"Industria mondiala de reuniuni si turismul de afaceri este intr-o perioada de «boom», iar tara noastra profita, ca si alte tari din Europa Centrala si de Est, de statutul de destinatie stabila economic si militar", ne-a declarat Paul Marasoiu, presedintele Asociatiei Nationale a Organizatorilor de Conferinte si Expozitii din Romania.
"Tendinta pozitiva este resimtita pe piata romaneasca printr-o crestere estimata deja pentru 2004 la circa 15% fata de incasarile din 2003, ceea ce inseamna peste 32 milioane de euro", a spus Marasoiu. El s-a declarat optimist in ceea ce priveste evolutia cererii externe, data fiind "preferinta recenta tot mai bine conturata pentru gazduirea evenimentelor in destinatii inedite si competitive din centrul si estul Europei".
La aceasta se adauga si calitatea Romaniei de membru NATO si perspectiva integrarii in UE, care genereaza constant un volum tot mai mare de conferinte, seminarii, schimburi de experienta ce se traduc in consum de servicii turistice de afaceri. Tot la capitolul puncte forte amintim si de existenta unei infrastructuri dedicate pentru gazduirea de conferinte si expozitii, care se afla in modernizare, precum si prezenta pe piata a celor mai renumite lanturi hoteliere si companii multinationale.
Bucuresti, prima destinatie
La capitolul impedimente ale dezvoltarii pietei hoteliere, potrivit studiilor efectuate de PEACOCK Hotels/Global Hotel Management, amintim de insuficienta si inegala distributie in teritoriu a infrastructurii hoteliere de 3-5 stele adresate segmentului business, care sa fie dotata cu facilitati de reuniuni.
Comentarii articol (0)