avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 432 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Codul rutier, contravenţii şi ... Accident în intersecție cu linie continuă: am virat ...
Discuție deschisă în Codul rutier, contravenţii şi probleme conexe

Accident în intersecție cu linie continuă: am virat doar după ce m-am asigurat, dar am fost lovit de o dubă venită din spate. Este sau nu culpă comună?

buna seara am o intrebare, am avut un accident in mai, la o intersectie, unde eu viram spre stanga. Am semnalizat din timp ce inseamna ca aproximativ de la o distanta de 120 de metri, m-am asigurat si din fata si din spate, am vazut ca am 2 masini in spatele meu care au oprit ca sa pot sa virez. am inceput virajul si am fost lovit din spatele meu.

O duba a venit din spatele nostru care a intrat in depasirea coloanei care era in spatele meu. In zona este linie continua si depasirea interzisa. Masina mea este lovit in spate. Procesul a fost inceput cu culpa comuna. Este sau nu este culpa comuna? Cand m-am asigurat duba nu era in depasire cum a venit a dat mai departe fara sa opreasca sau sa reduca viteza. Eram deja pe drumul comunal cand m-a lovit.

Avea loc sa evite coliziunea dar in loc sa ia volanul spre dreapta unde avea loc liber el a luat spre stanga si m-a lovit cu partea dreapta masinii lui. Ce parere aveti este sau nu este culpa comuna? In plus permisul meu a fost luat si am primit dovada cu valabilitate dar n-am vazut si n-am semnat procesul verbal. Cazul o sa ajunga la judecata ca a fost cu vatamari.

[ link extern ]
- aici se vede masina mea dupa accident.
Ultima modificare: Marți, 22 Octombrie 2019
Manuela Rășină, administrator
Cel mai recent răspuns: mariustz , utilizator 21:50, 23 Octombrie 2019
3 din 3 utilizatori consideră
acest răspuns util
Din poza respectiva nu imi pare ca e lovita in spate, ci lateral, ceea ce inseamna ca ati virat deja cand v-a lovit, ma insel?
Totodata, obligatia dvs este sa va asigurati cand faceti un viraj, iar cel ce depaseste este obligat sa se asigure ca nu e cineva angajat in depasire, sa semnalizeze din timp, si sa se asigure ca cineva nu a initiat o astfel de manevra sau nu urmeaza sa efectueze una, de asemenea sa nu calce marcajul continuu sau dublu continuu.
Din punctul meu de vedere, nu e culpa comuna, desi in multe cazuri cei ce vireaza se baga pe ideea ca cel din spate se opreste ca asa e obligat, lucru total gresit.
Angajati un avocat, va poate ajuta mult.
3 din 3 utilizatori consideră
acest răspuns util
Culpa comună este soluția dată atunci când se aplică legea efortului minim.
Conform Codului rutier ambii conducători auto aveau obligația de a se asigura că manevra în care s-au angajat se poate efectua în deplinăî siguranță a circulației rutiere. Dintre cei 2 conducători auto unul s-a angajat primul în manevra pe care intenționa s-o efectueze. Acesta avea dreptul să se angajeze în manevră pentru că celălalt conducător auto nu începuse efectuarea manevrei. În schimb, celălalt conducător auto avea posibilitatea să observe că un autovehicul era deja în efectuarea manevrei și trebuia să renunțe la manevră și să revină în coloană. În niciun caz nu este vorba de o culpă comună. Trebuie stabilit care dintre cei 2 conducători auto s-a angajat primul în efectuarea manevrei. Acesta este cel nevinovat. Va trebui să se efectueze o expertiză tehnică judiciară specializarea auto. Când va fi cazul apelați la serviciile unui expert. Lista experților se găseste pe site-ul Ministerului Justiției sau la Biroul Local pentru expertize ce funcționează în cadrul Tribunalul din județul în care locuiți.
ing. Ioan Ciobanu
5 din 5 utilizatori consideră
acest răspuns util
Nu poate fi vorba de culpa comuna, din doua motive clare:
1. Daca in zona respectiva era linie continua inainte de intersectie, e clar ca incalcarea liniei si implicit a legii e deliberata, de catre masina care a intrat in depasire.
2. Nu a intrat in depasire cel din spate, ci a fost o depasire de coloana, manevra interzisa, pentru ca, in conformitate cu OUG 195/2002 :
Art. 45 (1) Depăşirea este manevra prin care un vehicul trece înaintea altui vehicul ori pe lângă un obstacol, aflat pe acelaşi sens de circulaţie, prin schimbarea direcţiei de mers şi ieşirea de pe banda de circulaţie sau din şirul de vehicule în care s-a aflat iniţial.
(2) Conducătorul vehiculului care se angajează în depăşire trebuie să se asigure că vehiculul care circulă în faţa sau în spatele lui nu a iniţiat o asemenea manevră.

Deci e vorba de raportul singular intre doua masini, nu te poti asigura ca a n-spea masina din coloana vrea sa te depaseasca.
Ultima modificare: Luni, 21 Octombrie 2019
latka, utilizator
da eram deja virat, am virat de la un drum national pe una comunala si deja eram pe drumul comunal cand mia lovit si am fost lovit pentru ca el a luat volanul spre stanga nu spre dreapta unde avea loc sa evite accidentul [ link extern ] .
da asa mia is si sefulpolitistului constatator ca ar fi bine sa cer o expertiza si daca este posibil atunci din judetul brasov nu din covasna ca aici sunt PROBLEME. dar in cazul asta eu nu cred in culpa comuna ca este zona cu depasire interzisa si el a calcat linia continua si a depasit 2 masini amandoua este interzis plus viteza.

Alte discuții în legătură

Intoarcere in intersectie semaforizata - accident ceciortan ceciortan Stimate Doamne, Domni, am un gust foarte amar in legatura cu reglementarea pe cale amiabila a unui accident soldat, desigur cu pagune materiale. In fapt, tatal ... (vezi toată discuția)
Accident rutier - cine este vinovat? Ionatan Ionatan In urma cu cateva zile ma aflam pe un drum in depasirea pe contrasens a 2 masini (deparirea era permisa, linie discontinua) am ajuns in dreptul masinii a II-a ... (vezi toată discuția)
Viraj stanga versus depasire coloana pe linie continua. cine este vinovat? r_a_henegar r_a_henegar Va supun spre dezbatere si consiliere urmatoarea speta: Drum national. Zona de actiune a indicatorului \"Depasirea interzisa\". Linie continua (intrerupta ... (vezi toată discuția)