avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1840 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Securitate şi Sănătate în ... In cazul in care o societate se abiliteaza ca serviciu ...
Discuție deschisă în Securitate şi Sănătate în Muncă (fost Protecţia Muncii)

In cazul in care o societate se abiliteaza ca serviciu ...

Buna ziua,

In cazul in care o societate se abiliteaza ca serviciu extern de prevenire si protectie, mai este nevoie de serviciu intern SSM sau activitatile de SSM sunt derulate de SEPP inclusiv pentru societatea abilitata?

Multumesc!
Cel mai recent răspuns: POPA GHEORGHE , Specialist in domeniul Securitatii si Sanatatii in Munca 16:53, 7 August 2024
Buna ziua,

Societatea in cauza poate numi un lucrator desemnat sa se ocupe de SSM, angajatorul se poate ocupa de asta... SIPP este obligatoriu doar in anumite conditii ( un numar de angajati de peste 150, exista anumite riscuri SSM in societatea dvs. societatea activeaza intr-un anumit domeniu .... si la dvs. nu cred ca este cazul...

Cititi Art. 14 si 16-19 din H.G. 1425/2006, acolo gasiti raspunsul la intrebarea dvs.,

Si sa nu uitati si de partea de PSI-SU...
Ultima modificare: Miercuri, 7 August 2024
Ionut.ion, utilizator
Multumesc pentru raspuns!

Nelamurirea mea este - daca personal SEPP poate derula activitati de prevenire si protectie pentru propria firma (firma care este abilitata) si daca sunt necesare numiri sau decizii in acest sens.

Si, daca firma abilitata are peste 250 de lucratori si este necesar SIPP, atunci personalul SEPP poate face parte si din SIPP?
Legea ssm nr. 319/ 2006 cu modificarile si completarile ulterioare mentioneaza:
-art.6 (1) Angajatorul are obligaţia de a asigura securitatea şi sănătatea lucrătorilor în toate aspectele legate de muncă.
(2) În cazul în care un angajator apelează la servicii externe, acesta nu este exonerat de responsabilităţile sale în acest domeniu.
(3) Obligaţiile lucrătorilor în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă nu aduc atingere principiului responsabilităţii angajatorului.
Inteleg ca sunteti firma abilitata ca SEPP si intrebati cine sa faca instruirea ssm in firmei dvs. ?! In acest caz, va instruiti singuri si seful SEPP este angajatorul.
Raspunsul utilizatorului Ionut.ion se refera la cazul in care dvs. ca SEPP prestati activitati la o firma. Dupa caz, aceasta isi organizeaza SIPP si obligatoriu desemneaza lucrator(i) cu activitati de prevenire si protectie, din care cel putin unul este legatura intre firma respectiva si SEPP.
HG nr. 1425/ 2006 cu modificarile si completarile ulterioare mentioneaza:
-art. 20 (1) Desemnarea nominala a lucratorului/ lucratorilor pentru a se ocupa de activitatile de prevenire si protectie se face prin decizie scrisa a angajatorului.
(2) Angajatorul va desemna lucratorul numai din randul lucratorilor cu care are incheiat contract individual de munca cu norma intreaga.
(3) Angajatorul va consemna in fisa postului activitatile de prevenire si protectie pe care lucratorul desemnat are
capacitatea, timpul necesar si mijloacele adecvate sa le efectueze.
In dosarul depus la ITM pentru abilitare ca SEPP se regasesc documente care atesta pregatirea membrilor SEPP
-art. 37 (1) In vederea abilitarii pentru activitatile de prevenire si protectie prevazute la art. 15, solicitantii vor transmite un dosar care va cuprinde urmatoarele documente:
d) lista cu personalul care va desfasura activitati in domeniul securitatii si sanatatii in munca;
e) copii ale documentelor care atesta pregatirea profesionala si nivelul de pregatire, potrivit prevederilor art. 31 si 32, a personalului care va desfasura activitati in domeniul securitatii si sanatatii in munca;
f) curriculum vitae pentru personalul care va desfasura activitatile de prevenire si protectie;
g) copii ale documentelor care atesta vechimea de cel putin 5 ani in domeniul securitatii si sanatatii in munca, pentru conducatorul serviciului extern de prevenire si protectie;
h) memoriu de prezentare, din care sa rezulte mijloacele materiale si resursele umane de care dispun;
i) copii ale deciziei de numire si contractului individual de munca, pe perioada nedeterminata, pentru conducatorul serviciului extern de prevenire si protectie;
j) copii ale contractelor individuale de munca ale personalului de executie din serviciul extern de prevenire si protectie;
k) declaratii ale personalului serviciului extern de prevenire si protectie privind pastrarea confidentialitatii, in timpul si dupa incetarea desfasurarii activitatilor de prevenire si protectie, asupra informatiilor la care are acces.
Firma dvs. are un angajator, un patron, nu?
Atunci acel patron*, conform prevederilor de mai sus, din HG, se poate ocupa personal de SSM in cadrul firmei proprii ( daca legal nu este nevoie de lucrator desemnat sau SIPP), poate desemna pe unul dintre dvs., angajatii patronului* ca lucrator desemnat si atunci el se ocupa de partea de SSM sau poate infiinta un SIPP.

Si da, personalul SEPP poate desfasura activitati pe linie de SSM pentru ei insisi ( fie patronul, fie desemneaza prin decizie scrisa un lucrator dintre dvs....), ce face, angajati un alt SEPP sa faca activitatea de SSM pentru dvs.?!?.

Un SEPP este tot o societate, un angajator, conform definitiei legale si respecta aceleasi prevederi ca si celelalte firme legate de activitatea de SSM.

Si din cadrul SIPP fac parte angajatii firmei unde este constituit si un SEPP, daca este cazul...

Personal ma mir cum ati primit abilitarea daca ne intrebati aceste lucruri banale... dar fie, nu este treaba mea.
Ultima modificare: Miercuri, 7 August 2024
Ionut.ion, utilizator
Si eu, tot personal, ma mir cum dati sfaturi eronate si dupa tot dvs, va mirati... In plus trageti si concluzii nefondate, n-am smentionat nicaieri ca as fi abilitat ca SEPP.

In cazul in care sunteti conducator SEPP impartasesc mirarea dvs.

Pentru cei care citesc postarea, corectez raspunsul dvs. eronat

Art. 19. - (1) În cazul întreprinderilor şi/sau unităţilor care au peste 250 de lucrători, angajatorul trebuie să organizeze unul sau mai multe servicii interne de prevenire şi protecţie.