Cazul nostru: avem achizitii intracomunitare de marfa, zilnic, prin curier UPS sau DHL, care intra in tara , cu avionul. La HUb-urile celor 2 curieri, marfa este repartizata pe destinatiile din Romania, fiind transportata la clienti, tot de auto ale UPS sau DHL sau prin subcontractori , alti curieri interni. Mentionez ca pot fi 10-20 colete zilnic, care pot depasi doar limita de valoare, de 10 000 lei. Noi nu stim cu ce fel de auto se transporta marfa si nici momentul inceperii transportului intern, care poate fi inainte ca noi sa incepem programul de lucru. As fi recunoscatoare daca as primi cateva pareri, poate din experienta altor colegi, pentru ca nu-mi dau seama cum am putea sa ne incadram in prevederile legale cu E-Transport.
daca acele colete au fiecare sub 31.5 kg nu se declara in e-Transport conform noii masuri din OUG43/2024
" Articolul 16
Fac excepție de la prevederile prezentei ordonanțe de urgență următoarele transporturi:
c) transportul bunurilor de către prestatorii de servicii poștale în colete poștale, definite conform prevederilor art. 2 pct. 16 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 13/2013 privind serviciile poștale, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 187/2013, cu modificările și completările ulterioare."
OUG 13/2013 art 2
colet poștal - trimitere poștală cu greutatea maximă de 31,5 kg, ce conține bunuri cu sau fără valoare comercială;
Va multumesc, este o informatie foarte folositoare, dar din pacate apar alte complicatii, si anume: daca un client are mai multe comenzi, se creeaza cate un colet pentru fiecare comanda si un AWB separat. Clientul poate primi in aceeasi zi mai multe colete, Fiecare colet poate fi sub 31.5 kg, dar toate pot depasi aceasta greutate.
Cum se priveste situatia , pe colet sau pe total?