avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 943 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... e-factura pentru asociatiile de proprietari ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

e-factura pentru asociatiile de proprietari obligatorie ?

Este obligatorie sau nu e-factura pentru asociatiile de proprietari ?

Tin sa precizez ca asociatia noastra nu emite facturi. Nu are spatii inchiriate sau antene pe bloc etc. Nu are nici macar angajati.

Noi doar platim facturile furnizorilor: Engie, PPC, Apanova, Urban SA, CMTEB, firma de interfoane si firma de curatenie.

Multumesc
Ultima modificare: Vineri, 31 Mai 2024
george4444, utilizator
Cel mai recent răspuns: Nivea , utilizator 22:23, 5 Iunie 2024
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Asociatia de proprietari nu emite facturi. Si daca ar avea chirii asociatia include suma in intretinere nu emite facturi.
Ultima modificare: Vineri, 31 Mai 2024
w_v_w_v, utilizator
Multumesc.

Deci sa inteleg ca e-factura NU este obligatorie pentru asociatiile de proprietari.
1 din 2 utilizatori consideră
acest răspuns util
E obligatorie la toti cei care emit facturi. La asociatia de proprietari nu emiteti facturi deloc. Doar note de plata individuale daca doriti.
Ultima modificare: Duminică, 2 Iunie 2024
w_v_w_v, utilizator
1 din 2 utilizatori consideră
acest răspuns util
Și dacă o asociație de proprietari închiriază parte comună la un terț, persoana juridică, dacă aceasta cere factura ca să achite lunar chiria, asociația respectivă nu e obligată sa emită e-factura?


1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Din 2013 luam chirie pentru fiecare antena montata de banci si farmacii (cate 200 lei de antena ) . Brd are 2 si Raiffeisen avea una. Intre timp aparuse o farmacie la parter care fara sa intrebe au pus pe pereatii exteriori si ei o antena .Inca 200 lei.
Toti montau sa aiba rezerva in caz ca ar cadea internetul clasic prin cablu. De fiecare data cand mai aparea cate un chirias la spatiile comerciale (pariuri etc) cereau factura ca asa le dau or pe la unele asociatii de proprietari.
Nicidata nu am dat nici o factura si sumele sunt incluse in lista de plata, Asociatia nu are treaba cu chiriasii oricum.
Si daca ar inchiria un spatiu detinut direct de asociatia de proprietari tot o suma pe lista de plata ar fi si atat.
Am intrebat si inainte si acum dupa aparitia E factura la cei de la ANAF taxe si impozite si mereu au raspuns ca :

Asociatiile de proprietari nu emit facturi deloc, intrucat veniturile asociatiei de proprietari sunt neimpozabile.
Asociatia de proprietari are acelasi statut ca asociatiile nonprofit.


Art.319 Codul Fiscal Titlul VII : „(6) Persoana impozabilă trebuie să emită o factură către fiecare beneficiar, în următoarele situații:

a) pentru livrările de bunuri sau prestările de servicii efectuate;
b) pentru fiecare vânzare la distanță pe care a efectuat-o, impozabilă în România în condițiile prevăzute la art. 275 alin. (2), cu excepția cazului în care persoana impozabilă utilizează regimul special prevăzut la art. 315;
c) pentru livrările intracomunitare de bunuri efectuate în condițiile prevăzute la art. 294 alin. (2) lit. a) – c); d) pentru orice avans încasat în legătură cu una dintre operațiunile menționate la lit. a) și b).”



OUG 120/2021 reglementeaza sistemul RO-eFactura si prevede astfel:

Art. 10 alin (1): „(1) În relația comercială B2B, între persoane impozabile stabilite în România conform art. 266 alin. (2) din Legea nr. 227/2015, cu modificările și completările ulterioare, emitentul facturii electronice are obligația de transmitere a acesteia către destinatar utilizând sistemul național privind factura electronică RO e-Factura, cu respectarea prevederilor art. 4 alin. (1). Fac excepție facturile simplificate emise conform art. 319 alin. (12) din Legea nr. 227/2015, cu modificările și completările ulterioare.”

Art. 2 b) operator economic – orice entitate care desfășoară o activitate economică constând în executarea de lucrări, livrarea de bunuri/produse și/sau prestarea de servicii;

c) emitent al facturii electronice – operatorul economic care emite factura electronică către destinatar și o transmite în sistemul național privind factura electronică RO eFactura.”



Altii au intrebat si li s-a raspuns altfel dar fara argumentari .

www.avocatnet.ro/articol_666...