Dată eveniment
16 Mai 2023
În România, serviciile intra-grup pot genera o serie de probleme fiscale datorită complexității și naturii lor. Aceste servicii implică tranzacții și transferuri între companii membre ale aceluiași grup - cum ar fi partajarea de resurse, managementul centralizat și furnizarea de servicii tehnice sau de consultanță.
Serviciile intra-grup sunt frecvent contestate de autoritățile fiscale, întrucât, atunci când sunt evaluate incorect, acestea reprezintă o țintă ușoară pentru ajustarea prețurilor de transfer și stabilirea unor sume mari de plată suplimentare.
De asemenea, o problemă semnificativă o reprezintă identificarea și aplicarea corectă a reglementărilor fiscale specifice pentru serviciile intra-grup. Aceste reglementări includ legislația privind TVA, impozitul pe profit, impozitul pe venit și alte taxe și contribuții aplicabile, care trebuie aplicate conjugat, ceea ce impune profesioniștilor o cunoaștere rafinată a reglementărilor, și a modului lor de implementare. Datorită complexității și diversității serviciilor intra-grup, companiile pot întâmpina dificultăți în aplicarea corectă a legislației incidente, ceea ce poate duce la riscuri fiscale și sancțiuni considerabile, mai ales că aceste cheltuieli reprezintă unul dintre subiectele principale abordate în cadrul inspecțiilor fiscale și unul dintre motivele recurente care generează dispute și litigii fiscale.
Sesiunea susținută de specialiștii PwC România și D&B David și Baias, societatea de avocatură corespondentă PwC în România, va lămuri principalele problematici generate de cheltuielile cu serviciile prestate de entități afiliate, modul de abordare a inspectorilor ANAF a acestui subiect-vedetă în controalele fiscale și va oferi o privire coerentă menită să ghideze profesioniștii în aplicarea corectă a reglementărilor complexe din domeniu.