Ordinul nr. 356/2007 privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea prevederilor Legii nr. 38/2003 privind transportul in regim de taxi si in regim de inchiriere a fost publicat in Monitorul Partea I, Nr. 820 din 3.12.2007
Avand in vedere prevederile art. VII alin. (1) lit. a) din Legea nr. 265/2007 pentru modificarea si completarea Legii nr. 38/2003 privind transportul in regim de taxi si in regim de inchiriere,
in temeiul art. 7 alin. (4) din Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea si functionarea Ministerului
Internelor si Reformei Administrative,
ministrul internelor si reformei administrative emite urmatorul ordin:
Art. 1. — Se aproba Normele metodologice pentru aplicarea prevederilor Legii nr. 38/2003 privind transportul in regim de taxi si in regim de inchiriere, cu modificarile si completarile ulterioare, prevazute in anexa care face parte integranta din
prezentul ordin.
Art. 2. — (1) Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
(2) La data intrarii in vigoare a prezentului ordin, Ordinul ministrului administratiei publice nr. 275/2003 privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea prevederilor Legii nr. 38/2003 privind transportul in regim de taxi si in regim de inchiriere, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 500 din 10 iulie 2003, se abroga.
Ministrul internelor si reformei administrative,
Cristian David
Bucuresti, 29 noiembrie 2007.
Nr. 356
ANEXA
Norme metodologice pentru aplicarea prevederilor Legii nr. 38/2003 privind transportul in regim de taxi si in regim de inchiriere
CAPITOLUL I
Dispozitii generale
Art. 1. — (1) Serviciile de transport in regim de taxi sau serviciile de transport in regim de inchiriere fac parte din sfera serviciilor comunitare de utilitati publice, prin care se realizeaza satisfacerea nevoilor de deplasare a persoanelor si a marfurilor in conditii de siguranta pe raza administrativ-teritoriala a localitatilor, a celor aflate in tranzit, in corelare cu fluxurile de utilizatori si cu alte tipuri de transport existente.
(2) Serviciile de transport in regim de taxi sau in regim de inchiriere pot fi executate numai de catre transportatorii autorizati de catre autoritatea de autorizare, in baza contractelor de atribuire in gestiune delegata a acestor servicii.
(3) Consiliul local poate aproba in cazul in care in localitatea respectiva nu exista transportatori autorizati care executa servicii de transport in regim de taxi sau de transport in regim de inchiriere ca executarea acestor servicii sa se poata realiza in gestiune directa, la cerere, de catre compartimentul sau serviciul de specialitate al primariei, numai in baza licentei eliberate in acest scop de Autoritatea Nationala de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilitati Publice, denumita in continuare A.N.R.S.C.U.P., cu autovehiculele detinute de acesta in proprietate sau in temeiul unui contract de leasing.
Art. 2. — (1) Transportatorul autorizat este transportatorul care detine autorizatie de transport privind transportul public local in regim de taxi sau in regim de inchiriere, eliberata de autoritatea de autorizare, in conditiile Legii nr. 38/2003 privind transportul in regim de taxi si in regim de inchiriere, cu modificarile si completarile ulterioare.
(2) Transportatorul este persoana fizica, asociatia familiala sau persoana juridica inregistrata la registrul comertului pentru a desfasura activitati de transport cu vehicule rutiere.
Art. 3. — Autoritatile administratiei publice locale au competente, in conditiile Legii nr. 38/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale prezentelor norme metodologice, in ceea ce priveste infiintarea, reglementarea, organizarea,
coordonarea, monitorizarea si controlul executarii serviciilor de transport in regim de taxi sau in regim de inchiriere.
Art. 4. — (1) Prin hotarari ale consiliilor locale sau ale Consiliului General al Municipiului Bucuresti se pot infiinta servicii de utilitate publica privind:
a) transportul de persoane in regim de taxi;
b) transportul de bunuri sau marfuri in regim de taxi;
c) transportul de persoane in regim de inchiriere;
d) inchirierea de autoturisme.
(2) Serviciile de utilitate publica privind transportul, prevazute la alin. (1) lit. a), b) si c), se atribuie in gestiune delegata, pentru a fi executate, unor operatori economici care pot fi persoane fizice, asociatii familiale si persoane juridice autorizate in
conditiile legii.
(3) Transportul de bunuri sau marfuri in regim de taxi este asimilat transportului de persoane in regim de taxi.
Art. 5. — Prin infiintarea serviciilor prevazute la art. 4 alin. (1) se realizeaza satisfacerea nevoilor de mobilitate atat a populatiei
din localitate, cat si a celei aflate in tranzit.
Art. 6. — Principalele reglementari care se aproba prin hotarari ale consiliilor locale sau ale Consiliului General al Municipiului Bucuresti vizeaza:
a) infiintarea serviciilor prevazute la art. 4 alin. (1);
b) executarea serviciilor de transport in regim de taxi si/sau in regim de inchiriere, dupa caz;
c) regulamentele de organizare si executare ale serviciilor
de transport respective;
d) modalitatile de atribuire in gestiune delegata sau directa, dupa caz, a serviciilor de transport respective;
e) contractele de atribuire a gestiunii si caietele de sarcini respective;
f) numarul maxim de autorizatii taxi si, dupa caz, de copii conforme care se vor atribui;
g) declansarea procedurii de atribuire in gestiune a serviciilor de transport in regim de taxi si/sau in regim de inchiriere;
h) strategiile de organizare si dezvoltare ale serviciilor de transport respective;
i) criteriile de departajare si punctajul aferent, in ceea ce priveste atribuirea autorizatiilor taxi sau a altor copii conforme, dupa caz; j) nivelul tarifului de distanta maximal, in cazul transportului de persoane in regim de taxi;
k) numarul minim de taxiuri necesare si programele de lucru ale acestora pe perioada fiecarei zile a unei saptamani, pentru a asigura continuitatea serviciului de transport respectiv;
l) stabilirea locurilor de asteptare a clientilor pentru taxiuri sau a locurilor de asteptare a taxiurilor pentru clienti, precum si a normei privind gradul de asigurare a numarului locurilor de asteptare clienti pentru taxiuri in raport cu numarul de autorizatii
taxi atribuite;
m) modelele si dimensiunile ecusoanelor si a inscrisurilor de pe taxiuri;
n) obligatiile transportatorilor autorizati, ale dispecerilor taxi, ale taximetristilor si ale clientilor;
o) activitatea de control asupra modului cum se executa serviciile de transport respective si sanctiunile care se impun;
p) interdictii si restrictii privind activitatea de transport in regim de taxi si in regim de inchiriere;
q) taxe si impozite privind desfasurarea serviciilor de transport respective.
Art. 7. — Regulamentele de organizare si executare ale serviciilor de transport in regim de taxi si in regim de inchiriere se intocmesc pe baza Regulamentului-cadru si cu consultarea asociatiilor profesionale reprezentative.
CAPITOLUL II
Autorizarea si efectuarea transportului in regim de taxi sau in regim de inchiriere
SECTIUNEA 1
Autorizatia de transport
Art. 8. — (1) Transportatorul poate obtine autorizatie de transport persoane in regim de taxi sau autorizatie de transport bunuri si marfuri in regim de taxi, dupa caz, eliberata de autoritatea de autorizare din cadrul primariei de pe raza administrativ-teritoriala in care transportatorul isi are sediul sau domiciliul, dupa caz, pe baza urmatoarelor documente:
a) cererea transportatorului pentru eliberarea autorizatiei de transport respective;
b) copie a certificatului de inregistrare ca transportator si certificatul constatator, eliberate de registrul comertului;
c) copie a certificatului de competenta profesionala a persoanei desemnate, in cazul asociatiei familiale sau persoanei juridice, ori copie de pe atestatul profesional al taximetristului, in cazul persoanei fizice;
d) cazierul judiciar al persoanei desemnate, in cazul asociatiei familiale;
e) avizul medico-psihologic al persoanei desemnate, in cazul asociatiei familiale, sau al taximetristului, in cazul persoanei fizice; f) cazierul fiscal al transportatorului, daca acesta are calitatea de operator economic in activitate;
g) declaratie pe propria raspundere a transportatorului, daca acesta a mai executat servicii de transport in regim de taxi, cu mentionarea intervalelor cand a avut interdictii de a executa si a motivului acestora;
h) declaratie pe propria raspundere a transportatorului ca poate asigura spatiul de parcare pentru autovehiculul/ autovehiculele cu care va executa serviciul respectiv, spatiu detinut in proprietate sau prin contract de inchiriere pe toata durata contractului de atribuire in gestiune a serviciului de transport respectiv;
i) declaratie pe propria raspundere a transportatorului ca acesta detine autovehiculele necesare sau are capacitatea financiara de a le detine, in proprietate ori in temeiul contractelor de leasing, pe tipuri;
(2) Pentru operatorul de transport, persoana juridica, detinator al unei licente de transport emisa de Autoritatea Rutiera Romana, care executa transport de marfuri cu mijloace
de transport, a caror masa maxima autorizata este mai mare de 3,5 tone, sau transportatorul autorizat, detinator al unei autorizatii de transport marfuri in regim contractual, care executa transport de marfuri in regim contractual cu mijloace de transport a caror masa maxima autorizata nu este mai mare de 3, 5 tone, autorizatia de transport marfuri si bunuri in regim de taxi se elibereaza pe baza urmatoarelor documente:
a) cererea operatorului de transport sau a transportatorului autorizat, dupa caz, pentru eliberarea autorizatiei de transport;
b) copie de pe licenta de transport sau de pe autorizatia de transport valabila;
c) copie de pe certificatul de inregistrare ca transportator si certificatul constatator, eliberate de registrul comertului;
d) declaratie pe propria raspundere a operatorului de transport, daca acesta a mai executat servicii de transport in regim de taxi, cu mentionarea intervalelor cand a avut interdictii de a executa si a motivului acestora.
(3) In cazul pierderii valabilitatii licentei de transport sau a autorizatiei de transport in regim contractual, prevazuta la alin. (2), autorizatia de transport in regim de taxi este nula de drept.
Art. 9. — Orice modificare realizata asupra datelor autorizatiei de transport privind schimbarea denumirii, a sediului sau a domiciliului transportatorului autorizat atrage si
modificarea corespunzatoare a datelor respective din autorizatiile taxi ori din copiile conforme detinute de acesta in momentul modificarii.
Art. 10. — Operatorul economic, persoana juridica, poate executa serviciul de inchirieri de autoturisme in baza urmatoarelor documente depuse la autoritatea de autorizare
pentru obtinerea copiilor conforme necesare:
a) cererea operatorului pentru eliberarea copiilor conforme pentru autoturismele detinute in proprietate sau in temeiul unor contracte de leasing cu care executa serviciul de inchiriere;
b) copie de pe certificatul de inmatriculare si certificatul constatator eliberate de registrul comertului pentru operatorul economic care executa activitati de inchiriere autoturisme;
c) declaratie pe propria raspundere a operatorului ca asigura spatiul necesar pentru parcarea autoturismelor utilizate pentru executarea serviciului de inchiriere, spatiu detinut in proprietate sau prin contract de inchiriere pe toata durata desfasurarii
activitatii.
SECTIUNEA a 2-a
Stabilirea numarului maxim de autorizatii taxi
Art. 11. — (1) Numarul maxim de autorizatii taxi care se vor atribui pentru executarea serviciului de transport persoane in regim de taxi la nivelul localitatii respective se stabileste prin hotarare a consiliului local sau a Consiliului General al Municipiului Bucuresti, dupa caz, cu consultarea asociatiilor profesionale reprezentative, pentru o perioada de 5 ani.
(2) Numarul maxim de autorizatii taxi se stabileste pe baza indeplinirii unor criterii minimale sau pe baza unui studiu de specialitate realizat de consiliul respectiv.
(3) Numarul maxim de autorizatii taxi la nivelul unei localitati
va fi de 4 la 1.000 de locuitori. Daca prin studiul realizat de autoritatea locala s-a stabilit un numar maxim de autorizatii taxi necesare prin care se depaseste raportul de 4 la 1.000, aceasta se va putea realiza doar cu acordul asociatiilor profesionale reprezentative.
(4) Criteriile minimale sunt urmatoarele:
a) asigurarea echilibrului privind satisfacerea serviciilor de transport local de persoane realizat cu autobuze, troleibuze, microbuze, tramvaie, metrou si taxiuri, dupa caz;
b) norma privind gradul de asigurare a numarului de locuri de asteptare a clientilor in raport cu numarul de autorizatii taxi emise, stabilite prin studii de specialitate;
c) nivelul gradului de poluare inregistrat in localitate;
d) asigurarea echilibrului intre cerere si oferta pe piata transportului public de persoane in regim de taxi;
e) nivelul gradului de aglomeratie in trafic;
f) promovarea tipurilor de transport mai putin poluante.
SECTIUNEA a 3-a
Registrul special de atribuire a autorizatiilor taxi
si a copiilor conforme
Art. 12. — (1) La autoritatea de autorizare se va deschide Registrul special de atribuire a autorizatiilor taxi si a copiilor conforme, in care acestea sunt evidentiate pe tipuri de servicii, respectiv:
a) autorizatii taxi atribuite pentru executarea serviciului de transport persoane in regim de taxi;
b) autorizatii taxi atribuite pentru executarea serviciului de transport marfuri si bunuri in regim de taxi;
c) copii conforme atribuite pentru executarea serviciului de transport persoane in regim de inchiriere;
d) copii conforme atribuite pentru executarea serviciului de inchiriere autoturisme.
(2) In Registrul special de atribuire a autorizatiilor taxi si a copiilor conforme, fiecare autorizatie taxi sau copie conforma are un numar de ordine, care se atribuie in procedura de atribuire a autorizatiilor taxi sau a copiilor conforme odata cu acestea.
(3) Fiecare tip de serviciu evidentiat in Registrul special de atribuire a autorizatiilor taxi si a copiilor conforme contine urmatoarele date minimale:
a) numarul de ordine atribuit autorizatiei taxi sau copiei conforme respective, in ordine crescatoare;
b) documentul in baza caruia s-a eliberat autorizatia taxi sau copia conforma — autorizatia de transport sau certificatul de inregistrare la registrul comertului, dupa caz;
c) data atribuirii autorizatiei taxi sau a copiei conforme respective;
d) data eliberarii autorizatiei taxi sau a copiei conforme respective;
e) termenul limita de valabilitate a vizei de valabilitate a documentului prevazut la lit. b);
f) transportatorul autorizat sau, dupa caz, operatorul economic care executa serviciul de inchiriere autoturisme caruia i-a fost acordata autorizatia de transport;
g) data la care a fost prelungit termenul de valabilitate atribuit in cazul autorizatiilor taxi pentru transportul de persoane;
h) data si perioada suspendarii utilizarii autorizatiei de transport;
i) motivul si data retragerii autorizatiei de transport.
(4) Pentru orice reatribuire a unei autorizatii taxi sau pentru orice copie conforma devenita disponibila se redeschide o noua rubrica, pastrandu-si acelasi numar de ordine.
#PAGEBREAK#
CAPITOLUL III
Procedura de atribuire in gestiune delegata a serviciului
de transport in regim de taxi si in regim de inchiriere
SECTIUNEA 1
Procedurile de atribuire si de eliberare a autorizatiilor taxi
si a copiilor conforme
Art. 13. — (1) Autovehiculele detinute de catre transportatorii autorizati pentru executarea serviciilor de transport in regim de taxi sau in regim de inchiriere ori cele detinute de catre operatorii economici autorizati pentru executarea serviciului de inchiriere pot fi utilizate daca pentru fiecare autovehicul s-a atribuit o copie conforma de catre autoritatea de autorizare.
(2) Copia conforma, ca document, este o copie a autorizatiei de transport, in cazul efectuarii serviciilor de transport in regim de taxi sau in regim de inchiriere, ori o copie a certificatului de inregistrare la registrul comertului, in cazul efectuarii exclusiv a
serviciului de inchiriere autovehicule.
(3) Un transportator autorizat care executa servicii de transport persoane in regim de inchiriere poate executa cu autovehiculele respective si servicii de inchiriere autovehicule
pe baza acelorasi copii conforme ale autorizatiei de transport.
Art. 14. — (1) Procedura de atribuire in gestiune delegata se aplica pentru executarea serviciilor de transport in regim de taxi si a serviciilor de transport persoane in regim de inchiriere si consta in:
a) atribuirea autorizatiilor taxi sau a copiilor conforme, dupa caz, si a ecusoanelor aferente transportatorilor autorizati castigatori;
b) eliberarea autorizatiilor taxi sau a celorlalte copii conforme, dupa caz;
c) incheierea contractelor de atribuire in gestiune delegata in conformitate cu numarul autorizatiilor taxi sau al copiilor conforme atribuite si eliberate.
(2) Dreptul de a participa la procedura de atribuire in gestiune delegata a executarii serviciului de transport in regim de taxi sau de transport in regim de inchiriere il au numai transportatorii autorizati, pe baza autorizatiei de transport detinute.
(3) Dovezile atribuirii in gestiune a executarii unuia dintre serviciile de transport respective le constituie autorizatia taxi sau copia conforma a autorizatiei de transport, dupa caz, care a fost atribuita pentru fiecare autovehicul detinut, precum si contractul
de atribuire a gestiunii.
Art. 15. — (1) Autorizatia taxi sau orice alta copie conforma a autorizatiei de transport se atribuie numai in cadrul procedurii de atribuire in gestiune delegata a serviciilor de transport in regim de taxi sau de transport persoane in regim de inchiriere.
(2) Autorizatiile taxi pentru transportul de persoane in regim de taxi se atribuie in numar limitat, stabilit prin hotarare a consiliului local sau a Consiliului General al Municipiului Bucuresti, in conformitate cu prevederile legii.
(3) Prin hotarare a consiliului local sau a Consiliului General al Municipiului Bucuresti, daca se impune, se poate stabili limitarea numarului de autorizatii taxi pentru transportul de marfuri si bunuri in regim de taxi ori pentru transportul de persoane in regim de inchiriere, cu consultarea asociatiilor profesionale reprezentative.
Art. 16. — Autorizatia taxi si orice alta copie conforma se atribuie pentru o perioada de 5 ani si se prelungeste, la cerere, o singura data pentru 5 ani, cu mentinerea obligatorie a aceluiasi numar de ordine, numai daca in acel moment autoturismul nu depaseste vechimea de 10 ani de la data fabricatiei, este detinut de catre transportatorii autorizati, cu titlu de proprietate sau in temeiul unui contract de leasing, si sunt indeplinite toate
cerintele Legii nr. 38/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, privind prima atribuire.
Art. 17. — (1) Procedura de atribuire a autorizatiilor taxi pentru transportul de persoane in regim de taxi se realizeaza in urmatoarele etape:
a) stabilire prin hotarare a consiliului local sau a Consiliului General al Municipiului Bucuresti a numarului de autorizatii taxi care vor fi atribuite, acestea continand si numarul de ordine stabilite in Registrul special de atribuire a autorizatiilor taxi si a copiilor conforme, pe tipuri de transport, detinut de autoritatea de autorizare;
b) depunerea solicitarilor de catre transportatorii autorizati,
pentru atribuirea autorizatiilor taxi;
c) acordarea punctajelor stabilite pentru indeplinirea criteriilor de departajare tuturor autovehiculelor prezentate in declaratia pe propria raspundere depusa odata cu cererea de participare la procedura de atribuire;
d) stabilirea punctajului total obtinut de fiecare autovehicul precizat la lit. c);
e) intocmirea listei cu autovehiculele precizate la lit. c), in ordinea descrescatoare a punctajelor totale obtinute conform prevederilor prevazute la lit. d);
f) atribuirea autorizatiilor taxi pentru autovehiculele de pe lista prevazuta la lit. e) care au obtinut punctajele totale cele mai mari, in ordinea descrescatoare a acestora;
g) daca ultimul punctaj castigator este obtinut de o grupa de mai multe autovehicule decat numarul de autorizatii taxi ramase neatribuite, acestea se vor atribui acelor autovehicule cu capacitatea cilindrica cea mai mare, in ordinea descrescatoare,
din grupa respectiva.
(2) Un transportator autorizat poate participa la procedura de atribuire a unei autorizatii taxi numai daca depune la autoritatea de autorizare urmatoarele documente:
a) cerere de participare la procedura de atribuire;
b) declaratia pe propria raspundere ca detine autorizatie de
transport valabila;
c) declaratia pe propria raspundere ca detine sau va detine, in termen de maximum 6 luni, autovehicule, pe tipuri, in proprietate sau in temeiul unui contract de leasing, cu
precizarea criteriilor de departajare pe care le indeplineste fiecare pentru obtinerea punctajelor;
d) scrisoare de garantie in cuantum de 5% din valoarea cu care va fi achizitionat fiecare autovehicul, pentru fiecare dintre acestea, in cazul in care transportatorul autorizat nu detine autovehiculele necesare la data depunerii declaratiei prevazute
la lit. b).
Art. 18. — (1) Procedura de atribuire a autorizatiilor taxi pentru transportul de persoane in regim de taxi se anunta public la sediul primariei si in mijloacele de informare in masa locale si judetene cu cel putin 60 de zile inainte de data limita stabilita pentru depunerea cererilor de inscriere in procedura.
(2) Anuntul public va cuprinde date privind:
a) numarul autorizatiilor taxi, pe numere de ordine, care vor
fi atribuite;
b) data limita pana la care pot fi depuse cererile de inscriere pentru participare la procedura;
c) solicitantii cuprinsi in listele de asteptare;
d) documentele care trebuie depuse;
e) data anuntarii rezultatului atribuirii;
f) data la care va fi demarata procedura de eliberare a autorizatiilor taxi;
g) criteriile de departajare si punctajele care se acorda.
Art. 19. — In cazul in care in atribuirea in gestiune a serviciului de transport marfuri si bunuri in regim de taxi sau de transport persoane in regim de inchiriere, numarul de autorizatii taxi sau al copiilor conforme nu este limitat, procedura de atribuire a acestora se realizeaza dupa anuntul prevazut la art. 18 alin. (1), ca urmare a depunerii solicitarilor din partea transportatorilor autorizati pentru atribuirea autorizatiilor taxi sau a copiilor conforme, dupa caz, pentru autovehiculele declarate, detinute in conditiile legii.
Art. 20. — In cazul executarii in exclusivitate a serviciului de inchiriere autovehicule, procedura de atribuire a unei copii conforme se realizeaza pentru fiecare solicitant, fara anuntul prealabil, si cuprinde urmatoarele etape:
a) depunerea solicitarii operatorului economic pentru atribuirea copiilor conforme pentru autoturismele declarate detinute;
b) declaratie pe propria raspundere ca operatorul este inregistrat la registrul comertului pentru realizarea serviciului de inchiriere de autoturisme;
c) declaratie pe propria raspundere ca sunt indeplinite de catre autovehicule criteriile stabilite pentru atribuire, prevazute la art. 30;
d) declaratie pe propria raspundere ca detine autovehiculele in proprietate sau in temeiul unui contract de leasing.
Art. 21. — (1) Autorizatia de transport in regim de taxi sau autorizatia de transport in regim de inchiriere se elibereaza de autoritatea de autorizare pe baza unei documentatii si a indeplinirii unor conditii cumulative.
(2) Documentatia trebuie sa contina urmatoarele:
a) copie a autorizatiei de transport sau a certificatului de inregistrare la registrul comertului, in cazul serviciului de inchiriere;
b) copie a certificatului de inmatriculare si a cartii de identitate a autovehiculului detinut in proprietate sau in temeiul unui contract de leasing;
c) copie a certificatului de agreare valabil, in cazul autovehiculelor utilizate pentru transportul in regim de taxi;
d) declaratie pe propria raspundere privind dispecerul taxi, prin care transportatorul autorizat va asigura dispecerizarea in cazul transportului de persoane in regim de taxi. In localitatile in care dispecerizarea nu este obligatorie se va mentiona modalitatea prin care transportatorul autorizat poate asigura dispecerizarea.
(3) Conditiile care trebuie indeplinite cumulativ sunt urmatoarele:
a) autovehiculul care este detinut in proprietate este inmatriculat in judetul de care apartine autoritatea de autorizare;
b) solicitantul autorizatiei taxi sau al copiei conforme a asigurat, prin declaratia pe propria raspundere, ca detine in proprietate sau cu contract de inchiriere spatiul necesar pentru parcarea autovehiculului pe intreaga durata de valabilitate a autorizatiei taxi ori a copiei conforme;
c) prin eliberarea autorizatiilor taxi si a copiilor conforme nu se depaseste numarul maxim de autorizatii taxi sau de copii conforme ale autorizatiei de transport, stabilit a se atribui, dupa caz, prin hotarare a consiliului local sau a Consiliului General al Municipiului Bucuresti.
(4) Odata cu eliberarea unei autorizatii taxi sau a unei copii conforme se elibereaza si ecusonul respectiv, dupa caz.
(5) Autorizatia taxi se elibereaza sub rezerva prezentarii in maximum 15 zile a dovezii de fiscalizare a aparatului de taxat.
Daca in termen de 15 zile de la eliberarea autorizatiei taxi nu se prezinta dovada fiscalizarii aparatului de taxat, autorizatia taxi se retrage, urmand a fi supusa unei noi proceduri de atribuire.
#PAGEBREAK#
Art. 22. — (1) In cazul stabilirii numarului sau disponibilizarii unor autorizatii taxi in transportul de persoane in regim de taxi ori in cazul in care numarul acestora se majoreaza prin hotarari ale consiliului local sau ale Consiliului General al Municipiului
Bucuresti, se declanseaza procedura de atribuire a acestora, procedura la care au prioritate transportatorii autorizati inscrisi in listele de asteptare.
(2) Prin prioritatea acordata transportatorilor autorizati inscrisi in listele de asteptare li se asigura numai acestora dreptul de a participa in prima procedura de atribuire a autorizatiilor taxi respective.
(3) Autorizatiile taxi ramase neatribuite dupa prima procedura de atribuire, prevazuta la alin. (2), vor fi atribuite intr-o noua procedura de atribuire, la care poate participa orice solicitant care este transportator autorizat.
(4) Listele de asteptare existente pana la 31 decembrie 2007 raman valabile pana la data respectiva in forma in care au fost realizate, indiferent de calitatea celor inscrisi.
(5) Incepand cu 1 ianuarie 2008, in listele de asteptare nu mai raman inscrisi decat transportatorii autorizati, asa cum sunt definiti in Legea nr. 38/2003, cu modificarile si completarile ulterioare.
(6) Indiferent de ordinea de pe lista de asteptare, toti cei inscrisi au drepturi egale in ceea ce priveste prioritatea. Prioritatea se acorda numai in raport cu transportatorii autorizati neinscrisi in listele de asteptare.
Art. 23. — Autorizatia taxi sau orice alta copie conforma contine urmatoarele date:
a) numarul de ordine;
b) denumirea localitatii de autorizare;
c) denumirea transportatorului autorizat sau a operatorului economic, asa cum este inregistrat la registrul comertului;
d) termenul la care expira viza de valabilitate a autorizatiei de transport, cu exceptia copiei conforme a certificatului de inregistrare la registrul comertului;
e) termenul la care expira valabilitatea autorizatiei taxi sau a copiei conforme atribuite;
f) numarul de circulatie a autovehiculului pentru care s-a atribuit autorizatia taxi sau copia conforma;
g) denumirea serviciului pe care il presteaza autovehiculul si pentru care a fost atribuita.
Art. 24. — (1) Ecusonul aplicat pe autovehiculele care executa servicii de transport in regim de taxi contine urmatoarele date:
a) numarul de ordine al autorizatiei taxi;
b) denumirea localitatii de autorizare;
c) termenul la care expira valabilitatea autorizatiei taxi atribuite;
d) numarul de circulatie al autovehiculului pentru care s-a atribuit autorizatia taxi;
e) denumirea serviciului executat — TAXI —.
(2) Ecusonul aplicat pe parbrizele autovehiculului care executa servicii de transport persoane in regim de inchiriere si/sau servicii de inchiriere autoturisme contine urmatoarele date:
a) numarul de ordine;
b) denumirea serviciului executat — RENT CAR —;
c) denumirea localitatii de autorizare;
d) termenul la care expira valabilitatea copiei conforme atribuite;
e) numarul de circulatie al autovehiculului pentru care s-a atribuit copia conforma.
Art. 25. — Atribuirea autorizatiei taxi sau a copiei conforme se anuleaza si nu se mai elibereaza in urmatoarele cazuri:
a) precizarile referitoare la autovehiculul prezentat in declaratia pe propria raspundere nu corespund realitatii;
b) in termen de maximum 6 luni de la atribuire, transportatorul autorizat nu a putut prezenta documentele autovehiculului pentru care a solicitat atribuirea.
Art. 26. — (1) Dupa data limita stabilita pentru depunerea cererilor de participare la procedura de atribuire a autorizatiilor taxi, in termen de 10 zile autoritatea de autorizare va analiza cererile si documentele depuse, va aplica criteriile de departajare si va stabili transportatorul autorizat caruia i se va atribui autorizatia respectiva.
(2) Lista cu autorizatiile taxi atribuite pentru transportul de persoane, continand datele de identificare ale transportatorului autorizat si punctajele obtinute din indeplinirea criteriilor de departajare pentru fiecare autovehicul, va fi facuta publica in termen de 3 zile dupa finalizarea atribuirii prevazute la alin. (1).
(3) In termen de 15 zile de la publicarea listei prevazute la alin. (2) se pot depune contestatii la primarul localitatii, cu privire la deficientele semnalate in procedura de atribuire a autorizatiilor.
(4) Dispozitiile primarului privind rezolvarea contestatiilor se emit si se comunica in termen de 10 zile de la primirea acestora.
(5) Dispozitia primarului poate fi atacata in contenciosul administrativ in termenele legale prevazute.
Art. 27. — Transportatorii autorizati care nu au indeplinit punctajul necesar pentru atribuirea unei autorizatii taxi pentru transportul de persoane in regim de taxi se considera inscrisi de drept, la cererea lor, in procedurile de atribuire a urmatoarelor autorizatii taxi disponibile, din cele stabilite conform hotararii consiliului respectiv.
Art. 28. — Atribuirea unei autorizatii taxi pentru realizarea serviciului de transport persoane in regim de taxi se face prin hotarare a consiliului local sau a Consiliului General al Municipiului Bucuresti, cu acordul asociatiilor profesionale reprezentative, potrivit criteriilor de departajare prevazute in Legea nr. 38/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, conform punctajelor acordate pentru fiecare criteriu de departajare.
Art. 29. — Pentru cazurile in care numarul autorizatiilor taxi pentru executarea serviciului de transport marfa si bunuri in regim de taxi este limitat, procedura de atribuire se aplica corespunzator, ca in cazul autorizatiilor taxi pentru serviciul de transport persoane, utilizandu-se criteriile de departajare de la art. 14
2 alin. (6) lit. a), b), d), f) si g) din Legea nr. 38/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru care punctajele acordate se stabilesc in mod similar.
Art. 30. — In cazul in care pentru executarea serviciului de transport marfuri si bunuri in regim de taxi, a serviciului de transport persoane in regim de inchiriere sau a serviciului de inchiriere autoturisme numarul de autorizatii taxi sau de copii conforme, dupa caz, nu este limitat, acestea se atribuie in conditiile in care autovehiculele indeplinesc criteriile stabilite prin hotarari ale consiliului local sau ale Consiliului General al Municipiului Bucuresti.
Criteriile minimale care trebuie indeplinite sunt urmatoarele:
a) vechimea maxima a autovehiculului de 10 ani de la data fabricatiei;
b) gradul de poluare maxim admis.
SECTIUNEA 2
Procedura de incheiere a contractelor de atribuire in gestiune
delegata a serviciului de transport in regim de taxi
sau in regim de inchiriere
Art. 31. — (1) Executarea serviciului de transport in regim de taxi sau in regim de inchiriere se atribuie transportatorilor autorizati de catre autoritatea de autorizare, prin contract de atribuire in gestiune delegata, incheiat in conditiile legii.
(2) Odata cu finalizarea procedurii de eliberare a autorizatiilor taxi sau a copiilor conforme se demareaza procedura de incheiere a contractelor de atribuire in gestiune delegata a serviciului respectiv, care se realizeaza pe baza tuturor
autorizatiilor taxi sau a copiilor conforme obtinute prin procedura de atribuire sau prin alte proceduri prevazute de lege.
(3) Contractul de atribuire in gestiune delegata se incheie pentru o perioada egala cu durata maxima a valabilitatii autorizatiilor taxi sau a copiilor conforme atribuite, dar nu mai mult de 5 ani.
(4) Daca pe parcursul derularii contractului de atribuire transportatorul autorizat obtine alte autorizatii taxi sau copii conforme, acestea vor fi incluse in contract prin act aditional, nemodificandu-se durata contractului.
(5) Dupa expirarea contractului, acesta poate fi reinnoit, pentru autorizatiile taxi sau copiile conforme a caror valabilitate nu a expirat, durata contractului reinnoit fiind egala cu cea mai mare durata de valabilitate a unei autorizatii sau copii conforme detinute, dar nu mai mare de 5 ani.
(6) Contractul de atribuire in gestiune va contine:
a) lista cu autorizatiile taxi sau copiile conforme detinute, cu precizarea numerelor de ordine si a termenelor de valabilitate a acestora;
b) caietul de sarcini;
c) drepturile si obligatiile partilor.
(7) Unui transportator autorizat care detine un contract de atribuire a gestiunii i se interzice a incheia cu terti contracte de subdelegare a serviciului respectiv.
(8) Un contract de atribuire se reziliaza in urmatoarele cazuri:
a) a fost retrasa autorizatia de transport a transportatorului autorizat;
b) au fost retrase toate autorizatiile taxi sau copiile conforme care au facut obiectul contractului;
c) conform prevederilor contractului;
d) in caz de nerespectare repetata a clauzelor contractuale.
Art. 32. — Contractele de atribuire a gestiunii delegate serviciilor de transport in regim de taxi sau in regim de inchiriere si caietele de sarcini se intocmesc pe baza contractului-cadru si a caietului de sarcini-cadru, cu consultarea asociatiilor reprezentative, si se aproba prin hotarare a consiliului local sau a Consiliului General al Municipiului Bucuresti, dupa caz.
CAPITOLUL IV
Activitatea de dispecerat taxi
Art. 33. — (1) Serviciile de transport persoane in regim de taxi nu pot fi executate decat in conditiile in care se asigura posibilitatea clientului de a apela la aceste servicii prin comenzi telefonice sau prin alte mijloace, realizate prin intermediul dispeceratelor taxi.
(2) In localitatile in care, prin hotarare a consiliilor locale, nu s-au atribuit mai mult de 100 de autorizatii taxi pentru transportul de persoane in regim de taxi preluarea comenzilor de la clienti se va asigura prin telefon mobil, aflat in dotarea taxiurilor.
(3) Denumirea dispeceratului taxi si numarul de apel telefonic al dispeceratului taxi, precum si al telefonului mobil din dotarea taxiurilor, dupa caz, va fi afisat pe caseta speciala taxi sau pe caroserie. Este interzisa afisarea pe caroserie sau pe caseta
speciala a denumirii unui dispecer si/sau a numarului telefonic de apel daca acesta nu este autorizat ca dispecer taxi in localitatea respectiva.
(4) In cazul transportului de marfuri sau bunuri in regim de taxi, asigurarea dispecerizarii este optionala.
Art. 34. — (1) Asigurarea dispecerizarii serviciului de transport persoane in regim de taxi este in sarcina transportatorului autorizat.
(2) Dispecerizarea poate fi asigurata de persoane juridice autorizate, care pot fi transportatori autorizati care executa transport in regim de taxi sau operatori economici care nu au in obiectul de activitate transportul in regim de taxi.
(3) Autorizarea activitatii de dispecerat taxi se realizeaza de catre autoritatea de autorizare, in conditiile legii.
(4) Un transportator autorizat caruia i s-a atribuit in gestiune executarea unui serviciu de transport persoane in regim de taxi, daca nu isi autorizeaza propria activitate de dispecerat, este obligat sa apeleze la serviciile unui dispecer taxi autorizat, pe
baze contractuale.
#PAGEBREAK#
Art. 35. — (1) Dispeceratele taxi au dreptul sa ofere servicii de dispecerizare numai pe baza de contract de servicii si numai transportatorilor autorizati care isi desfasoara activitatea in localitatea respectiva, pe baza autorizatiilor taxi emise de aceeasi autoritate de autorizare.
(2) In conditiile in care in obiectul de activitate al unui operator economic inregistrat la registrul comertului se regasesc deopotriva activitatea de transport persoane in regim de taxi si activitatea de dispecerat taxi, aceasta din urma este considerata o activitate conexa a transportatorului autorizat.
(3) In orice alta situatie decat cea prezentata in alin. (2), relatia dintre un dispecerat taxi si un transportator autorizat care executa transport in regim de taxi este o relatie contractuala bazata pe contractul de dispecerizare.
(4) Pretul unui contract de dispecerizare incheiat cu un transportator autorizat reprezinta suma tarifelor de dispecerizare aplicate pentru fiecare autovehicul taxi deservit pentru care acesta detine autorizatie taxi valabila.
(5) Tariful de dispecerizare a unui autovehicul taxi este unic pentru toti transportatorii autorizati deserviti.
(6) Nivelul tarifului de dispecerizare a unui autovehicul taxi practicat de un dispecerat taxi se stabileste in raport direct cu valoarea medie a tarifelor de distanta utilizate la nivelul dispeceratului si este convenit obligatoriu cu majoritatea transportatorilor autorizati deserviti.
(7) Orice modificare a tarifului de dispecerizare a unui autovehicul taxi se poate face numai in conditiile in care se modifica valoarea medie a tarifelor de distanta utilizate la nivel de dispecerat. Tariful de dispecerizare nu poate fi modificat cu un procent mai mare decat procentul de modificare a valorii medii a tarifelor de distanta utilizate.
Art. 36. — Contractul de dispecerizare trebuie sa excluda orice tratament discriminatoriu aplicat transportatorilor autorizati deserviti, precum si orice tendinta monopolista, de control al pietei si de eliminare a concurentei.
Art. 37. — Un contract de dispecerizare trebuie sa contina si urmatoarele clauze:
a) interdictia abaterilor de la calitatea si siguranta serviciului;
b) interdictia abaterilor de la legalitatea transporturilor;
c) modalitatea de a utiliza tariful de distanta, respectiv tarif unic si/sau tarif diferentiat, pe timp de zi si pe timp de noapte, in conformitate cu normele de stabilire a tarifelor emise de A.N.R.S.C.U.P.;
d) interdictia privind nerespectarea numarului minim de taxiuri si programele minimale de lucru ale taxiurilor in piata;
e) interdictia privind refuzarea nejustificata a executarii unor curse comandate de clienti;
f) interdictia privind functionarea unui transportator autorizat cu incalcarea prevederilor legale;
g) interdictia implicarii taxiurilor si a taximetristilor in activitati cu caracter infractional sau antisocial;
h) modalitatile in care dispeceratele asigura controlul privind modul cum transportatorii autorizati respecta obligatiile ce deriva din prevederile contractuale si in ce cazuri de incalcare a unor obligatii contractul poate fi reziliat unilateral;
i) alte prevederi stabilite prin hotarare a consiliului local sau a Consiliului General al
Municipiului Bucuresti.
CAPITOLUL V
Documente obligatorii la bordul autovehiculelor
Art. 38. — (1) La bordul autovehiculelor care presteaza serviciile de transport in regim de taxi sau in regim de inchiriere, precum si al celor utilizate pentru prestarea serviciilor de
inchiriere de autovehicule trebuie sa se gaseasca documentele valabile prevazute de reglementarile in vigoare.
(2) In cazul prestarii serviciului de transport in regim de taxi, documentele care trebuie sa existe la bord sunt urmatoarele:
a) autorizatia taxi sau orice alta copie conforma a autorizatiei de transport;
b) certificatul de inmatriculare a autovehiculului;
c) copia certificatului de agreare;
d) asigurarea pentru persoane si bunurile acestora, in cazul transportului de persoane;
e) asigurarea pentru marfuri si bunurile transportate, in cazul transportului de marfuri si bunuri;
f) asigurarea de raspundere civila;
g) certificatul de atestare a pregatirii profesionale a conducatorului auto;
h) legitimatia conducatorului auto, daca are calitatea de angajat;
i) copia buletinului de verificare metrologica a taximetrului;
j) copia contractului cu dispeceratul taxi care il deserveste sau copia autorizatiei de dispecerat taxi, in cazul taxiurilor transportatorilor autorizati care au dispecerat propriu;
k) ecusonul taximetristului, afisat la vedere;
l) lista cu tarifele practicate, afisata la vedere;
m) ecusoanele aplicate pe portiere.
(3) In cazul prestarii serviciului de transport persoane in regim de inchiriere, documentele care trebuie sa existe la bord sunt urmatoarele:
a) copia conforma a autorizatiei de transport;
b) certificatul de inmatriculare a autovehiculului;
c) asigurarea pentru persoanele si bunurile acestora;
d) asigurarea de raspundere civila;
e) certificatul de atestare a pregatirii profesionale a conducatorului auto;
f) contractul de prestare a serviciului incheiat cu clientul;
g) documentul fiscal privind plata anticipata a serviciului de transport prestat;
h) ecusoanele aplicate pe parbrize.
(4) In cazul prestarii serviciului de inchiriere autoturisme, documentele care trebuie sa existe la bord sunt urmatoarele:
a) copia conforma a certificatului de inregistrare la registrul comertului sau, dupa caz, a autorizatiei de transport;
b) certificatul de inmatriculare a autovehiculului;
c) asigurarea pentru persoane si bunurile acestora;
d) asigurarea de raspundere civila;
e) contractul de inchiriere a autoturismului de catre client;
f) documentul fiscal privind plata anticipata a serviciului de inchiriere prestat;
g) ecusoanele aplicate pe parbrize.
(5) Ecusonul taximetristului, protejat in folie, se afiseaza la bordul autovehiculului in loc vizibil si cuprinde:
a) denumirea transportatorului autorizat detinator al autorizatiei taxi respective, asa cum este inregistrat la registrul comertului;
b) numele si prenumele taximetristului;
c) fotografia taximetristului;
d) stampila transportatorului autorizat si semnatura persoanei desemnate;
e) data emiterii ecusonului.
(6) Emiterea ecusonului taximetristului este in sarcina transportatorului autorizat.
(7) Lista tarifelor practicate se afiseaza la loc vizibil in autovehicul, pentru a putea fi consultata de client, si cuprinde:
a) denumirea transportatorului autorizat detinator al autorizatiei taxi respective, asa cum este inregistrat la registrul comertului;
b) valoarea tarifelor pe timp de zi si pe timp de noapte practicate, respectiv:
1. tariful de distanta (lei/km);
2. tariful orar (de stationare) (lei/ora);
3. tariful de pornire (lei);
c) data emiterii;
d) stampila primariei si semnatura autorizata, care au caracter de viza de conformitate;
e) stampila transportatorului autorizat si semnatura persoanei desemnate.
(8) Lista tarifelor practicate se intocmeste de catre transportatorul autorizat si se inlocuieste de catre acesta ori de cate ori cel putin unul din tarife se modifica.
(9) Listele tarifelor practicate se depun pentru vizare si verificare a conformitatii la autoritatea de autorizare si in cazul modificarii tarifului de distanta.
CAPITOLUL VI
Inlocuirea unui autovehicul
Art. 39. — Un autovehicul pentru care s-a atribuit o autorizatie taxi sau o copie conforma, dupa caz, poate fi inlocuit la cerere, in mod justificat, pe toata perioada de valabilitate a documentelor respective.
Art. 40. — Autovehiculul inlocuitor trebuie sa fie detinut in proprietate sau in temeiul unui contract de leasing de catre transportatorul autorizat respectiv si trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii:
a) sa indeplineasca cel putin acelasi punctaj ca autovehiculul inlocuit privind criteriile de departajare in cazul transportului de persoane in regim de taxi;
b) sa aiba vechimea de la data fabricatiei cel mult egala cu vechimea autovehiculului inlocuit, dar nu mai mult de 10 ani;
c) sa indeplineasca conditiile necesare pentru procedura de eliberare a autorizatiilor taxi sau a copiilor conforme, dupa caz.
Art. 41. — Un autovehicul poate fi inlocuit in unul dintre urmatoarele cazuri:
a) autovehiculul nu mai poate fi utilizat datorita uzurii fizice, morale, deteriorarii sau furtului. In aceasta categorie se inscrie si cazul in care autovehiculul nu mai corespunde normelor europene privind noxele;
b) autovehiculul a fost casat;
c) autovehiculul a fost instrainat;
d) autovehiculul inlocuitor are o vechime mai mica si obtine un punctaj superior din aplicarea criteriilor de departajare existente, dupa caz.
Art. 42. — (1) Autoritatea de autorizare are obligatia sa verifice in termenul prevazut de Legea nr. 38/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, toti operatorii detinatori de
autorizatii taxi atribuite pentru autovehicule detinute cu contract de inchiriere, iar operatorii au obligatia sa se prezinte pentru verificari privind modul de atribuire si de utilizare a autorizatiilor respective cu urmatoarele documente, in original si in copie:
a) autorizatia de transport emisa de primarie, valabila la 1 ianuarie 2007 sau la data verificarii, daca a fost emisa dupa 1 ianuarie 2007;
b) autorizatia taxi respectiva, valabila la data intrarii in vigoare a Legii nr. 265/2007 pentru modificarea si completarea Legii nr. 38/2003 privind transportul in regim de taxi si in regim de inchiriere;
c) cartea de identitate a autovehiculului care este utilizat ca taxi, din care sa rezulte cine este proprietarul autovehiculului;
d) contractul de inchiriere a autovehiculului respectiv, incheiat intre detinatorul legal al autorizatiei taxi si proprietarul autovehiculului respectiv, valabil la data intrarii in vigoare a Legii nr. 265/2007, cu conditia ca acest contract sa fie intocmit in conformitate cu prevederile legale in vigoare si sa fie vizat ca a fost luat in evidenta directiei de finante, conform reglementarilor in vigoare;
e) dovada ca memoria electronica a aparatului de taxat este fiscalizata anterior datei de intrare in vigoare a Legii nr. 265/2007;
f) dovada ca taxiul respectiv este arondat unui dispecerat, care consta in copia autorizatiei dispeceratului propriu sau in contractul cu un dispecerat.
(2) Documentele prevazute la alin. (1) se compara cu documentele existente la dosarul aflat la emitentul autorizatiei taxi. In caz de neconcordanta intre documentele prezentate, in cazul in care aceste documente nu sunt in termenele de valabilitate precizate in lege, precum si in cazul in care documentele prevazute la alin. (1) nu au fost depuse in
totalitate, autorizatiile taxi respective si ecusoanele aferente se retin si se retrag de autoritatea de autorizare.
(3) Toate autorizatiile taxi si ecusoanele pe care detinatorii legali ai acestora le-au transferat, sub orice forma, pentru executarea serviciului respectiv altei persoane juridice sau fizice se retin si se retrag de autoritatea de autorizare.
(4) Autorizatiile taxi si ecusoanele eliberate de catre autoritatea de autorizare pentru transportatorii autorizati a caror autorizatie de transport a fost eliberata de alta autoritate de autorizare decat cea din localitatea respectiva se retin si se retrag de autoritatea de autorizare. Acelasi regim il vor avea si autorizatiile taxi, si ecusoanele respective care au fost eliberate de catre autoritatea de autorizare respectiva pentru autovehicule inmatriculate in alte judete, cu exceptia autovehiculelor detinute cu contract de leasing de catre transportatorii autorizati, sau pentru autovehiculele pentru care detinatorul legal al autorizatiilor taxi nu poate face dovada ca a avut aparatele de taxat respective fiscalizate anterior datei de intrare in vigoare a Legii nr. 265/2007.
(5) Autorizatiile taxi si ecusoanele emise pentru autovehiculele detinute cu contract de inchiriere, neprezentate pentru verificare, vor fi retinute si retrase prin aceeasi procedura
ca aceea prevazuta la alin. (2), iar autovehiculele taxi respective vor fi retrase din circulatie.
(6) Autoritatea de autorizare afiseaza public o lista care va cuprinde:
a) autorizatiile taxi, cu numarul de ordine atribuit si cu numarul de circulatie al autovehiculului taxi care opereaza sub fiecare autorizatie, ramase valabile;
b) autorizatiile taxi, cu numarul de ordine atribuit, retrase.
(7) In acelasi interval, detinatorii autorizatiilor taxi cuprinse in lista afisata potrivit alin. (6) lit. a) vor depune la primarie o declaratie pe propria raspundere din care sa rezulte cate dintre aceste autovehicule detinute cu contract de inchiriere pot fi inlocuite, in termenul prevazut de Legea nr. 38/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, cu autovehicule detinute in proprietate sau in temeiul unui contract de leasing, a caror
vechime este mai mica de 5 ani de la data fabricatiei. Declaratia pe propria raspundere in acest caz va contine lista cu autovehiculele care vor fi inlocuite, respectiv autovehiculele care nu vor fi inlocuite, pe numere de circulatie, cu precizarea numarului de ordine al autorizatiei taxi aferente.
(8) Autovehiculele care vor fi inlocuite, potrivit declaratiei pe propria raspundere prevazute la alin. (7), nu vor putea fi decat dintre autovehiculele precizate in lista prevazuta la alin. (6) lit. a), cu vechimea cea mai mare de la data fabricatiei, luate in ordinea descrescatoare a vechimii.
(9) Pentru autovehiculele care inlocuiesc autovehiculele precizate in declaratia mentionata la alin. (7), detinatorii autorizatiilor taxi respective vor depune la autoritatea de autorizare, in termenul prevazut de Legea nr. 38/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru procedura de eliberare a noilor autorizatii taxi, dosarele complete cu
urmatoarele documente:
a) copie a certificatului de inmatriculare a autovehiculului;
b) copie a cartii de identitate a autovehiculului;
c) copie a certificatului de agreare;
d) dovada fiscalizarii memoriei electronice a aparatului de taxat;
e) copie a contractului de dispecerizare.
(10) Autovehiculele precizate in declaratia pe propria raspundere prevazuta la alin. (7), pentru care nu s-au depus dosarele complete prevazute la alin. (9), sau autovehiculele pentru care nu s-au respectat prevederile alin. (8) nu vor mai putea fi inlocuite, autorizatiile taxi si ecusoanele respective retinandu-se si retragandu-se conform aceleiasi proceduri ca la alin. (2).
(11) Odata realizata inlocuirea autovehiculelor precizate in declaratia prevazuta la alin. (7) cu autovehiculele inlocuitoare precizate la alin. (9), cu respectarea prevederilor alin. (8), autoritatea de autorizare va proceda la eliberarea noilor autorizatii taxi, modificand datele autovehiculului inlocuit cu datele autovehiculului inlocuitor de pe autorizatia taxi existenta, fara a aduce atingere termenului de valabilitate al acesteia. Modificarile realizate autorizatiilor taxi atrag corespunzator si modificari ale ecusoanelor respective.
#PAGEBREAK#
Art. 43. — (1) Autorizatiile taxi retinute si retrase conform prevederilor art. 44 vor fi atribuite de drept si gratuit, la cerere, persoanelor fizice care detin in proprietate sau in temeiul unui contract de leasing autovehiculele respective, dupa caz, cu respectarea prevederilor art. 14 alin. (6) din Legea nr. 38/2003, cu modificarile si completarile ulterioare.
(2) Cererea de atribuire va fi insotita de o declaratie pe propria raspundere prin care persoana fizica asigura ca pana la 31 decembrie 2007 va prezenta urmatoarele documente:
a) copie de pe autorizatia de transport emisa de autoritatea de autorizare;
b) copie de pe certificatul de inmatriculare a autovehiculului;
c) copie de pe cartea de identitate a autovehiculului;
d) copie de pe certificatul de agreare a autovehiculului;
e) documentul privind fiscalizarea memoriei electronice a aparatului de taxat;
f) copie de pe contractul incheiat cu un dispecerat taxi.
(3) Dupa depunerea documentelor prevazute la alin. (2), autoritatea de autorizare va elibera autorizatia taxi respectiva si ecusoanele aferente, pastrand acelasi numar de ordine, care vor avea valabilitate 5 ani de la data atribuirii.
(4) Daca documentele enumerate la alin. (2) nu sunt depuse in termenul prevazut, autorizatiile taxi respective se retrag, iar acestea impreuna cu autorizatiile taxi prevazute la alin. (1) ramase disponibile urmeaza sa fie ulterior atribuite prin procedura de atribuire, dupa 1 ianuarie 2008.
Art. 44. — (1) Autoritatea de autorizare va anunta public toti operatorii si taximetristii independenti, detinatori ai autorizatiilor taxi atribuite pentru autovehicule detinute de acestia in proprietate sau in temeiul unui contract de leasing, sa se prezinte in termenul prevazut de Legea nr. 38/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru verificari privind modul de atribuire si de utilizare a acestor autorizatii.
(2) Pentru verificare, se vor prezenta pentru fiecare autorizatie taxi urmatoarele documente, in copie:
a) autorizatia de transport emisa de primarie, valabila la 1 ianuarie 2007 sau la data verificarii, daca a fost emisa dupa 1 ianuarie 2007;
b) autorizatia taxi respectiva, valabila;
c) cartea de identitate a autovehiculului care este utilizat ca taxi, din care sa rezulte ca proprietarul autovehiculului este si detinatorul legal al autorizatiei taxi;
d) certificatul de agreare a autovehiculului respectiv, cu viza de valabilitate;
e) dovada ca memoria electronica a aparatului de taxat este fiscalizata pe detinatorul legal al autorizatiei taxi;
f) dovada ca taxiul respectiv este arondat unui dispecerat, care consta in copia autorizatiei dispeceratului propriu sau in contractul cu un dispecerat.
(3) Documentele prevazute la alin. (2) se compara cu documentele existente la dosarul aflat la emitentul autorizatiei taxi. In caz de neconcordanta intre documentele prezentate,
precum si in cazul in care documentele prezentate nu sunt in termenele de valabilitate precizate in lege, autorizatiile taxi respective si ecusoanele aferente se retin si se retrag de autoritatea de autorizare.
(4) Autorizatiile taxi impreuna cu ecusoanele aferente pentru care nu s-au depus documentele prevazute la alin. (2) in termenul prevazut de Legea nr. 38/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, vor fi retinute si retrase prin aceeasi procedura ca la alin. (3), iar autovehiculele taxi respective vor fi retrase din circulatie incepand cu 1 ianuarie 2008.
(5) Dupa 1 ianuarie 2008, la sediul primariei se va afisa public o lista care va cuprinde:
a) autorizatiile taxi, cu numarul de ordine atribuit si cu numarul de circulatie a autovehiculului taxi care opereaza sub fiecare autorizatie, ramase valabile;
b) autorizatiile taxi, cu numarul de ordine atribuit, retinute si retrase.
(6) Dupa verificarea documentelor prevazute la alin. (2), pentru autorizatiile taxi ramase valabile autoritatea de autorizare va proceda la vizarea acestora pentru conformitate, fara a aduce modificari termenului de valabilitate.
(7) Autorizatiile taxi retinute si retrase, cuprinse in lista prevazuta la alin. (5) lit. b), urmeaza sa fie atribuite ulterior, dupa 1 ianuarie 2008, prin procedura de atribuire prevazuta de lege.
CAPITOLUL VII
Cazierul de conduita profesionala
Art. 45. — (1) Autoritatea administratiei publice locale organizeaza si detine o baza de date privind activitatea profesionala, evidenta abaterilor de la conduita profesionala si a sanctiunilor pentru aceste abateri pentru urmatoarele categorii de persoane:
a) persoanele care au calitatea de persoane desemnate reprezentand transportatorii autorizati;
b) taximetristii;
c) alte persoane care desfasoara activitati in executarea serviciilor de transport in regim de taxi.
(2) Includerea unei persoane in baza de date se face pe baza unei declaratii pe propria raspundere din care sa rezulte ca persoana respectiva nu a comis abateri de la conduita profesionala si nu a avut sanctiuni legate de aceasta activitate.
(3) Datele referitoare la activitatea profesionala, abaterile de la conduita profesionala si de la prevederile standardului ocupational si sanctiunile primite pentru aceste abateri constituie cazierul de conduita profesionala al unei persoane. Un cazier de conduita profesionala corespunzator trebuie sa confirme ca in activitatea sa persoana a dovedit probitate morala si profesionala si ca nu figureaza cu abateri grave de la conduita
profesionala.
(4) Autoritatea administratiei publice locale asigura baza de date impotriva oricarui acces neautorizat al acesteia.
Art. 46. — Baza de date include in principal urmatoarele date privind activitatea unei persoane:
a) documentele care atesta pregatirea profesionala;
b) monitorizarea conditiilor de mentinere a valabilitatii acestor documente;
c) abaterile de la conduita profesionala si de la prevederile standardului profesional, dupa caz;
d) sanctiunile primite;
e) monitorizarea contractelor de munca incheiate si inchise;
f) monitorizarea miscarii taximetristului de la un transportator autorizat la altul;
g) monitorizarea cazurilor de retinere a atestatului profesional al taximetristului;
h) monitorizarea valabilitatii atestatului profesional al taximetristului sau a certificatului de pregatire profesionala al persoanei desemnate;
i) monitorizarea indeplinirii conditiilor de capacitate profesionala si de onorabilitate a persoanei desemnate din cadrul transportatorilor autorizati si al dispeceratelor taxi.
Art. 47. — Autoritatile administratiei publice locale se consulta cu asociatiile profesionale reprezentative in vederea mentinerii la zi a cazierului de conduita profesionala.
Art. 48. — (1) Autoritatea de autorizare, cu ocazia emiterii autorizatiilor taxi, solicita persoanei desemnate, care reprezinta transportatorul autorizat, sa depuna dovada includerii tuturor taximetristilor utilizati in baza de date a unei autoritati publice
locale.
(2) Dovada emisa de autoritatea publica respectiva implica responsabilitatea acesteia privind continutul cazierului de conduita profesionala.
(3) Transportatorul autorizat solicita la angajarea fiecarui taximetrist dovada ca acesta este inclus in baza de date a unei autoritati publice locale. Pe baza dovezii, transportatorul
autorizat solicita in scris autoritatii administratiei publice locale cazierul de conduita profesionala, care se anexeaza obligatoriu la dosarul de angajare.
Art. 49. — O persoana nu poate fi inclusa in mai mult de o baza de date. Orice informatie oferita de o persoana despre activitatea sa profesionala pentru a fi inclusa in baza de date are regimul unei declaratii pe propria raspundere.
#PAGEBREAK#
Art. 50. — Autoritatea administratiei publice locale publica pe site-ul sau lista cu numele si prenumele persoanelor incluse in baza de date, pentru care se poate elibera la cerere cazierul de conduita profesionala.
Art. 51. — Autoritatile prevazute la art. 37 alin. (1) din Legea nr. 38/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, furnizeaza datele privind abaterile constatate de aceste autoritati si sanctiunile aplicate pentru taximetristii care activeaza in domeniul transportului in regim de taxi, la solicitarea scrisa a unei autoritati a administratiei publice locale.
CAPITOLUL VIII
Abateri grave de la conduita profesionala
Art. 52. — (1) Se considera abateri grave de la conduita profesionala acele comportamente care:
a) afecteaza substantial calitatea si siguranta serviciului prestat;
b) vizeaza incalcarea legalitatii;
c) favorizeaza sau realizeaza evaziunea fiscala;
d) contorsioneaza sau elimina concurenta;
e) instituie monopolul in piata sau manifesta tendinte monopoliste, neconcurentiale.
(2) Abaterile grave de la conduita profesionala a transportatorilor autorizati constau in:
a) folosirea de documente sau declaratii pe propria raspundere false in autorizarea ori executarea serviciului respectiv;
b) practicarea de proceduri vizand realizarea sau favorizarea evaziunii fiscale;
c) incalcarea repetata a metodologiei privind modul de realizare a tarifelor pentru serviciile prestate;
d) incalcarea repetata a prevederilor contractului de atribuire in gestiune delegata a serviciului si ale regulamentului de organizare si efectuare a serviciului;
e) incalcarea repetata a prevederilor legale privind respectarea legalitatii, siguranta, calitatea si continuitatea serviciului;
f) incalcarea repetata a prevederilor privind protectia clientului si protectia mediului;
g) incalcarea repetata a obligatiei de a asigura corecta functionare a aparatelor de taxat;
h) transmiterea autorizatiilor taxi sau a copiilor conforme, pentru a fi utilizate de catre alte persoane juridice sau fizice;
i) incalcarea repetata a prevederilor privind intocmirea contractelor de efectuare a serviciului si/sau a documentelor de plata anticipata a acestora in cadrul serviciului de transport in regim de inchiriere;
j) utilizarea aparatelor de taxat nefiscalizate sau a aparatelor de taxat si a statiilor radio procurate nelegal;
k) folosirea taximetristilor care nu detin atestat profesional sau al caror atestat are valabilitatea depasita, precum si a taximetristilor al caror cazier de conduita profesionala contine abateri grave;
l) incalcarea repetata a obligatiei de a instiinta in scris autoritatea de autorizare la a carei baza de date este arondat taximetristul in legatura cu incetarea contractului individual de
munca sau in legatura cu sanctiunile disciplinare pe care le-a aplicat acestuia, precum si de a solicita taximetristului cazierul de conduita profesionala inainte de a-l utiliza;
m) nedeclararea sau declararea incorecta a veniturilor realizate din sumele incasate din prestatiile realizate, conform datelor furnizate de rapoartele de incheiere zilnica, de rapoartele memoriei fiscale ori de alte documente, dupa caz;
n) persoana desemnata nu a declarat ca are interdictia de a profesa, prin hotarare judecatoreasca ramasa definitiva si irevocabila sau in cazurile prevazute de Legea nr. 38/2003, cu modificarile si completarile ulterioare;
o) persoana desemnata nu detine in evidenta cazierul de conduita profesionala pentru fiecare taximetrist utilizat.
(3) Abaterile grave de la conduita profesionala a taximetristilor sunt:
a) incalcarea repetata a obligatiilor pe care le au in relatiile cu clientii si cu autoritatile competente de control;
b) incalcarea repetata a obligatiei de a pretinde de la client contravaloarea serviciului, fara ca aceasta sa fie inregistrata de aparatul de taxat, precum si a obligatiei de a emite si elibera bonul pentru client;
c) incalcarea interdictiei de a se implica, prin intermediul taxiului sau fara, in actiuni cu caracter infractional ori antisocial;
d) incalcari repetate ale interdictiei de a realiza interventii asupra regimului de operare a aparatului de taxat, asupra modului de inregistrare in taximetru si memoria fiscala a
parametrilor serviciului, in scopul cresterii sumei de incasat sau al stergerii inregistrarii in memoria fiscala;
e) refuzul repetat nejustificat al executarii cursei la cererea expresa a clientului;
f) incalcarea repetata a obligatiei de a nu scoate din functiune aparatul de taxat in timpul executarii unei curse;
g) utilizarea in timpul prestarii serviciului a altui aparat de taxat decat cel fiscalizat pe autoturismul respectiv;
h) incalcarea repetata a interdictiei de a executa serviciul de transport in regim de taxi in alte localitati decat in conditiile prevazute de lege.
(4) Abaterile grave de la conduita profesionala a dispecerilor taxi sunt urmatoarele:
a) incalcarea interdictiei de a realiza contracte de dispecerizare aplicand proceduri discriminatorii transportatorilor autorizati deserviti;
b) incalcarea interdictiei de a deservi autovehicule fara ca acestea sa detina autorizatii taxi sau care detin autorizatii taxi ce nu le apartin ori sunt emise de autoritatea de autorizare a altor localitati;
c) incalcarea interdictiei de a utiliza practici destinate controlului pietei, practici monopoliste si practici destinate eliminarii ori distorsionarii concurentei;
d) incalcarea repetata a obligatiei de a informa clientul, la cererea acestuia, asupra modului de realizare a comenzii si asupra tarifelor practicate.
(5) Abaterile grave de la conduita profesionala pot constitui motivele retinerii si retragerii autorizatiei de transport sau a autorizatiei de dispecerat taxi, precum si ale anularii certificatului de atestare a pregatirii profesionale ori a certificatului de competenta profesionala, ca urmare a constatarii acestor abateri in urma controalelor sau a sesizarilor primite.
CAPITOLUL IX
Dispozitii finale si tranzitorii
Art. 53. — (1) In conditiile in care consiliul local sau Consiliul General al Municipiului Bucuresti nu poate asigura suficiente locuri de asteptare a taxiurilor pentru clienti, poate amenaja statii taxi, cu avizul Politiei Rutiere, in care clientii pot astepta sau pot opri, prin semnalizare cu mana sau prin alte mijloace, taxiuri comandate, respectiv taxiuri aflate in miscare, in pozitia „Liber”.
(2) Statiile de asteptare a clientilor pentru taxiuri astfel infiintate trebuie sa asigure un singur loc pentru un taxi oprit temporar pentru imbarcare sau debarcare clienti si sa fie
semnalizate corespunzator si dotate cu telefon public, tablou cu numerele de telefon ale tuturor dispeceratelor taxi si indicator care, la comanda clientului, semnalizeaza luminos taximetristului aflat in miscare prezenta clientului in statie.
(3) Se interzic oprirea si stationarea altor autovehicule decat taxiurile in locurile de asteptare respective.
Art. 54. — (1) Dupa finalizarea procedurii de licentiere a unei autoritati de autorizare de catre A.N.R.S.C.U.P., aceasta va prelua imediat toate autorizatiile de transport, autorizatiile de taxi si autorizatiile de dispecerat taxi existente si le va preschimba gratuit cu documentele similare de tip nou.
(2) Inainte de preschimbare, autoritatile de autorizare licentiate vor verifica daca au fost respectate prevederile cuprinse in art. 42 si 44, retinand si retragand acele documente care au fost atribuite, eliberate, mentinute sau prelungite ca valabilitate cu incalcarea prevederilor legale.
Art. 55. — Preschimbarea sau eliberarea autorizatiilor taxi si a ecusoanelor se face conform art. 21.
Art. 56. — Contraventiile, sanctiunile, masurile administrative, ca sanctiuni complementare, privind retinerea, suspendarea, retragerea sau anularea, dupa caz, a unor autorizatii, copii conforme, atestate profesionale sau contracte, se constata si se sanctioneaza potrivit prevederilor Legii nr. 38/2003, cu modificarile si completarile ulterioare.
Comentarii articol (4)