aida1 a scris:
Un asociat crediteaza firma cu bani pentru desfasurarea activitatii.
Contractul de creditare care se face intre el si SC se incheie:
1) lunar cu specificatia sumei totale imprumutate in acea luna sau
2) se face unul la inceputul anului in care se specifica ca asociatul se obliga sa imprumute firma ori de cate ori are nevoie pentru desfasurarea activitatii.
Eu am optat pentru varianta 2). Am procedat corect?
Asociatul a imprumutat firma cu bani, numerar, prin casierie.( 5311=4551), document: dispozitia de incasare/chitanta
Am vrut sa restitui asociatului banii, dar prin banca (adica din contul curent al firmei sa-i depun in contul personal al asociatului), dar banca mi-a cerut contractul de creditare.
Cum sa-l fac ca sa fie luat in considerare de catre banca?
Lunar?
Banca nu v-a luat in considerare - pentru ca ceea ce i-ati prezentat nu este un contract. Un contract de imprumut are nevoie de cateva clauze , printre care si aceea legata de valoarea contractului. Ce valoare are contractul intocmit de dv. ?
Daca @alcibiade v-a sugerat un contract de imprumut lunar, presupun ca a avut in vedere tocmai faptul ca valoarea contractului este usor de stabilit la nivelul unei luni , dar aproape imposibil la nivelul unui an.
In fapt, dv. sunteti obligata sa-i reglati clientului dv. casa (contul 5311) pornind de la ideea ca acesta face cheltuieli mai mari decat disponibilul din actele prezentate.
Este evident ca nu puteti face acest lucru decat atunci cand prelucrati actele - si tot evident este (din considerente practice) ca nu puteti stii ce cheltuieli are de gand sa faca luna viitoare, deci contractul de imprumut este conditionat valoric de informatia care va parvine.