sunt intro situatie ,cre cred eu ca e dificila.
pe data de 30.07.2009 mi-am depus dosarul pentru somaj,data la care a si fost respins.
motivul-lucrez ca administrator la o asociatie de proprietari cu program de 2 ore pe zi si salar de 150 lei pe luna.
intrebare-cum pot beneficia acum de ajutorul de somaj(daca-mi dau demisia),pentru ca ajutorul de somaj cred ca e mai mare decat acest salar.
Ca sa puteti beneficia de somaj trebuie ca in ultimele 24 luni sa aveti lucrate 12 luni, fara intrerupere si cu program de 8 ore, deoarece cu 2 ore creste perioada respectiva! Si nu sa va dati demisia ci sa vi se desfaca contractul individual de munca cf art 65 alin 1 din codul muncii.
va multumesc pentru raspuns,
dar daca ma concediaza asociatia va mai putea angaja un alt administrator?
-daca pentru calculul somajului trebuie sa ai lucrate12 luni din ultimele 24 de luni (ma incadrez in aceasta prevedere)cu program de 8 ore de ce mi sa respins cererea de somaj-tocmai pentru ca aveam si un contract de munca cu 2 ore?
Doar in cazul in care sunteti angajat pe functia de administrator! Dar ei pot angaja eventual pe alta functie si sa i se faca decizie de numire ptr administrator pers respective. Poate nu aveati decat contract de munca pe 2 ore si nu pe 8 ore! Sau carnetul dvs de munca a fost inchis cu art 65 alin 1 din Codul Muncii, cel ptr acordare somaj? Este f mportant altfel nu vi se poate acorda somaj.
pana la data de 30.05.2009 am avut un contract de munca cu 8 ore pe zi si un contract de munca cu 2 ore pe zi pentru un post de administrator la un bloc de locuinte,post pe care il detin si acum cu contract de munca,platesc somaj,cas,itm,sanatate,etc
Eu inteleg asa:
- aveti un contract cu 8 ore si de la aceasta firma ati fost disponibilizat
- aveti la alta firma un contract de 2 ore
Motivul respingerii dosarulu a fost acela ca avand alt contract, nu realizati venituri mai mici decât valoarea indicatorului social de referinţă, în vigoare (500 lei)