avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 488 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Legea 196/2018 obligă ca asociațiile de proprietari ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Legea 196/2018 obligă ca asociațiile de proprietari să facă plățile prin virament bancar. Ce facem cu comisioanele care apar în urma acestor operațiuni?

Va rog sa ma ajutati in urmatoarea problema: asociatia de proprietari functioneaza in spatiul RIAL BRASOVpentru care se achita chirie. Legea 196/2018 obliga ca plata sa se faca prin virament bancar. RIAL-ul ne-a trimis o instiintare prin care ne atentioneaza ca ei vor opri comisionul aferent din suma pe care noi o vom achita. Va rog sa imi comunicati daca aceasta abordare este corecta deoarece as plateste comision pentru plata respectiva, deci nu ar fi corect ca noi sa platim si comisionul lor de incasare. Daca exista reglementari legale in acest sens va rog sa imi comunicati. Va multumesc!
Ultima modificare: Joi, 21 Martie 2019
Manuela Rășină, administrator
Cel mai recent răspuns: Adam Grecu , utilizator 09:42, 22 Martie 2019
Comisionul bancar va fi achitat de asociatie (cel care efectuiaza tranzactia), iar costurile se vor repartiza tuturor proprietarilor la capitolul "Cheltuieli administrative".
Daca vreti reglementari, atunci trebuie sa stiti ca aceste comisioane sunt negociabile (banca-client).
Cum la noi bancile au numai "maini" de luat nu si de dat, noi, oamenii de rand trebuie sa le inghitim pe toate.
Asadar, o sa observati ca pe chitanta emisa de catre banca cei 2-3 lei care reprezinta comisionul, sunt trecuti separat, astfel ca administratorul sau cel care face tranzactia la banca, sa aiba grija sa adauge la suma reprezentand chiria si comisionul bancar.
Succes!
Initiatorul intreaba daca e corect ca asociatia sa suporte comisionul la incasare pe care banca beneficiarului platii (banca unde are deschis contul RIAL) il percepe beneficiarului (RIAL).

Comisionul pe care banca il percepe ordonatorului (asociatia) e normal sa fie suportat de asociatie dar comisionul de incasare pe care banca beneficiarului platii il percepe beneficiarului, nu e normal sa-l suporte tot asociatia. Numai daca nu cumva acest lucru e prevazut in contractul dintre asociatie/chiriasi si RIAL.
Altfel de ce nu va instiinteaza ca trebuie sa platiti si hartia pe care v-au trimis instiintarea, tonerul care au tiparit-o, hartia de la wc-urile lor ... Toate acestea sunt cheltuieli pentru functionarea institutiei si trebuie incluse in pretul chiriei sau ce anume servicii presteaza ei.

Eu as zice sa faceti hartie scrisa cu nr de inregistrare la RIAL in care sa cereti temeiul legal al suportarii comisionului la incasare de catre asociatie.
Pana primiti raspuns, achitati valoarea fara acel comision. Apropo, de comision, si de unde anume ar trebui sa cunoasca asociatia valoarea acelui comision, ca nu e abilitata pt asa ceva?!

P.S. Ce-ar fi daca si furnizorii de utilitati (electrica, gaze, telefonie, apa, caldura) ar face la fel? Sau ei de ce nu fac asa?
Ultima modificare: Miercuri, 20 Martie 2019
CipM, utilizator
Pai la noi la Iasi, furnizorii, pana de curand, achitau ei comisioanele, noi achitam efectiv doar valoarea facturilor, insa de ceva vreme s-a schimbat politica, astfel ca daca vrem sa achitam factura /o parte din factura la ghiseu, comisionul este de 2 de fiecare tranzactie; daca plata se face la "robot" nu se mai percepe acel comision.
Aceste chestiuni cred ca s-au negociat intre furnizori si banci. In aceste conditii, conducerea as. noastre o sa se deplaseze la domnii furnizori sa facem demersurile necesare incheierii de contracte individuale, la toate utilitatile astfel incat in loc ca furnizorul sa emita doar o singura factura unei asociatii (cazul nostru), o sa trebuiasca sa incheie cam 500 de facturi.
Ganditi-va ca in IS sunt peste 1500 de asociatii de proprietari, iar nr. contracteleor individuale vor depasi cateva sute de mii... Ce sa mai zic de BU !
Ei atunci o sa-i vedem.
Dvs va referiti la plata in numerar, care e altceva. Putem sa discutam si asta dar initiatorul se refera la plati prin transfer bancar din contul bancar al asociatiei in contul bancar al RIAD.
OK.
O sa vedem si in continuare cum vor decurge lucrurile - nu vedeti, pe de o parte, guvernantii, cica se lupta cu bancile, care percep comisioane la greu, iar pe de alta parte ne obliga sa face plati doar prin banca...
Nu sunt convins ca momentan, aceasta este solutia, cu toate ca la un moment dat, o sa trebuiasca sa ne aliniem si noi la practicile consacrate.

Alte discuții în legătură

Achitarea intretinerii prin virament bancar presupune din partea proprietarului si suportarea comisionului bancar pentru operatiuni efectuate de asociatie? gabikov gabikov Citiva dintre membrii asociatiei noastre de proprietari achita cheltuielile lunare legate de intretinere prin virament bancar, respectiv prin transferul sumei ... (vezi toată discuția)
Comision bancar marianionescu1 marianionescu1 Buna ziua, Va rog sa imi spuneti cine trebuie sa platesca comisionul aferent de depunere si de incasare, in cazul in care un proprietar face plata ... (vezi toată discuția)
Comision de încasare cheltuieli de întreținere prin bancă. este normal să mi se pretindă asta? delta95 delta95 Buna ziua, astazi am primit o instiintare de la asoc de proprietari ca am de platit x lei pt ca virez cheltuielile de intretinere in banca si ei trebuie sa ... (vezi toată discuția)