Referitor la modul de solutionare a petitiilor cetatenilor in semestrul I 2004 de catre Compartimentul de Relatii Publice al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, Compartimentul de Relatii Mass-Media transmite urmatoarele:
“Utilizarea scrisorilor reprezinta una dintre caile importante de comunicare a Fiscului cu contribuabilii. Acestea reflecta intr-o anumita masura nivelul de percepere a procedurilor fiscale, dar si gradul de nemultumire a unor persoane fizice fata de activitatea unor agenti economici care nu isi indeplinesc obligatiile fiscale in relatia lor cu angajatii sau, de ce sa nu o spunem, chiar fata de administratie. Ne straduim, ca in virtutea atributiilor ce ne revin, sa oferim cetatenilor care aleg aceasta cale simpla, la indemana oricarui cetatean, de a comunica cu noi, o asistenta de buna calitate”, a declarat domnul Neculae Plaiasu, Secretar de Stat Presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.
In primul semestru al anului au fost adresate Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF) un numar de 1.791 de petitii. Comparativ cu semestrul I 2003 numarul petitiilor a scazut cu 300. Scaderea mentionata se datoreaza, in principal, reducerii numarului de cereri adresate Directiei Generale de Gestiune a Impozitelor si Contributiilor (-559), datorita imbunatatirii activitatii de asistenta a contribuabililor la nivelul unitatilor teritoriale. In acelasi timp s-a inregistrat o crestere semnificativa la nivelul Directiei Generale de Inspectie Fiscala (+124).
Cea mai ridicata pondere o detin scrisorile ce vizeaza proceduri de administrare a impozitelor si contributiilor (lamuriri privind impozitul pe venitul global si deducerile prevazute de lege, lamuriri privind modul de impozitare a diferitelor venituri etc.) – 1.364 de petitii (76%). O pondere importanta detin si petitiile adresate Directiei Generale de Inspectie Financiar-Fiscala – 227 (13%). Celelalte cereri au fost adresate Directiei Generale de Colectare Creante, Directiei Juridice, Directiei de Organizare si Resurse Umane si Directiei de Audit Public Intern.
Din totalul scrisorilor solutionate in semestrul I 2004, circa 70% au fost rezolvate favorabil. Mentionam ca din totalul petitiilor primite la ANAF, 124 au fost prezentate presedintelui ANAF. Primirea in audienta la conducerea ANAF s-a facut pe baza de cerere scrisa, conform OMFP nr. 370/2002, iar la nivelul conducerii directiilor, primirea in audienta s-a facut, in general, in aceeasi zi. Problemele prezentate cu aceste ocazii au fost similare celor prezentate prin scrisori.
In semestrul I 2004, la Compartimentul relatii cu publicul al ANAF s-au prezentat peste 500 de cetateni, solicitand relatii si lamuriri care au cuprins intreaga gama de probleme ce intra in atributiile ANAF. De asemenea, au fost consemnate sute de apeluri telefonice pentru clarificarea unor aspecte legate in principal de proceduri de administrare a impozitelor si contributiilor. In plus, o serie de petitii primite la ANAF care nu vizau activitatea specifica a institutiei au redirectionate catre organele competente.
Comentarii articol (0)