ziua, am comandat un produs online. produsul ... zsoli71 zsoli71 Recuperare debite Buna ziua, Am comandat un produs online. Produsul l-am returnat in termenul legal de 14 zile de la data primirii produsului. Returul a ... (vezi toată discuția)
Inselaciune seebyy35 seebyy35 Buna ziua. Am cumparat un produs de la S.c. Anda Lighting & Trading vandut pe Emag . Produsul era foarte ieftin pe site motiv pentru care l-am cumparat , dar ... (vezi toată discuția)