avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 854 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Acte angajator redactate gresit
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Acte angajator redactate gresit

Unde trebuie sa ma adresez avand in vedere ca sotul meu a lucrat timp de 8 ani la o firma. In data de 29.03 si.a dat demisia, angajandu.se cu data de 1.04 la alta firma. Nu a stat in preaviz pentru ca nici banii nu ii primea la timp, prin urmare nici lichidarea nu a primit.o! Sambata un fost coleg i.a adus decizia si adeverinta de vechime. Constat faptul ca decizia ii este incheiata cu art.61 lit.a, si nici macar nu era redactata corespunzator. Adica: domnul... cu functia operator statie asfalt.... Si mai jos scrie domnul.... functia sofer. Sotul nesemnad act aditional cu functia sofer si neprestand astfel de servicii in cadrul firmei.
Pe adeverinta este scris ca timp de 8 ani el a fost operator statie asfalt. Un lucru total neadevarat, pentru ca in 2009 cand s.a angajat a avut functia de electrician urmand ca in anul 2016 sa fie cu functia de operator. Un alt lucru gresit este data. In partea de sus scrie 8.06.2018 iar in partea de jos 8.08.2018.
Ce trebuie sa facem? Asa nu il putem lasa pe acest angajator! Trebuie sa i se dea actele redactate corect pentru ca la pensie nu se stie daca aceste acte ii vor fi luate in considerare
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 19:19, 12 Iunie 2018
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Puteti sesiza firma pentru neconcordantele din decizie si ITM pentru toate aspectele, in scris, cu nr. de inregistrare/ data. Sesizarea se poate trimite prin posta cu confirmare de primire.
Si credeti ca ar fi posibil sa isi mai primeasca si restul de bani? Sau o sa ia angajatorul doar amenda si cam atat?
Ultima modificare: Luni, 11 Iunie 2018
alexraduade, utilizator
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
In mod normal, in PV intocmit de ITM ar trebui sa se faca referire si la platile restante, neefectuate de angajator, daca se confirma cele mentionate de dvs.
Pentru greselile din adeverinta sau pentru neplata drepturilor salariale nu exista sanctiunea amenzii in legislatia muncii si p[rin urmare, ITM-ul ii poate trasa ca masura eliberarea unei noi adeverinte si prezentarea dovezii de plata a salariului.

Neplata salariului poate face obiectul unei :
- unei sesizari la ITM-ul in raza caruia acel angajator isi are sediul social
In sesizare veti specifica datele dvs de identitate , precum si neregulile savarsite de catre angajatorul dvs in legatura cu relatiile de munca, securitatea si sanatatea in munca . De exemplu, neplata drepturilor salariale, neinregistrarea demisiei, neplata orelor suplimnetare, neacordarea repausului saptamanal etc.

ITM-ul va constata incalcarea legislatiei muncii , va putea trasa ca masura prezentarea dovezii de plata a salariului si va putea sanctiona - indirect - cu avertisment sau cu amenda pe angajator, dar - atentie - nu-l poate obliga pe angajator sa va plateasca salariile restante.

Sesizarile pot fi transmise catre ITM (Inspectoratul Teritorial de Munca) prin:
- posta;
- e-mail;
- fax;
- inregistrate chiar la sediul institutiei.

- unei actiuni in instanta la Tribunalul in raza caruia aveti domiciliul sau locul de munca.
Singura autoritate in stat care il poate obliga pe angajator este instanta de judecata. Actiunea se depune la Tribunalul in a carui raza aveti domiciliu sau locul de munca , in termen de 3 ani de la data de cand trebuia sa va plateasca salariile. Actiunea este scutita de plata taxelor judiciare.

- unei proceduri de mediere.
Medierea conflictelor de munca poate interveni atat in faza extraprocesuala (inaintea declansarii unui proces in fata instantelor de judecata) cat si in etapa procesuala (dupa ce s-au formulat cereri de chemare in judecata, apeluri sau recursuri).
Pentru medierea conflictelor individuale de munca sunt aplicabile prevederile art. 73 alin. (2) din Legea nr. 192/2006 privind medierea si organizarea profesiei de mediator, cu modificarile si completarile ulterioare. ( art. 178 (2) din Legea 62/2001 a Dialogului social).

- unei cereri de deschidere a procedurii de insolventa.
Potrivit Legii nr.85/2014, valoarea-prag pentru a putea fi introdusa cererea de deschidere a procedurii de insolventa pentru salariati este de 6 salarii medii brute pe economie/salariat. (art.5 pct.72).
Ultima modificare: Luni, 11 Iunie 2018
Cornel Vasile, Consilier juridic
Pe stampila firmei este scris insolventa! Sotul nu poate sa ii ceara insolventa pentru ca are doar 2 luni jumate neplatite+lichidarea
Ultima modificare: Marți, 12 Iunie 2018
alexraduade, utilizator

Alte discuții în legătură

Cum pot sa reclam un angajator roman? muri80 muri80 Angajatorul pe care vreau sa il reclam,inseala pe toti angajatii care ii are,neplatind munca depusa. (vezi toată discuția)
Neplata salariul Ana ionela Ana ionela Firma nu a platit salariul de 2 luni.ce pot sa fac? (vezi toată discuția)
Întîrziere plata salariu alina_pp alina_pp Bună ziua, Știe cineva unde și cum se depun sesizările pentru plata întârziată a salariilor? Mulțumesc! (vezi toată discuția)