Buna ziua! Daca avem serviciu externalizat de SSM si PSI (contractat cu o firma specializata) angajatul care se ocupa intern de aceasta parte de SSM este necesar sa aiba functia COR de SSM: de Inspector in domeniul securitatii si sanatatii in munca COD COR 325723 sau 226302 specialist în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă sau 226303 coordonator în materie de securitate şi sănătate în muncă (studii superioare).
Sau poate sa aiba alta functie COR, si prin Fisa de Post si decizie interna ii este atribuita responsabilitatea de SSM, si nu mai este nevoie sa aiba o functie din categoria de SSM?
Angajatul are certificat de Inspector in domeniul securitatii si sanatatii in munca si studii in domeniu. Compania are un numar de 205 angajati.
Buna ziua,
Este suficient sa aiba cursul de inspector sau specialist SSM, primele doua COR-uri ( al treilea se refera la HG 300/2006, legat de santierele temporare sau mobile...).
Art. 18 din H.G. 1425/2006
În cazul întreprinderilor şi/sau unităţilor care au între 50 şi 249 de lucrători, angajatorul trebuie să desemneze unul sau mai mulţi lucrători ori să organizeze unul sau mai multe servicii interne de prevenire şi protecţie pentru a se ocupa de activităţile de prevenire şi protecţie din cadrul întreprinderii.
(2) În cazul întreprinderilor şi/sau unităţilor prevăzute la alin. (1) care desfăşoară activităţi dintre cele prevăzute în anexa nr. 5, angajatorul trebuie să organizeze unul sau mai multe servicii interne de prevenire şi protecţie.
(3) În cazul în care lucrătorii desemnaţi, serviciile interne de prevenire şi protecţie nu au capacităţile şi aptitudinile necesare pentru efectuarea tuturor activităţilor de prevenire şi protecţie prevăzute la art. 15, angajatorul trebuie să apeleze la servicii externe pentru acele activităţi de prevenire şi protecţie pe care nu le poate desfăşura cu personalul propriu.
Vedeti:
-art. 20 (1) Desemnarea nominala a lucratorului/ lucratorilor pentru a se ocupa de activitatile de prevenire si protectie se face prin decizie scrisa a angajatorului.
(2) Angajatorul va desemna lucratorul numai din randul lucratorilor cu care are incheiat contract individual de munca cu norma intreaga.
(3) Angajatorul va consemna in fisa postului activitatile de prevenire si protectie pe care lucratorul desemnat are capacitatea, timpul necesar si mijloacele adecvate sa le efectueze.
-art. 21 Pentru a putea sa desfasoare activitatile de prevenire si protectie, lucratorul desemnat trebuie sa indeplineasca cel putin cerintele minime de pregatire in domeniul securitatii si sanatatii in munca, potrivit prevederilor art. 49
-art.49 (1) Cerintele minime de pregatire in domeniul securitatii si sanatatii in munca corespunzatoare nivelului mediu sunt:
a) studii in invatamantul liceal filiera teoretica in profil real sau filiera tehnologica in profil tehnic;
b) curs in domeniul securitatii si sanatatii in munca, cu continut minim conform celui prevazut in anexa nr. 6 lit. B, cu o durata de cel putin 80 de ore.
(2) Nivelul mediu prevazut la alin. (1) se atesta prin diploma de studii si certificatul de absolvire a cursului prevazut la alin. (1) lit. b).
@Ionut.ion
Care ar putea fi importanta domeniului de activitate ? pentru firmele care se incadreaza la art.18 al.(2) infiintarea SIPP este obligatorie.