avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 684 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice PFA, II, AF - Persoana fizica ... infiintare PFA
Discuție deschisă în PFA, II, AF - Persoana fizica autorizată, Întreprindere individuală, Asociaţie familială

infiintare PFA

Va rog sa ma lamuriti cum se infiinteaza o persoana fizica autorizata si cit costa. Functionarii publici au voie?
Cel mai recent răspuns: krompaczki , utilizator 20:16, 14 Februarie 2010
depinde ce activitate vreti sa desfasurati!
pe site-ul www.onrc.ro gasiti cateva din informatiile pe care le doriti.
mirela1971 a scris:

Va rog sa ma lamuriti cum se infiinteaza o persoana fizica autorizata si cit costa. Functionarii publici au voie?


Incepand cu data de 12.11.2009, functionarii publici pot exercita functii sau activitati in domeniul didactic, al cercetarii stiintifice, al creatiei literar-artistice si in alte domenii de activitate din sectorul privat, care nu sunt in legatura directa sau indirecta cu atributiile exercitate ca functionar public potrivit fisei postului.
Actele necesare sunt urmatoarele:
- rezervare denumire
- act sediu social (contract vanzare-cumparare, contract comodat, contract inchiriere etc.)
- declaratie pe proprie raspundere pentru cazier judiciar si specimen semnatura
- dovada calificarii pentru activitatea pe care vreti sa o desfasurati (diploma de studii, copie carnet de munca)

Costul infiintarii unui PFA se ridica la aproximativ 200 lei
Documentele necesare pentru înregistrarea în registrul comerţului, înregistrarea fiscală şi autorizarea funcţionării a persoanelor fizice autorizate*:
1. Cererea de înregistrare (original cod 11-10-180);
2. Dovada verificării disponibilităţii şi rezervării firmei (original);
3. Carte de identitate sau paşaport (fotocopie certificată olograf de către titular privind conformitatea cu originalul);
4. Documente care atestă drepturile de folosinţă asupra sediului profesional/punctelor de lucru (copie legalizată sau copie certificată de parte);
5. Dacă este cazul, avizul privind schimbarea destinaţiei imobilelor colective cu regim de locuinţă, prevăzut de Legea nr. 230/2007 (completat pe formular-tip, original);
6. Specimenul de semnătură al persoanei fizice autorizate (original);
7. Informaţiile din cazierul fiscal (se obţin de către ORCT);
8. Declaraţia-tip pe propria răspundere care să ateste îndeplinirea condiţiilor legale de funcţionare prevăzute de legislaţia specială din domeniul sanitar, sanitar-veterinar, protecţiei mediului şi protecţiei muncii (original - model 1 sau model 2, după caz).
9. Dacă este cazul:
- precizare din care să rezulte că titularul dreptului de proprietate înţelege să afecteze folosinţa spaţiului în vederea stabilirii sediului profesional al persoanei fizice autorizate (declaraţie, etc.);
- declaraţia privind patrimoniul de afectaţiune, în original, şi documentele care atestă efectuarea vărsămintelor sau calitatea de proprietar, după caz (copii certificate de parte);
- documentele care atestă pregătirea profesională (fotocopii certificate olograf);
- documentele care atestă experienţa profesională (fotocopii certificate olograf);
10. În cazul persoanelor fizice care desfăşoară activitate economică autorizată şi recunoscută într-un alt stat membru al UE sau al Spaţiului Economic European, documentaţia care atestă funcţionarea legală, obţinută în celalalt stat (fotocopie şi traducere în limba română certificată olograf).
11. Dovezile privind plata taxelor/tarifelor legale: taxele de registru.
NOTÃ:
􀀩 Copiile de pe actele doveditoare vor fi certificate olograf pentru conformitate cu originalele de către persoana fizică autorizată; în cazul persoanelor fizice nerezidente, se depun copii certificate şi traducerea realizată de un traducător autorizat a cărui semnătură să fie legalizată de un notar public.
􀀩 Soluţionarea cererii revine în competenţa directorului oficiului registrului comerţului de pe lângă tribunal care poate dispune prin rezoluţie motivată administrarea şi a altor acte doveditoare.
􀀩 Redactarea cererii, acordarea de îndrumări pentru completarea corectă a cererii de înregistrare, efectuarea formalităţilor de depunere a documentelor şi de reprezentare a persoanei fizice la oficiul registrului comerţului de pe lângă tribunal pot fi efectuate, prin birourile de asistenţă şi reprezentare care funcţionează în cadrul primăriilor.
􀀩 Formularele se distribuie la sediul ORC sau se pot prelua de pe Internet (www.registrulcomertului.ro/www.onrc.ro).
􀀩 Documentele se depun la ORC în raza căruia persoana fizică autorizată îşi stabileşte sediul profesional, la ghişeu, prin corespondenţă sau prin biroul de asistenţă şi reprezentare din cadrul primăriilor.
􀀩 Obţinerea certificatului de cazier fiscal pentru persoanele fizice autorizate se efectuează de către oficiul registrului comerţului de pe lângă tribunal, cu plata taxelor şi tarifelor legale.
Ultima modificare: Luni, 4 Ianuarie 2010
Samoila Georgeta P.F.A., Consultant resurse umane

Alte discuții în legătură

Pfa - infiintare melindaszekely melindaszekely vreau sa imi fac PFA imi puteti spune va rog ce demersuri trebuie facute si de ce acte am nevoie ? va multumesc (vezi toată discuția)
Infiintare pfa mamu mamu Buna ziua Ma poate ajuta cineva cu cateva raspunsuri concrete,doresc sa imi deschid un PFA sa lucrez ca instalator tehnico-.sanitare. Ce trebuie sa ... (vezi toată discuția)
Este nevoie de diploma sau atestat pentru deschiderea unei ii - magazin naturist - ? DanyD DanyD Pentru deschiderea unei Intreprinderi individuale - magazin naturist - persoana in cauza are nevoie de diploma sau atestat in acest domeniu? Multumesc. (vezi toată discuția)