Acte necesare emiterii certificatului de urbanism
-cerere tip pentru emiterea Certificatului de urbanism completata cu elementele de identificare ale solicitantului si imobilului, cu precizarea scopului solicitarii actului;
- plan de situatie, elaborat pe suport tipografic - vizat de Oficiul judetean de cadastru, geodezie si cartografie
- titlu imobil sau alt act care sa ateste dreptul de proprietate (copie);
- extrasul de Carte funciara (pana la introducerea cadastrului general in unitatea adeministrativ-teritoriala respectiva) pentru imobilele proprietate privata, numai in cazul solicitarii certificatului de urbanism pentru instrainari;
- documentul de plata a taxei de eliberare a certificatului de urbanism (copie);
Conform precizarilor privind completarea formularului " Cererea pentru emiterea cerificatului de urbanism", elementul principal de identificare al imobilului este adresa postala, completata cu planul topografic sau, dupa caz, cu alte elemente de identificare mentionate in precizarile la cerere.
O precizare se impune:
Certificatul de urbanism nu tine loc de autorizatie de construire/desfiintare si nu confera dreptul de a executa lucrari de constructii.
Deci, trebuie sa avem in vedere in cazul efectuarii unei constructii de eliberarea ab initio( nu dupa ce s-a inceput constructia) a unei autorizatii de construire.
Procedural ea presupune:
-cerere tip pentru emiterea autorizatiei de construire , completata cu elementele de identificare si datele tehnice conform proiectului (stampilata in cazul persoanelor juridice).
- actul doveditor al titlului asupra imobilului, care sa-i confere solicitantului dreptul de executie al lucrarilor de constructii (in copie legalizata);
- certificatul de urbanism (in copie);
- proiectul pentru autorizarea executarii lucrarilor de construire -
P.A.C., inclusiv referatele de verificare si, dupa caz, referatul de expertiza tehnica - semnate si stampilate in original (doua exemplare) intocmit dupa cum urmeaza:
a) se elaboreaza de colective tehnice de specialitate, se insuseste si se semneaza de cadre tehnice cu pregatire superioara numai in domeniul arhitecturii si constructiilor
b) se verifica, in conditiile legii de verificatori de proiecte atestati
c) in situatia in care se solicita si autorizarea organizarii de santier, se prezinta si piesele - scrise si desenate - specifice proiectului de organizare a executiei lucrarilor (P.O.E.),precum si avizele specifice (aviz circulatie, aviz pentru ocuparea temporara a domeniului public,aviz sanitar, aviz/contract cu societatea de salubritate etc);
d) documentul de plata a taxei de emitere a autorizatiei de construire (in copie);
- avizele si acordurile legale necesare, nominalizate in certificatul de urbanism;
- declaratie pe propria raspundere privind inexistenta unor litigii asupra imobilului;
TITULARUL AUTORIZATIEI LUCRARILOR ESTE OBLIGAT:
1. Sa anunte Primaria data nceperii lucarilor autorizate, prin trimiterea, cu cel putin 5 zile nainte, a formularului anexat autorizatiei.
2. Sa anunte Inspectia de Stat pentru Calitatea Constructiilor data inceperii lucrarilor autorizate, prin trimiterea, cu cel putin 30 de zile inainte, a formularului anexat autorizatiei.
3. Sa pastreze n perfecta stare pe santier autorizatia de construire si documentatia vizata spre neschimbare, pe care le va prezenta la cerere, pe toata durata executarii lucrarilor, organelor nsarcinate cu exercitarea controlului potrivit legii.
4. In cazul n care pe parcursul lucrarilor se descopera vestigii arheologice (fragmente de ziduri, ancadramente de goluri, pietre cioplite si sculptate, fundatii, osminte, inventar monetar, ceramic etc.), sa anunte imediat emitentul autorizatiei (Primaria). Reluarea lucarilor se va face numai cu acordul organismului de specialitate.
5. Sa respecte conditiile impuse de utilizarea si protejarea domeniului public, precum si a mediului conform legilor n vigoare.
6. Sa transporte la Groapa de Gunoi Plostina, materialele care nu se pot recupera sau valorifica, ramase in urma construirii, si sa desfiinteze constructiile provizorii de santier, dupa terminarea lucrarilor, sa respecte limita termenului stabilit prin autorizatia de construire.
7. Dupa terminarea lucrarilor, sa solicite procesul verbal de receptie.
La capatul opus unei constructii se afla activitatea de demolare
Acesta presupune mai multe obligatii , dar se detaseaza ca importanta
AUTORIZATIA DE DESFIINTARE (DEMOLARE)
Actele necesare pentru emiterea acesteia sunt:
-cerere tip pentru emiterea autorizatiei de desfiintare - inclusiv anexa, completata cu elemente de identificare si datele tehnice conform P.A.D.;
- actul doveditor al titlului asupra imobilului, care sa-i confere solicitantului dreptul de executie al lucrarilor de constructii (in copie legalizata);
- certificatul de urbanism (in copie);
- proiectul pentru autorizarea executarii lucrarilor de desfiintare - P.A.D., intocmit in baza prevederilor anexei nr. 1 la lege, inclusiv referatele de verificare si, dupa caz, referatul de expertiza tehnica - semnate si stampilate in original (doua exemplare);
- avizele si acordurile obtinute de solicitant stabilite prin certificatul de urbanism (in copie);
- declaratie pe propria raspundere privind inexistenta unor litigii asupra imobilului;
- certificat de atestare fiscala privind valoarea de impozitarea a imobilului (in copie);
- documentul de plata a taxei de emitere a autorizatiei de desfiintare (in copie).
www.coltuc.ro
Comentarii articol (0)