Hotarare pentru modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 386/2007 privind organizarea si functionarea Ministerului Economiei si Finantelor si a Hotararii Guvernului nr. 495/2007 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, precum si modificarea Hotararii Guvernului nr. 532/2007 privind organizarea si functionarea
Autoritatii Nationale a Vamilor si a Hotararii Guvernului nr. 533/2007 privind organizarea si functionarea Garzii Financiare
Hotararea a fost publicata in Monitorul Oficial PARTEA I, Nr. 673/2.X.2007.
NOTA Avocatnet: anexele hotararii vor fi publicate ulterior.
In temeiul art.108 din Constitutia Romaniei, republicata,
Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
Art. I. — Hotararea Guvernului nr. 386/2007 privind organizarea si functionarea Ministerului Economiei si Finantelor, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 304 din 8 mai 2007, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. La articolul 3 alineatul (1) litera A, punctul 54 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„54. asigura, potrivit legii, tiparirea hartiilor de valoare de natura titlurilor de stat, bonurilor de tezaur si obligatiunilor necesare finantarii datoriei publice;”.
2. La articolul 3 alineatul (1) litera A, punctele 101 si 102 se abroga.
3. La articolul 3 alineatul (1) litera A, dupa punctul 107 se introduce un nou punct, punctul 108, care va avea
urmatorul cuprins:
„108. Stabileste, implementeaza si monitorizeaza sistemul de organizare si functionare a Trezoreriei Statului in vederea asigurarii efectuarii operatiunilor de incasari si plati in valuta, aferente contributiei Romaniei la bugetul comunitar, imprumuturilor externe, instrumentelor structurale primite de Romania de la Uniunea Europeana si a operatiunilor de decontare cu celelalte state membre, aferente unor obligatii fiscale ale persoanelor fizice/juridice nerezidente.”
4. La articolul 7, alineatul (3) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„(3) Numarul maxim de posturi pentru aparatul propriu al Ministerului Economiei si Finantelor este de 2.309, exclusiv demnitarii si posturile aferente cabinetului ministrului.”
5. Articolul 9 se abroga.
6. La articolul 10, alineatele (3), (4) si (6) se abroga.
7. La articolul 13, alineatul (4) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„(4) In realizarea atributiilor ce ii revin, secretarul general al ministerului este ajutat de 3 secretari generali adjuncti, care sunt
inalti functionari publici, numiti in conditiile legii.”
8. La articolul 15, alineatele (2) si (3) se abroga.
9. Anexa nr. 1 „Structura organizatorica a Ministerului Economiei si Finantelor” se modifica si se inlocuieste cu
anexa nr. 1*) la prezenta hotarare.
10. Anexa nr. 2 „Unitatile aflate in subordinea, sub autoritatea sau in coordonarea Ministerului Economiei si Finantelor” se modifica si se inlocuieste cu anexa nr. 2 la prezenta hotarare.
#PAGEBREAK#
Art. II. — Hotararea Guvernului nr. 495/2007 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare
Fiscala, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr.382 din 6 iunie 2007, se modifica si se completeaza dupa cum
urmeaza:
1. Articolul 2 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„Art. 2. — In subordinea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala functioneaza Garda Financiara, Autoritatea Nationala a
Vamilor, directiile generale ale finantelor publice judetene si Directia Generala a Finantelor Publice a Municipiului Bucuresti,
ca institutii publice cu personalitate juridica.”
2. La articolul 4 alineatul (2), punctele 50, 54 si 71 se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
„50. elaboreaza si fundamenteaza proiectul bugetului de cheltuieli al agentiei pentru aparatul propriu, Autoritatea
Nationala a Vamilor, Garda Financiara si directiile generale ale finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti, precum si programul de investitii si achizitii publice, pe care le transmite Ministerului Economiei si Finantelor in vederea cuprinderii in
bugetul centralizat al acestuia;
..................................................................................................
54. elaboreaza si implementeaza strategia de dezvoltare informatica a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, in colaborare cu directiile de specialitate din cadrul Ministerului Economiei si Finantelor;
..................................................................................................
71. aplica impreuna cu organele sale subordonate legislatia in domeniul ajutorului de stat;”.
3. La articolul 6, alineatul (3) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„(3) Numarul maxim de posturi al aparatului propriu al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala este de 1.307, inclusiv presedintele si vicepresedintii. Numarul de posturi al aparatului propriu al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala poate fi modificat prin redistribuirea de posturi de la directiile generale ale finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti, prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu exceptia posturilor utilizate in activitatea de trezorerie si contabilitate publica si a celorlalte compartimente subordonate direct Ministerului Economiei si Finantelor, care se redistribuie prin ordin al ministrului economiei si finantelor.”
*) Anexa nr. 1 este reprodusa in facsimil.
4. Articolul 9 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„Art. 9. — Agentia Nationala de Administrare Fiscala inscrie, prin directiile de specialitate din aparatul propriu si prin structurile din cadrul directiilor generale ale finantelor publice judetene si al Directiei Generale a Finantelor Publice a Municipiului Bucuresti, cu atributii de administrare a veniturilor bugetare, creantele bugetare administrate de aceasta, la registrele de publicitate mobiliara si imobiliara, in conditiile legii.”
5. La articolul 10, alineatele (2) si (3) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
„(2) Atributiile, sarcinile si raspunderile directiilor generale ale finantelor publice judetene, respectiv a municipiului Bucuresti,
se stabilesc prin regulamentul de organizare si functionare, care se aproba prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de
Administrare Fiscala, pe baza propunerilor vicepresedintilor Agentiei Nationale de Administrare Fiscala si ale conducerii
directiilor de specialitate din cadrul Ministerului Economiei si Finantelor, cu avizul secretarului de stat coordonator sau a
secretarului general, dupa caz.
(3) Atributiile, sarcinile si raspunderile individuale ale personalului propriu al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, al directiilor generale ale finantelor publice judetene si al Directiei Generale a Finantelor Publice a Municipiului Bucuresti se stabilesc prin fisa postului, pe baza regulamentelor de organizare si functionare prevazute la alin. (1) si (2), care se
semneaza de salariat si se aproba in conditiile legii.”
6. La articolul 10, alineatul (6) se abroga.
7. Articolul 11 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„Art. 11. — (1) Unitatile aflate in subordinea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala sunt prevazute in anexa nr. 2.
(2) Repartizarea numarului maxim de posturi prevazut la pct. 3 din anexa nr. 2 pe directiile generale ale finantelor publice judetene si Directia Generala a Finantelor Publice a Municipiului Bucuresti se aproba prin ordin al presedintelui Agentiei
Nationale de Administrare Fiscala, in conditiile legii.
(3) Presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala poate redistribui, prin ordin, intre directiile generale ale finantelor
publice judetene si Directia Generala a Finantelor Publice a Municipiului Bucuresti posturile repartizate conform alin. (2), cu
incadrarea in numarul maxim de posturi aprobat pentru aceste unitati teritoriale conform pct. 3 din anexa nr. 2.
(4) Structura organizatorica a directiilor generale ale finantelor publice judetene si a Directiei Generale a Finantelor
Publice a Municipiului Bucuresti se aproba prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu exceptia structurii organizatorice a Activitatii de trezorerie si contabilitate publica si a celorlalte compartimente subordonate direct Ministerului Economiei si Finantelor, care se aproba prin ordin al ministrului economiei si finantelor.
(5) Statul de functii pentru aparatul propriu al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala se aproba prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.
(6) Statele de functii pentru directiile generale ale finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti se aproba de catre
presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.”
8. La articolul 12, alineatul (4) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„(4) Presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala are calitatea de ordonator secundar de credite si poate delega
aceasta calitate unuia dintre vicepresedinti, secretarului general sau altor persoane imputernicite in acest scop. Prin actul de
delegare se precizeaza limitele si conditiile delegarii.”
9. La articolul 12, dupa alineatul (4) se introduce un nou alineat, alineatul (41), cu urmatorul cuprins:
„(4
1) Vicepresedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala care conduce Autoritatea Nationala a Vamilor si comisarul general al Garzii Financiare sunt ordonatori tertiari de credite si pot delega aceasta calitate altor persoane imputernicite in acest scop. Prin actul de delegare se precizeaza limitele si conditiile delegarii.”
10. Dupa articolul 12 se introduce un nou articol, articolul 121, cu urmatorul cuprins:
„Art.12
1. — (1) Mobilitatea functionarilor publici din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala si al unitatilor sale
subordonate, inclusiv din cadrul Garzii Financiare si al Autoritatii Nationale a Vamilor, se realizeaza in cadrul aceleiasi categorii
prin modificarea raporturilor de serviciu, astfel:
a) pentru eficientizarea activitatii Agentiei Nationale de Administrare Fiscala si a unitatilor sale subordonate;
b) in interes public;
c) in interesul functionarului public, pentru dezvoltarea carierei in functia publica.
(2) Mobilitatea functionarilor publici din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala si al unitatilor sale subordonate se realizeaza cu respectarea prevederilor Legii nr. 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, republicata.
(3) Mobilitatea pentru eficientizarea activitatii Agentiei Nationale de Administrare Fiscala si a unitatilor sale subordonate se dispune:
a) prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala pentru toate functiile publice din cadrul aparatului propriu si al unitatilor subordonate Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, inclusiv Autoritatea Nationala a Vamilor si Garda Financiara;
b) prin ordin al vicepresedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala care conduce Autoritatea Nationala a Vamilor, pentru functiile publice pentru care are competenta de numire in functie;
c) prin decizie a comisarului general, pentru functiile publice pentru care are competenta de numire in functie;
d) prin decizie a directorului executiv, pentru functiile publice pentru care are competenta de numire in functie.”
#PAGEBREAK#
11. Articolul 19 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„Art. 19. — Bunurile care se afla in proprietatea, administrarea sau folosinta directiilor generale ale finantelor publice judetene si a Directiei Generale a Finantelor Publice a Municipiului Bucuresti isi pastreaza acelasi regim juridic.”
12. Anexa nr. 1 „Structura organizatorica a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala” se modifica si se inlocuieste cu anexa nr. 3 la prezenta hotarare.
13. Anexa nr. 2 „Unitatile aflate in subordinea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala” se modifica si se inlocuieste cu anexa nr. 4 la prezenta hotarare.
14. In anexa nr. 3 „Mijloacele de transport si consumul de carburanti pentru activitati specifice Agentiei Nationale de Administrare Fiscala” referirile la Directia generala de administrare a marilor contribuabili se considera a fi facute la aparatul propriu al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.
Art. III. — (1) Incepand cu data de 1 octombrie 2007, in cadrul aparatului propriu al Agentiei Nationale de Administrare
Fiscala functioneaza Directia generala de administrare a marilor contribuabili, organ fiscal a carui competenta de administrare
fiscala se stabileste in conditiile legii.
(2) Incepand cu data de 1 octombrie 2007, Directia generala de administrare a marilor contribuabili se reorganizeaza ca directie generala in cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, fara personalitate juridica, prin comasare. Comasarea se face prin absorbtia Directiei generale de administrare a marilor contribuabili de catre Agentia Nationala de Administrare
Fiscala, in conditiile Decretului nr. 31/1954 cu privire la persoanele fizice si persoanele juridice, cu modificarile
ulterioare.
(3) Posturile aferente Directiei generale de administrare a marilor contribuabili vor fi preluate, in conditiile legii, in cadrul
aparatului propriu al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.
Personalul incadrat in Directia generala de administrare a marilor contribuabili va fi numit in cadrul aparatului propriu al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, in conditiile prevazute de Legea nr. 188/1999 privind Statutul functionarilor
publici, republicata. Incepand cu data de 1 octombrie 2007 salarizarea personalului Directiei generale de administrare a
marilor contribuabili numit in cadrul aparatului propriu al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala se face potrivit reglementarilor in vigoare referitoare la acordarea drepturilor de natura salariala pentru functionarii publici si pentru personalul contractual din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.
(4) Directia generala de administrare a marilor contribuabili exercita atributiile reglementate in actele normative in vigoare.
Art. IV. — (1) In termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari, Directia generala de tehnologie a
informatiei din cadrul aparatului propriu al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala preia de la Directia generala a tehnologiei informatiei din cadrul Ministerului Economiei si Finantelor activitatile referitoare la dezvoltarea aplicatiilor fiscale,
dezvoltarea aplicatiilor de contabilitate publica, trezorerie si infrastructura.
(2) Agentia Nationala de Administrare Fiscala preia, prin protocol, de la Ministerul Economiei si Finantelor, in conditiile legii, bunurile care se afla in proprietatea, administrarea sau in folosinta Directiei generale a tehnologiei informatiei, aferente activitatilor preluate conform alin. (1).
(3) Directia generala de tehnologie a informatiei din cadrul aparatului propriu al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala
preia personal de la Directia generala a tehnologiei informatiei din Ministerul Economiei si Finantelor, ca urmare a reorganizarii
acestei directii, cu posturile aferente, in conditiile prevazute de lege.
#PAGEBREAK#
Art. V. — (1) Incadrarea in numarul de posturi si in noua structura organizatorica a Agentiei Nationale de Administrare
Fiscala se aproba prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, in termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoarea a prezentei hotarari.
(2) Incadrarea in numarul de posturi si in noua structura organizatorica a Ministerul Economiei si Finantelor se aproba
prin ordin al ministrului economiei si finantelor, in termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari.
Art. VI. — Hotararea Guvernului nr. 532/2007 privind organizarea si functionarea Autoritatii Nationale a Vamilor,
publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 405 din 18 iunie 2007, se modifica dupa cum urmeaza:
1
. La articolul 5, alineatul (5) va avea urmatorul cuprins: „(5) Vicepresedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, care conduce Autoritatea Nationala a Vamilor, are calitatea de ordonator tertiar de credite si poate delega aceasta calitate altor persoane imputernicite in acest scop. Prin actul de delegare se precizeaza limitele si conditiile delegarii.”
2. La articolul 8, alineatul (4) va avea urmatorul cuprins: „(4) Vicepresedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, care conduce Autoritatea Nationala a Vamilor, isi poate
delega calitatea de ordonator tertiar de credite directorilor executivi ai directiilor regionale pentru accize si operatiuni vamale si directorilor executivi ai directiilor judetene pentru accize si operatiuni vamale. Prin actul de delegare se precizeaza limitele si conditiile delegarii.”
Art. VII. — Hotararea Guvernului nr.533/2007 privind organizarea si functionarea Garzii Financiare, publicata in
Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 407 din 18 iunie 2007, se modifica dupa cum urmeaza:
1. La articolul 3, alineatul (2) va avea urmatorul cuprins: „(2) Comisarul general are calitatea de ordonator tertiar de credite si exercita atributiile legale in aceasta calitate pentru toate unitatile din structura Garzii Financiare. Comisarul general poate delega aceasta calitate altor persoane imputernicite in
acest scop. Prin actul de delegare se precizeaza limitele si conditiile delegarii. In exercitarea atributiilor sale, comisarul general emite decizii.”
2. La articolul 6, alineatul (1) va avea urmatorul cuprins: „Art. 6. — (1) Sectiile judetene si Sectia Municipiului Bucuresti sunt conduse fiecare de un comisar sef sectie, care numeste, angajeaza, promoveaza, sanctioneaza si elibereaza din functie personalul de executie din subordinea sa. Comisarul general poate delega calitatea sa de ordonator tertiar de credite comisarului sef sectie. Prin actul de delegare se precizeaza limitele si conditiile delegarii.”
PRIM-MINISTRU
CALIN POPESCU-TARICEANU
Contrasemneaza:
Ministrul economiei si finantelor,
Varujan Vosganian
p. Ministrul internelor si
reformei administrative,
Anghel Andreescu,
secretar de stat
Bucuresti, 26 septembrie 2007.
Nr. 1.171.
Comentarii articol (0)