In plus fata de situatia mutarii sediului in acelasi judet, in cazul in care societatea comerciala isi muta sediul in alt judet, aceasta trebuie prezinte cererea de radiere si sa faca dovada verificarii disponibilitatii si a rezervarii firmei. Oficiul registrului comertului de la vechiul sediu va cere oficiului registrului comertului de la noul sediu sa efectueze verificarea disponibilitatii firmei. In cazul in care, denumirea nu este disponibila se va proceda, la vechiul sediu, la efectuarea mentiunii de schimbare a denumirii alese.
De asemenea, trebuie precizat ca Legea nr. 31/1990 privind societatile comerciale stabileste la alin. 2 art. 17 ca la acelasi sediu pot functiona mai multe societati daca este indeplinita cel putin una din urmatoarele conditii:
- imobilul prin structura lui, permite functionarea mai multor societati in incaperi diferite;
- cel putin o persoana este, in conditiile legii, asociat in fiecare dintre societati;
- cel putin unul dintre asociati este proprietar al imobilului ce urmeaza a fi sediul societatii.
Documentatia necesara pentru schimbarea sediului
Documentele necesare pentru inregistrarea in registrul comertului a mentiunii privind schimbarea sediului comerciantilor in acelasi judet sunt:
1. Cerere de inregistrare (original);
2. Hotararea adunarii generale a asociatilor/ actionarilor decizia asociatului unic/ decizia CA/decizia directoratului sau, dupa caz, actul aditional la actul constitutiv (original);
3. Dovezile privind noul sediu social (copie);
4. Daca este cazul, avizul privind schimbarea destinatiei imobilelor colective cu regim de locuinta, prevazut de Legea nr.
230/2007 (completat pe formular-tip, original);
5. Certificatul de inregistrare si dupa caz, anexa/anexele (originale);
6. Daca este cazul, actul constitutiv actualizat;
7. Declaratia-tip pe propria raspundere (original), semnata de asociati sau de administratori din care sa rezulte, dupa caz, ca:
- persoana juridica nu desfasoara, la sediul social, activitatile declarate, o perioada de maximum 3 ani (model 1);
- persoana juridica indeplineste conditiile de functionare prevazute de legislatia specifica in domeniul sanitar, sanitarveterinar,
protectiei mediului si protectiei muncii, pentru activitatile precizate in declaratia-tip (model 2).
8. Daca este cazul:
- alte avize prealabile prevazute de legile speciale (copie);
- imputernicire speciala sau avocatiala pentru persoanele desemnate sa indeplineasca formalitatile legale (original).
9. Dovezile privind plata taxelor/tarifelor legale:
- taxa judiciara de timbru, in original;
- timbre judiciare;
- taxe de registru;
tariful de publicare in Monitorul Oficial, Partea a IV-a.
Documentele se depun la ORC in raza caruia firma isi stabileste sediul social, la ghiseu sau prin corespondenta.
In cazul schimbarii sediului in alt judet, documentele necesare in plus fata de cele enumerate anterior sunt:
1. Cerere de radiere (original);
2.Dovada verificarii disponibilitaþii si a rezervarii firmei si/sau a emblemei (original);
3. Daca este cazul, acordul pentru utilizarea denumirii, prevazut de art. 39 din Legea nr. 26/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare (original);
Precizari privind documentatia necesara
Hotararea AGA/decizia asociatului unic/decizia CA/directoratului va cuprinde: antetul firmei, nr. si data, semnaturile persoanelor abilitate.
In cazul in care actul modificator este un act aditional in forma autentica, nu se va mai depune si hotararea adunarii generale in baza careia acesta a fost incheiat. Actul modificator poate fi autentificat de notarul public, poate fi atestat de avocat in conditiile Legii nr. 51/1995, poate contine darea de data certa a notarului public sau a serviciului de asistenta din cadrul ORC sau poate fi incheiat sub semnatura privata.
Dovezile privind sediul social/secundar se pot face, dupa caz, cu:
- contract de vanzare-cumparare, intabulat;
- contract de schimb, intabulat;
- contract de inchiriere: - inregistrat la Administratia Finantelor Publice, pentru cel incheiat intre persoane fizice si
persoane juridice;
- neinregistrat la Administratia Finantelor Publice, pentru cel incheiat intre persoane juridice.
- contract de subinchiriere;
- contract de concesiune, intabulat;
- contract de leasing imobiliar;
- contract de comodat, in original, in forma autentica sau sub semnatura privata, insotit de actul doveditor al
proprietarului, intabulat;
- contract de donatie, in forma autentica, intabulat;
- contract de uz;
- contract de uzufruct;
- extras de carte funciara, in termen de valabilitate la depunere - pentru oricare din actele prevazute ca dovada de sediu
(inclusiv in cazul aportului la capitalul social la constituirea societatii, pe numele asociatului care aporteaza);
- certificat de rol fiscal/rol agricol, in termen de valabilitate;
- certificat de mostenitor;
- act notarial de iesire din indiviziune sau de delimitare a proprietatii, intabulat;
- hotarare judecatoreasca definitiva privind proprietatea (intabulata) sau folosinta/uzufructul;
- hotarare judecatoreasca definitiva de iesire din indiviziune, intabulata
- proces verbal de receptie a constructiei, intabulat;
- act de adjudecare a imobilului vandut in cadrul executarii silite.
__________________
Surse:
- www.onrc.ro
- Legea nr. 31/1990 privind societatile comerciale - actualizata la 29.06.2007
- Legea nr. 26/1990 privind Registrul comertului - actualizata la 29.06.2007
- Legea nr. 359/2004 privind simplificarea la inregistrarea in registrul comertului - actualizata la 15.06.2007
-Ordinul Ministerului Justitiei nr. 2722/2007 pentru aprobarea modelului cererii de inregistrare in registrul comertului si al declaratiilor pe propria raspundere privind autorizarea functionarii
Comentarii articol (6)