Regulamentul general privind protecția datelor (GDPR) limitează, în timp, perioada de retenție a datelor personale prelucrate (adică perioada în care pot fi arhivate acele date personale), de către o firmă. În esență, firmele pot să mențină datele personale în sistemele lor doar atât timp cât este necesar pentru atingerea obiectivului pentru care au fost prelucrate. Altcumva, ele riscă amenzi mari, lucru confirmat și de o amendă dată în Germania, de 14,5 milioane de euro. Citește articolul
Conformarea cu Regulamentul general privind protecția datelor (GDPR) este complexă: ea nu presupune doar faptul că prelucrarea datelor trebuie făcută în conformitate cu prevederile GDPR. De asemenea, ea presupune și faptul că integritatea datelor deținute și confidențialitatea lor, de exemplu, trebuie asigurate. Și singura modalitate prin care acest lucru se poate întâmpla este prin actualizarea constantă a cadrului de securitate. Citește articolul
În contextul în care autoritățile de la noi au început să aplice amenzi companiilor pentru nerespectarea obligațiilor impuse de Regulamentul general privind protecția datelor (GDPR), este important de amintit ce implică principiul „data privacy by design”. Concret, acest principiu, pentru a cărui încălcare s-a dat prima amendă din România pe GDPR, presupune că firmele trebuie să ia anumite măsuri înainte de a începe prelucrarea unor date personale. Citește articolul
Deși Regulamentul general privind protecția datelor (GDPR) se aplică deja de mai bine de un an, prima amendă aplicată de autoritățile românești pentru nerespectarea acestuia a fost dată acum câteva zile. Mai precis, Unicredit Bank a fost amendată cu 130.000 de euro pentru că n-a respectat datele personale ale clienților săi, sancțiunea fiind aplicată de Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP). Citește articolul