avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 447 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Președinte de asociație de Boc își poate da ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Președinte de asociație de Boc își poate da demisia fără ...

Președinte de asociație de Boc își poate da demisia fără preaviz?
Cel mai recent răspuns: robert1958 , utilizator 03:44, 29 Aprilie 2023
Normal . dar trebuie sa predati cuiva.

Legea 196/2018
[ link extern ]

ART. 56
(1) Președintele asociației de proprietari este candidatul, membru al asociației de proprietari,
ales prin voința sa și a jumătate plus unu din numărul proprietarilor prezenți în cadrul adunării
generale. Președintele poate delega, pentru cel mult 90 de zile pe an, atribuțiile sale unui membru
al comitetului executiv, fără a fi exonerat de răspundere juridică.
(2) În caz de încetare a mandatului președintelui înainte de termen, comitetul executiv convoacă,
în termen de 5 zile de la încetarea mandatului, o adunare generală pentru alegerea unui nou
președinte.

(3) În cazul schimbării președintelui asociației de proprietari, vechiul președinte este obligat să
transmită noului președinte în termen de 5 zile de la încetarea mandatului său, în baza unui
proces-verbal de predare-primire vizat de membrii comitetului executiv și de către cenzor/comisia
de cenzori, toate documentele și bunurile asociației pe care le-a avut în administrare sau în
folosință.

(4) În cazul în care adunarea generală a asociației de proprietari decide în acest sens, și cu
acordul președintelui în funcție, asociația de proprietari poate finanța participarea președintelui la
cursuri de perfecționare acreditate conform legii, referitoare la constituirea, organizarea și
funcționarea asociațiilor de proprietari.
ART. 57
Președintele asociației de proprietari are următoarele atribuții:
a) în baza mandatului acordat de adunarea generală reprezintă asociația de proprietari în
relațiile cu terții, inclusiv în acțiunile în instanță;
b) semnează documentele asociației de proprietari;
c) supraveghează și urmărește corecta punere în aplicare a hotărârilor adunării generale,
respectarea prevederilor statutului și acordului de asociere, precum și aplicarea deciziilor
comitetului executiv;
d) aduce la cunoștință proprietarilor prevederile statutului și regulamentului condominiului;
e) răspunde în scris la sesizările și contestațiile scrise ale proprietarilor din condominiu în termen
de maximum 10 zile de la primirea acestora;
f) gestionează modul de îndeplinire a obligațiilor ce revin asociației de proprietari în raport cu
autoritățile publice;
g) prezintă, spre verificare la solicitarea organelor abilitate, toate documentele asociației, oferind
toate informațiile solicitate;
h) poate propune, în scris, comitetului executiv sau adunării generale, după caz, măsuri
împotriva celor care nu respectă regulamentul condominiului, hotărârile și deciziile asociației de
proprietari, conform prevederilor legale și statutare;
i) întocmește și actualizează cartea de imobil, în conformitate cu legislația în vigoare;
j) păstrează și asigură completarea la zi a cărții tehnice a construcției, precum și a celorlalte
documente privitoare la activitatea asociației de proprietari;
k) întocmește tabelul convocator și afișul pentru avizier pentru adunările generale și asigură
semnarea acestuia de către proprietari;
l) asigură informarea proprietarilor cu privire la ordinea de zi a adunărilor generale, cu 10 zile
înainte de data stabilită pentru aceasta;
m) afișează programul de încasări și datele de contact ale administratorului, ale membrilor
comitetului executiv și ale membrilor comisiei de cenzori ori, după caz, ale cenzorului;
n) afișează la avizier hotărârile adunării generale și ale ședințelor comitetului executiv în termen
de maximum 7 zile de la data la care au avut loc acestea;
o) în cazul modificării cadrului legislativ privind asociațiile de proprietari, președintele convoacă
adunarea generală a asociației de proprietari pentru modificarea conformă a statutului asociației;
p) informează proprietarii din condominiu cu privire la toate restricțiile referitoare la culoare,
aspect, materiale și altele asemenea, stabilite prin regulamentul local de urbanism, conform
informațiilor furnizate de autoritățile administrației publice locale;
q) conduce ședințele adunărilor generale și ale comitetului executiv;
r) afișează la avizier lista contractelor asociației de proprietari cu furnizorii de utilități publice, cu
administratorul și cu personalul angajat sau contractual al asociației;
s) afișează la avizier lista și datele de contact ale instituțiilor cu atribuții de inspecție și control la
care pot fi sesizate eventualele nereguli legate de activitatea organelor de conducere ale asociației
de proprietari, ale administratorului, respectiv ale membrilor asociației.
ART. 58
(1) Președintele asociației de proprietari și membrii comitetului executiv pot fi remunerați pe
baza unui contract de mandat, conform hotărârii adunării generale a proprietarilor, consemnată în
procesul-verbal.
(2) Pentru neîndeplinirea atribuțiilor ce le revin sau pentru depășirea atribuțiilor legale și
statutare, președintele asociației de proprietari, membrii comitetului executiv, respectiv membrii
comisiei de cenzori ori, după caz, cenzorul răspund personal sau solidar pentru daunele și
prejudiciile cauzate proprietarilor sau terților, după caz.

Conform disp Codul muncii institutia demisiei opereaza numai in cazul existentei de CIM or presedintele de asociatie exercita atributii in baza unui contract de mandat
Codul Muncii parte integrantă din Legea nr 53/2003
(1) Prin demisie se înţelege actul unilateral de voinţă a salariatului care, printr-o notificare scrisă, comunică angajatorului încetarea contractului individual de muncă, după împlinirea unui termen de preaviz.
Asociatia de proprietari = Mandant cu T la sfarsit
Presedintele =Mandatar cu R la sfarsit
Noul cod Civil
Încetarea mandatului
Modurile de încetare
Art 2030
Pe lângă cauzele generale de încetare a contractelor, mandatul încetează prin oricare dintre următoarele moduri:

a) revocarea sa de către mandant;
Jurisprudenţă

b) renunţarea mandatarului;

c) moartea, incapacitatea sau falimentul mandantului ori a mandatarului.
Art. 2.034. -
(1) Mandatarul poate renunţa oricând la mandat, notificând mandantului renunţarea sa.
Jurisprudenţă
(2) Dacă mandatul este cu titlul oneros, mandatarul poate pretinde remuneraţia pentru actele pe care le-a încheiat pe seama mandantului până la data renunţării.
(3) Mandatarul este obligat să îl despăgubească pe mandant pentru prejudiciile suferite prin efectul renunţării, cu excepţia cazului când continuarea executării mandatului i-ar fi cauzat mandatarului însuşi o pagubă însemnată, care nu putea fi prevăzută la data acceptării mandatului.

inainte era vechiul cod
In cazul in care mandatarul nu intelege sa continue executarea contractului, renuntand la acesta, el are obligatia de a notifica intentia sa mandantului (art. 1556 C. civ.).

Deci demisia e renuntare daca aveti contract de mandat si nu contract de munca.

Dar desi legea 196/2018 prevede contracte de mandat INSPECTIA MUNCII spune ca sa facem contract normal de munca. Inclusiv eu am asa. Asa a zis inspectia muncii .
V-am povestit cand am fost la ANAF sa intreb de taxele care se platesc la un contract de mandat si in afara de secretara care a zis :nici atat nu stiti. luati-va un contabil,
In rest am mers cu inspectorii din birou in birou si nimeni nu a stiu cum se calculeaz taxele la un contract de mandat. Inclusiv directorul a sunat la alte ANAF-uri si nu a obtinut nimic.
A sunat la minister care apoi a zis sa facem contract nrmal de munca ca asa zice inspectia muncii.
Am mers la Inspectia muncii si a zis exact asta: va faceti contract de munca intrucat contractul de mandat nu se exista in REVISAL.
Dv aveti diploma de economist deci va faceti contract ca economist la asociatia de proprietari.
Ultima modificare: Vineri, 21 Aprilie 2023
w_v_w_v, utilizator
NU SE MAI INREGISTREAZA IN REVISAL CONTRACTUL DE MANDAT si prin urmare se inregistreaza contract normal de munca
[ link extern ]

[ link extern ] /

Si cum ITM vrea sa stie orice contract care exista ne-am conformat si am facut contract de munca normal inregistrat in revisal si asta de multi ani. Doar nu e cazul sa ma cert cu ITM -ul sa ma aleg cu amenzi.
Ultima modificare: Vineri, 21 Aprilie 2023
w_v_w_v, utilizator
1 din 2 utilizatori consideră
acest răspuns util


w_v_w_v a scris:

NU SE MAI INREGISTREAZA IN REVISAL CONTRACTUL DE MANDAT si prin urmare se inregistreaza contract normal de munca
....


Si cand s-a inregistrat contractul de mandat in REVISAL ???

Alte discuții în legătură

Poate refuza persoana împuternicită să facă ce scrie în procură? Filia Filia Bună ziua am o întrebare. Eu i-am dat fratelui meu procura pt. succesiune și pt. vânzare casă, după moartea mamei. Eu locuiesc in Germania, el în ... (vezi toată discuția)
Clauza de forta majora-urgent! coca33 coca33 Buna ziua Va adresez urmatoarea problema: Doresc rezilierea unui contract de mandat invocand clauza de forta majora,pe motiv de sanatate.Ce trebuie sa atasez ... (vezi toată discuția)
Demisia din functia de presedinte al unei asociatii de proprietari Dan Anghelina Dan Anghelina Sunt presedintele unei Asociatii al carei bloc a fost anvelopat, schimbat geamuri termopane, instalatii electirce, etc, adica intergral modernizat dupa aprox ... (vezi toată discuția)