Ma aflu in urmatoarea situatie: de cateva saptamani pe plafonul baii au aparut 2 pete mari (infiltratie apa). Am anuntat apartamentul de deasupra unde nu locuieste nimeni, au venit sa verifice, au spus ca si tavanul lor este ud in baie, au inchis apartamentul si au plecat. Presedintele asociatiei mi-a comunicat ca cei de la etajul 5 nu ii permit accaesul sa verifice. Am facut cerere scrisa catre asociatie sa emita preaviz pentru cei de la etajul 5 pentru a permite verificarea. Presedintele a afisat cererea mea ce contine si date personale (numar telefon personal, adresa de mail) la afisierul blocului, fara sa imi comunica inca nici un raspuns. Tavanul este in continura eud, deci defectiune anu este reparata. Am si o asigurare pentru apartament si am deschis dosar de dauna, astept raspunsul asiguratorului.
Ce alti pasi legali pot face pentru a obliga asocitaie de proprietari sa isi faca treaba? Se pare ca ma lupt si cu reaua vointa a presedintelui de asociatie si cu proprietarul inca necunoscut ce are defectiunea si nu vrea sa repare.
Nu vad de ce ar fi treaba presedintelui sa faca verificarile acestea. Este o chestiune intre dv. si vecin si nu o rezolva Asociatia. Asociatia rezolva chestiuni legate de proprietatea comuna. Art. 31 se refera la preaviz si intrare fara acordul vecinului daca proprietatea comuna este afectata.
Dv. fie lasati firma de asigurari sa isi faca treaba, fie faceti dv. demersuri. Ambele nu ar fi necesare.
latka
Utilizator 3din 3 utilizatori consideră acest răspuns util
Art.31 din legea 196/2018 se referă nu când proprietatea comună este afectată, ci când defecțiunea este pe parte comună și afectează proprietatea individuală și trebuie intervenit. Firma
de asigurări nu poate sa-și facă treaba, trebuie ca asociatia să stabilească de unde e defecțiunea, folosindu-se de acel articol, pentru a inspecta partea comună. Uneori e o defecțiune, pe partea comună, apa care se scurge dintr-o coloana de alimentare afectează apartamente de la nivele inferioare.
Faceți o plângere la departamentul pentru asociații de proprietari de la primărie, atât pentru refuzul aplicării art. 31 din Legea nr. 196/2018, cât și pentru afișarea la avizieri a cererii dumneavoastră.
Adam Grecu
Utilizator 1din 3 utilizatori consideră acest răspuns util
De multe ori, atat conducerea as. prop., cat si administratorii sunt pusi in fata acestor chestiuni.
In primul rand, aceste probleme trebuie rezolvate intre vecini, pentru ca undeva, la un etaj superior este o defectiune.
Oamenii de buna credinta, verifica si fac o constatare simpla - defectiunea este pe instalatia sa sau, asa cum afirma @latka, defectiunea poate provine de la instalatia comuna.
Acum, este lesne de inteles ca daca defectiunea este a proprietarului, acesta trebuie sa i-a masuri rapide de reparare si eventual se intelege cu vecinii asupra pagubelor produse; daca defectiunea este pe partea comuna, se anunta si as. prop. - poate chiar administratorul, care constata si trebuie urgent sa i-a masuri de remediere a defectiunii, cat si a pagubelor colaterale.
In topicul de fata, am inteles ca vecinul cu defectiunea nu a permis accesul presedintelui sa faca verificarea, adica, cumva si-a facut datoria
Sigur, in acest caz sunt aplicate prev. L196/2018, art. 31(2), insa presedintele nu poate face mai mult. Ca acesta a pus cerere dvs. la avizier, nu stiu la ce s-a gandit, probabil ca o sa-l "stimuleze" pe vecinul de la etajul 5, dar nu cred ca si-a depasit atributiunile ref. la protectia datelor cu caracter personal - fie vorba intre noi...
Mai mult, lasati sa se "rezolve" situatia, daca vecinul de la 5 nu remediaza si pagubele produse locuintei dvs., lasati firma de asigurari sa-si faca treaba.