avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 505 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate - partida simplă ... Evidenta la Pfa
Discuție deschisă în Contabilitate - partida simplă şi obligaţii fiscale declarative pentru PFA, II, AF

Evidenta la Pfa

Buna, pentru persoanele care isi tin evidenta cu documente tipizate la Pfa neplatitor de tva, domeniu de activitate comerț cu amănuntul, ma intereseaza ce documente sunt obligatorii a fi completate.
Cel mai recent răspuns: Iulia Feher , utilizator 18:04, 30 Octombrie 2018
Buna ziua,

Documentele financiar-contabile utilizate minim necesare in activitatea de comert cu amanuntul sunt urmatoarele :

-Nota de intrare recepție: documentul prin care se realizează intrarea în gestiune a mărfurilor achiziționate. Conform metodei de gestiune cantitativ-valorică în acest document vor fi evidențiate mărfurile achiziționate și prețul lor de achiziție.
-Factura de vânzare a mărfurilor.
-Registrul de casa-cu valoarea incasarilor si platilor zilnice
Casa de marcat cu jurnal electronic este obligatorie incepand cu 01.11.2018.
Legat de PFA e necesar sa achizitionati Registrul unic de control, Registrul de evidenta fiscala, Registrul Jurnal si Inventar. In functie de tipul de evidenta contabila ptr care ati optat, Registrul Jurnal si Inventar ar fi de completat pentru evidenta contabila in partida dubla.
Ultima modificare: Luni, 29 Octombrie 2018
Constantin Vera, Contabil
La pfa cu contabilitatea în partidă simplă nu se discuta de registrul de casa si de registrul jurnal.
Va rog sa ctiti si la adresa OMFP 170/2015 – Reglementările contabile privind contabilitatea în partidă simplă
A da, sorry. Fara registru de casa.
Ultima modificare: Luni, 29 Octombrie 2018
Constantin Vera, Contabil
Jurnalul de vânzări si cumpărări este necesar? Va multumesc pentru răspunsuri!
Buna ziua. In afara de registrele si formularele ptr.contabilitate in partida simpla, reglementate de OMFP 170/2015 ( Registrul jurnal de incasari si plati, Registru inventar, fisa mijloc fix, factura,aviz insotire,lista inventariere,chitanta,dispozitie de plata,stat salarii) in functie de necesitati se vor putea utiliza si alte formulare financiar contabile pentru o mai clara evidenta a creantelor, datoriilor, stocurilor etc.De asemenea OMFP 3254/2017 introduce obligativitatea completarii Registrului de evidenta fiscala.
Ultima modificare: Marți, 30 Octombrie 2018
Constantin Vera, Contabil

Alte discuții în legătură

Contabilitate pfa liliana f liliana f As dori sa stiu daca pentru un PFA cu activitate de comert cu amanuntul este necesara intocmirea registrului de casa si a raportului de gestiune.Daca nu,care ... (vezi toată discuția)
Inventariere anuala tartalak tartalak Am o intreprindere individuala cu codul caen - 4791 pe care am infiintat-o in noiembrie 2010.Evidenta contabila e in partida simpla. In anul 2010 doar am ... (vezi toată discuția)
Declaratia 100 pfa sau intreprindere familiala michacomsa michacomsa pfa sau if-ul care opteaza pentru sistemul real, are obligativitatea intocmirii declaratiei 100 indiferent de obiectul de activitate?(de exemplu comertul cu ... (vezi toată discuția)