avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 392 soluții astăzi
Acasă Subiect: relatia cu fiscul
Subiect: relatia cu fiscul
ACCES PREMIUM

UPDATE Oficial: Identitatea persoanelor fizice și juridice va putea fi verificată prin video atât în relațiile de afaceri, cât și în relația cu statul. Care sunt condițiile

avocatnet.ro în Aspecte juridice
25 Noiembrie 2021 | 0 | 3585 | Timp de citire: 3 min.

După ce a fost inițial pus în dezbatere ca proiect de hotărâre de Guvern, repus apoi ca proiect de ordonanță de urgență în februarie anul acesta, vedem azi în Monitorul Oficial o decizie a Autorității pentru Digitalizarea României (ADR) ce reglementează verificarea online, prin video, a identităţii persoanei în relaţiile de afaceri şi cu autorităţile şi instituţiile publice. În esență, vorbim de o nouă modalitate de verificare la distanță a identității persoanelor fizice și juridice.

Citește articolul

ACCES PREMIUM

Cum obții asistență tehnică de la autorități privind facturarea electronică

Anca Cernat în Contabil și fiscal
Redactor, avocatnet.ro
24 Noiembrie 2021 | 0 | 437 | Timp de citire: 2 min.

Ministerul Finanțelor (MF) a publicat un set de întrebări frecvente și răspunsuri specifice sistemului e-Factura, pentru a veni în sprijinul contribuabililor, în condițiile în care sistemul a devenit recent funcțional în România. Printre întrebările și răspunsurile amintite se numără modul în care firmele pot solicita autorităților asistență tehnică, linkul de unde se poate înțelege structura fișierului ce trebuie transmis, dar și modalitatea prin care se validează acest fișier, astfel încât să nu existe probleme privind corectitudinea completării lui. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Firmele care își deduc TVA mai vechi de 3 ani trebuie să notifice Fiscul, să înscrie suma în decont și să fie pregătite de o eventuală inspecție fiscală, spun specialiștii

Anca Cernat în Contabil și fiscal
Redactor, avocatnet.ro
22 Noiembrie 2021 | 0 | 4814 | Timp de citire: 5 min.

În cazul firmelor care aleg să deducă TVA-ul aferent unor facturi emise în urmă cu peste 3 ani, acestea au obligația de a notifica, în acest sens, Fiscul și de a înscrie suma respectivă în decontul de TVA, potrivit specialiștilor. De asemenea, firmele aflate într-o astfel de situație trebuie să fie pregătite și pentru o eventuală inspecție fiscală. În plus, situația specială a furnizorilor cu codul de TVA anulat, care aleg să se reînregistreze în scopuri de TVA, ar putea fi supusă, în egală măsură, obligației de notificare a Fiscului privind dreptul de deducere după mai bine de 3 ani. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Chat-ul ANAF funcționează de azi. Prin acesta se poate cere ajutor pentru folosirea serviciilor online ale Fiscului

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
22 Noiembrie 2021 | 0 | 3859 | Timp de citire: 1 min.

Începând din 22 noiembrie 2021, contribuabilii pot folosi serviciul de chat al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), după cum a declarat zilele trecute Mirela Călugăreanu, președintele entității. Chat-ul, care e funcțional deja, este disponibil pe site-ul ANAF și prin acesta contribuabilii pot fi ajutați să acceseze serviciile online ale agenției. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Peste 400.000 de case de marcat s-au conectat până acum la sistemul ANAF. Termenul pentru firmele mici și medii e 30 noiembrie

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
19 Noiembrie 2021 | 0 | 13621 | Timp de citire: 3 min.

Până acum, peste 400.000 de case de marcat cu jurnal electronic, dintr-un total de peste 630.000, au fost conectate la sistemul de monitorizare al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), conform unei declarații recente a lui Dan Vîlceanu, ministrul finanțelor. Ultimul termen al calendarului de legare a aparatelor este la finele lunii noiembrie 2021, acesta vizând firmele mici și medii. Cei care nu se conformează în timp util vor risca amendarea cu până la 10.000 de lei, în condițiile în care autoritățile au subliniat în repetate rânduri că termenul nu va fi amânat. Citește articolul

ACCES PREMIUM

e-Factura: 14 întrebări și răspunsuri esențiale despre sistemul de facturare electronică al statului

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
18 Noiembrie 2021 | 0 | 941 | Timp de citire: 4 min.

Sistemul de facturare electronică, denumit e-Factura, este funcțional de o săptămână în România. Acesta este opțional în primă fază și vizează momentan numai relația firmelor cu statul. Însă în curând va fi extins pentru a acoperi și relația firmelor cu partenerii lor de afaceri, iar treptat se va face o tranziție către o obligativitate general valabilă. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Pregătirea afacerilor pentru 2022: Șapte schimbări importante care pot influența activitatea firmelor pe plan financiar-fiscal

Alexandru Boiciuc în Taxe și impozite
Redactor-șef, avocatnet.ro
16 Noiembrie 2021 | 0 | 1884 | Timp de citire: 3 min.

Companiile și persoanele fizice ar trebui -- dacă n-au început deja demersuri în acest sens -- să-și pună la punct un calendar al schimbărilor pentru 2022. Printre noutățile anului viitor se numără chestiuni precum începerea procesului (îndelungat al) implementării fișierului SAF-T, simplificarea declarațiilor de înregistrare fiscală, mutarea anumitor termene fiscale majore pentru afaceri și reorganizarea Fiscului. Citește articolul

ACCES PREMIUM

SAF-T: 15 întrebări și răspunsuri esențiale legate de sistemul care se va aplica de la 1 ianuarie

Anca Cernat în Contabil și fiscal
Redactor, avocatnet.ro
15 Noiembrie 2021 | 0 | 1568 | Timp de citire: 6 min.

În condițiile în care normele privind fișierul standard de control fiscal (SAF-T), care va fi transmis Fiscului prin declarația 406, au fost oficializate recent printr-un ordin al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), stabilindu-se astfel cum și când va fi acesta implementat în funcție de diferitele categorii de contribuabili, vă prezentăm, în continuare, o serie de informații detaliate privind SAF-T și procesul efectiv de implementare a raportării. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Introducerea treptată de noi raportări către stat ar putea fi echilibrată, în viitor, prin eliminarea unor declarații vechi

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
12 Noiembrie 2021 | 0 | 1300 | Timp de citire: 5 min.

Numărul de raportări obligatorii către stat (în special către Fisc), pe care trebuie să le rezolve firmele, este într-o creștere constantă, așa cum reiese din schimbările legislative din ultimii ani. Vestea bună este că, odată cu digitalizarea activității Fiscului, firmele pot spera în viitor la eliminarea mai multor raportări clasice. Însă rămâne de văzut cât de repede va fi posibil acest lucru și cât de extinsă va fi debirocratizarea, spun specialiștii. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE SAF-T: Firmele cu activitate economică mare vor trebui să transmită declarația 406 în mai multe „tranșe”

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
11 Noiembrie 2021 | 0 | 1527 | Timp de citire: 3 min.

Companiile care au o activitate economică mare, adică au foarte multe înregistrări contabile și informații de transmis prin fișierul standard de control fiscal (SAF-T), vor trebui să depună mai multe declarații 406 pentru aceeași perioadă (lună sau trimestru). Citește articolul