CONSILIUL UNIUNII EUROPENE,
avand in vedere Tratatul de instituire a Comunitatii Europene, in special articolele 93 si 94,
avand in vedere propunerea Comisiei,
avand in vedere avizul Parlamentului European [1],
avand in vedere avizul Comitetului Economic si Social European [2],
intrucat:
(1) Directiva 69/335/CEE a Consiliului din 17 iulie 1969 privind taxele indirecte aplicate majorarii capitalului [3] a fost modificata in mod substantial in repetate randuri [4]. Deoarece urmeaza sa aiba loc si alte modificari, din motive de claritate, aceasta ar trebui sa fie reformata.
(2) Impozitarea indirecta a majorarii de capital, in special impozitul pe capital (impozitarea aporturilor la capitalul societatilor comerciale si firmelor), taxa de timbru aplicata operatiunilor cu valori mobiliare si impozitarea operatiunilor de restructurare, indiferent daca operatiunile respective presupun o majorare de capital, genereaza discriminari, dubla impozitare si neconcordante care afecteaza libera circulatie a capitalurilor. Acest aspect se regaseste si in cazul altor impozite indirecte, similare impozitului pe capital si taxei de timbru aplicate operatiunilor cu valori mobiliare.
(3) Prin urmare, este in interesul pietei interne sa se asigure armonizarea legislatiei in domeniul impozitarii indirecte a majorarii de capital pentru a se elimina, pe cat posibil, factorii care pot distorsiona concurenta ori pot restrange libera circulatie a capitalului.
(4) Impozitul pe capital are efecte economice negative asupra regruparii si dezvoltarii intreprinderilor. Astfel de efecte sunt daunatoare mai ales in situatia economica actuala in care stimularea investitiilor ar trebui sa constituie o prioritate absoluta.
(5) Cea mai buna solutie in vederea atingerii acestor obiective ar reprezenta-o eliminarea impozitului pe capital.
(6) Cu toate acestea, diminuarea veniturilor care ar rezulta din aplicarea imediata a unei astfel de masuri este inacceptabila pentru statele membre care aplica in prezent impozitul pe capital. Respectivele state membre ar trebui sa aiba posibilitatea de a aplica in continuare impozitul pe capital tuturor sau numai unora din operatiunile incidente, prin aceasta intelegandu-se ca intr-un stat membru se impune o cota unica de impozitare. Odata ce un stat membru a optat pentru exonerarea tuturor sau a unora dintre operatiunile aflate sub incidenta prezentei directive, nu ar mai trebui sa existe posibilitatea reintroducerii unor astfel de impozite.
(7) Perceperea de mai multe ori a impozitului pe majorarea capitalului unei societati comerciale sau firme in cadrul pietei interne contravine conceptului de piata interna. Astfel, daca un stat membru caruia ii revine dreptul de a impozita unele sau toate operatiunile aflate sub incidenta prezentei directive nu percepe impozitul pe capital, respectivele operatiuni nu pot face obiectul dreptului de impozitare al altui stat membru.
(8) Este oportun sa se mentina conditii stricte in situatiile in care statele membre continua sa perceapa impozit pe capital, in special in ceea ce priveste exonerarile si reducerile.
(9) Nu ar trebui sa fie impuse niciun impozit indirect asupra majorarii de capital, altul decat impozitul pe capital. Mai ales, nu ar trebui sa fie impusa nicio taxa de timbru la operatiunile cu valori mobiliare, indiferent de provenienta acestora si indiferent daca acestea reprezinta capitalul propriu sau un capital provenit din imprumuturi al unei societati.
(10) Lista societatilor de capital prevazuta in Directiva 69/335/CEE este incompleta si, prin urmare, ar trebui sa fie adaptata.
(11) Deoarece obiectivele prezentei directive nu pot fi realizate intr-o masura suficienta de catre statele membre si pot, asadar, sa fie mai bine realizate la nivel comunitar, Comunitatea poate sa adopte masuri, in conformitate cu principiul subsidiaritatii prevazut la articolul 5 din tratat. In conformitate cu principiul proportionalitatii, prevazut la articolul mentionat, prezenta directiva nu depaseste ceea ce este necesar pentru atingerea obiectivelor propuse.
(12) Obligatia de a transpune prezenta directiva in dreptul intern ar trebui sa se limiteze la acele dispozitii care reprezinta o schimbare majora in comparatie cu directivele precedente. Obligatia de a transpune dispozitiile care nu sunt modificate decurge din directivele anterioare.
(13) Prezenta directiva nu ar trebui sa aduca atingere obligatiilor statelor membre referitoare la termenele pentru transpunerea in dreptul intern a directivelor mentionate in partea B din anexa II.
(14) Avand in vedere efectele negative ale impozitului pe capital, Comisia ar trebui sa prezinte, la fiecare trei ani, un raport cu privire la functionarea prezentei directive, in vederea eliminarii acestui impozit,
ADOPTA PREZENTA DIRECTIVA:
CAPITOLUL I
OBIECTUL SI DOMENIUL DE APLICARE
Articolul 1
Obiectul
Prezenta directiva reglementeaza impozitarea indirecta a:
(a) aporturilor la capitalul societatilor de capital;
(b) operatiunilor de restructurare a societatilor de capital;
(c) emiterii anumitor valori mobiliare si titluri de valoare.
Articolul 2
Societate de capital
(1) In intelesul prezentei directive, "societate de capital" inseamna:
(a) orice societate constituita intr-una din formele prevazute in anexa I;
(b) orice societate comerciala, firma, asociere sau persoana juridica care detine actiuni de capital sau de active care pot fi tranzactionate la o bursa de valori;
(c) orice societate comerciala, firma, asociatie sau persoana juridica cu scop lucrativ, ai carei membri au dreptul sa transfere actiunile lor unor parti terte fara autorizatie prealabila si care sunt responsabili pentru datoriile societatii comerciale, firmei, asociatiei sau persoanei juridice numai in limita numarului de actiuni detinute.
(2) In intelesul prezentei directive, orice alta societate comerciala, firma, asociere sau persoana juridica cu scop lucrativ este considerata societate de capital.
#PAGEBREAK#
Articolul 3
Aportul de capital
In intelesul prezentei directive si sub rezerva articolului 4, nu vor fi considerate ca fiind "aporturi de capital":
(a) constituirea unei societati de capital;
(b) transformarea in societate de capital a unei societati comerciale, firme, asociatii sau persoane juridice care nu este societate de capital;
(c) o majorare a capitalului unei societati de capital prin aporturi in natura de orice fel;
(d) o majorare a activelor unei societati de capital prin aporturi in natura de orice fel, realizata nu in virtutea actiunilor de capital sau active, ci in virtutea unor drepturi similare drepturilor membrilor, cum ar fi drepturile de vot, o cota din profit sau o cota din surplusul dupa lichidare;
(e) transferul, dintr-o tara terta intr-un stat membru, al sediului administrativ al unei societati de capital al carei sediu social este situat intr-o tara terta;
(f) transferul, dintr-o tara terta intr-un stat membru, al sediului social al unei societati de capital al carei sediu administrativ este situat intr-o tara terta;
(g) o majorare de capital a unei societati de capital prin capitalizarea profiturilor sau a rezervelor permanente sau temporare;
(h) o majorare a activelor unei societati de capital prin prestarea de servicii de catre un membru, care nu determina o majorare a capitalului societatii, dar determina o modificare a drepturilor in cadrul societatii sau poate spori valoarea actiunilor societatii;
(i) un imprumut contractat de o societate de capital, in cazul in care creditorul are dreptul la un procent din profiturile societatii;
(j) un imprumut contractat de o societate de capital de la un membru sau de la sotia sau copilul unui membru sau un imprumut contractat de la o parte terta, daca este garantat de un membru, cu conditia ca un astfel de imprumutut sa aiba efecte similare unei majorari de capital.
Articolul 4
Operatiuni de restructurare
(1) In intelesul prezentei directive, urmatoarele "operatiuni de restructurare" nu sunt considerate ca fiind aporturi de capital:
(a) transferul de catre una sau mai multe societati de capital a tuturor activelor si pasivelor, a uneia sau mai multor ramuri de activitate catre una sau mai multe societati de capital care se afla in curs de constituire sau care exista deja, atunci cand contravaloarea transferului consta cel putin partial in titluri de valoare reprezentand capitalul societatii absorbante;
(b) achizitia de catre o societate de capital, care se afla in curs de constituire sau care exista deja, a actiunilor reprezentand majoritatea drepturilor de vot ale altei societati de capital, atunci cand contravaloarea actiunilor dobandite consta cel putin partial in valori mobiliare reprezentand capitalul fostei societatii. In cazul in care majoritatea drepturilor de vot se obtine in urma a doua sau mai multe tranzactii, doar tranzactia in care se obtine majoritatea drepturilor de vot si orice alte tranzactii ulterioare sunt considerate a fi operatiuni de restructurare.
(2) "Operatiunile de restructurare" includ, de asemenea, transferul catre o societate de capital a tuturor activelor si pasivelor unei alte societati de capital care nu este integral detinuta de fosta societate.
CAPITOLUL II
DISPOZITII GENERALE
Articolul 5
Tranzactii care nu sunt supuse impozitarii indirecte
(1) Statele membre nu impun societatilor de capital nicio forma de impozitare indirecta in ceea ce priveste:
(a) aporturile de capital;
(b) imprumuturile sau furnizarea de servicii sub forma de aporturi de capital;
(c) inregistrarea sau orice alta formalitate necesara inainte de inceperea activitatii pe care o societate de capital trebuie s-o indeplineasca in functie de forma sa legala de constituire;
(d) modificarea actului constitutiv sau a statutului unei societati de capital, in special urmatoarele:
(i) transformarea unei societati de capital intr-un alt tip de societate de capital;
(ii) transferul, dintr-un stat membru intr-un alt stat membru, al sediului administrativ sau al sediului social al unei societati de capital;
(iii) o modificare a obiectului de activitate al societatii de capital;
(iv) prelungirea duratei de existenta a societatii de capital;
(e) restructurarea operatiunilor mentionate la articolul 4.
(2) Statele membre nu impun nicio forma de impozitare indirecta in ceea ce priveste:
(a) crearea, emiterea, admiterea in vederea cotarii la bursa de valori, punerea in circulatie sau tranzactionarea actiunilor sau a altor titluri de valoare de acelasi tip sau a certificatelor reprezentand astfel de titluri de valoare, indiferent de emitent;
(b) imprumuturile, inclusiv obligatiunile guvernamentale contractate prin emiterea de obligatiuni sau de alte titluri de valoare negociabile, indiferent de emitent sau alte formalitati aferente, sau crearea, emiterea sau admiterea la bursa de valori, punerea in circulatie sau tranzactionarea acestor obligatiuni sau a altor titluri de valoare negociabile.
#PAGEBREAK#
Articolul 6
Taxa pe valoarea adaugata si alte taxe
(1) Fara a aduce atingere articolului 5, statele membre pot impune urmatoarele impozite si taxe:
(a) taxe la cesiunea titlurilor de valoare, impozitate sau nu la o cota unica;
(b) taxe de cesiune, inclusiv taxe de cadastru, la transferul unor activitati sau imobile, situate pe teritoriul acestora, catre o societate de capital;
(c) taxe de cesiune la transferul activelor de orice fel cesionate unei societati de capital, atat timp cat contravaloarea transferului de proprietate este alta decat partile sociale detinute in cadrul societatii;
(d) taxe la constituirea, inregistrarea sau radierea ipotecilor sau alte taxe pe terenuri sau alte proprietati;
(e) taxe datorate sub forma unor onorarii sau speze;
(f) taxa pe valoarea adaugata.
(2) Cuantumul impozitelor si taxelor impuse enumerate la alineatul (1) literele (b)-(e) nu se modifica in functie de situarea sau nu a sediului de administrare sau a sediului social al unei societati de capital pe teritoriul statului membru care impune respectivele impozite sau taxe. Cuantumul acestora nu poate depasi cuantumul impozitelor sau al taxelor aplicabile unor operatiuni similare desfasurate in statul membru care le aplica.
CAPITOLUL III
DISPOZITII SPECIALE
Articolul 7
Aplicarea impozitului pe capital in anumite state membre
(1) Fara a aduce atingere articolului 5 alineatul (1) litera (a), un stat membru care la 1 ianuarie 2006 aplica impozit pe aporturile de capital la societatile de capital, denumit in continuare "impozit pe capital", poate continua sa faca acest lucru in conditiile in care respecta articolele 8-14.
(2) Daca, la orice data ulterioara celei de 1 ianuarie 2006, un stat membru inceteaza sa aplice impozitul pe capital, acesta nu poate reintroduce, ulterior, impozitul respectiv.
(3) Daca, la orice data ulterioara celei de 1 ianuarie 2006, un stat membru inceteaza sa aplice impozitul pe capital la aporturile de capital mentionate la articolul 3 literele (g)-(j), acesta nu poate reintroduce, ulterior, impozitul pe capital la aporturile de capital mentionate, sub rezerva articolului 10 alineatul (2).
(4) Daca, la orice data ulterioara celei de 1 ianuarie 2006, un stat membru inceteaza sa aplice impozitul pe capital la aportul de capital fix sau circulant intr-o sucursala, acesta nu poate reintroduce, ulterior, impozitarea unor astfel de aporturi de capital, sub rezerva articolului 10 alineatul (4).
(5) Daca, la orice data ulterioara celei de 1 ianuarie 2006, un stat membru acorda exonerari in temeiul articolului 13, acesta nu poate aplica, ulterior, impozitul pe capital la aporturile de capital respective.
Articolul 8
Cota taxei pe majorarea capitalului
(1) Impozitul pe capital se aplica ca o cota unica.
(2) Cota impozitului pe capital aplicat de un stat membru nu poate depasi cota aplicata de statul membru respectiv la 1 ianuarie 2006.
Atunci cand, ulterior respectivei date, statul membru reduce cota aplicata, acesta nu poate reintroduce o cota mai mare.
(3) Cota impozitului pe capital nu poate depasi 1 %.
Articolul 9
Excluderea anumitor entitati din domeniul de aplicare
In vederea aplicarii impozitului pe capital, statele membre pot opta sa nu considere entitatile mentionate la articolul 2 alineatul (2) ca fiind societati de capital.
Articolul 10
Tranzactii supuse impozitului pe capital si repartizarea drepturilor de impozitare
(1) Atunci cand, in conformitate cu articolul 7 alineatul (1), un stat membru continua sa aplice impozitul pe capital, acesta aplica impozitul pe capital la aporturile de capital mentionate la articolul 3 literele (a)-(d), daca, la data realizarii aportului de capital, sediul de administrare al societatii de capital este situat pe teritoriul respectivului stat membru.
De asemenea, acesta aplica impozitul pe capital la aporturile de capital mentionate la articolul 3 literele (e) si (f).
(2) In cazul in care un stat membru continua sa aplice impozitul pe capital, acesta poate aplica acest impozit la aporturile de capital mentionate la articolul 3 literele (g)-(j) daca, la data realizarii aportului de capital, sediul de administrare al societatii de capital este situat pe teritoriul respectivului stat membru.
(3) In cazul in care sediul de administrare este situat intr-o tara terta, iar sediul sau social este situat intr-un stat membru care continua sa aplice impozitul pe capital, se aplica impozitul pe capital la aporturile de capital in statul membru respectiv.
(4) In cazul in care sediul social si sediul de administrare al unei societati de capital sunt situate intr-o tara terta, aportului de capital fix sau circulant intr-o sucursala situata intr-un stat membru care continua sa aplice impozitul pe capital poate sa ii fie aplicat impozitul pe capital in statul membru respectiv.
Articolul 11
Baza de impunere pentru taxa pe majorarea capitalului
(1) In cazul aporturilor de capital mentionate la articolul 3 literele (a), (c) si (d), baza de impunere pentru impozitul pe capital o constituie valoarea actuala a activelor de orice fel cu care au contribuit sau vor contribui membrii, dupa deducerea obligatiilor de plata asumate si a cheltuielilor suportate de societate in urma fiecarei contributii.
Aplicarea impozitului pe capital poate fi amanata pana la efectuarea aporturilor.
(2) In cazul aporturilor de capital mentionate la articolul 3 literele (b), (e) si (f), baza de impunere pentru impozitul pe capital o constituie valoarea actuala a activelor de orice fel care apartin societatii la data conversiei sau a transferului, dupa deducerea obligatiilor si a cheltuielilor care ii revin societatii la data respectiva.
(3) In cazul aporturilor de capital mentionate la articolul 3 litera (g), baza de impunere pentru impozitul pe capital o constituie valoarea nominala a majorarii respective.
(4) In cazul aporturilor de capital mentionate la articolul 3 litera (h), baza de impunere pentru impozitul pe capital o constituie valoarea actuala a serviciilor furnizate, dupa deducerea obligatiilor de plata asumate si a cheltuielilor suportate de societate ca urmare a prestarii serviciilor respective.
(5) In cazul aporturilor de capital mentionate la articolul 3 literele (i) si (j), baza de impunere pentru impozitul pe capital o constituie valoarea nominala a imprumutului contractat.
(6) In cazurile mentionate la alineatele (1) si (2), valoarea actuala a actiunilor in societate repartizate sau detinute de fiecare membru poate fi folosita drept baza pentru evaluarea impozitului pe capital, cu exceptia cazurilor in care contributia a fost efectuata exclusiv in numerar.
Valoarea la care se aplica impozitul nu poate fi in niciun caz mai mica decat valoarea nominala a actiunilor repartizate fiecarui asociat sau detinute de fiecare asociat din societate.
#PAGEBREAK#
Articolul 12
Excluderea din baza de impozitare pentru impozitul pe capital
(1) In cazul unei majorari de capital, baza de impunere pentru impozitul pe capital nu include urmatoarele:
(a) valoarea activelor apartinand societatii de capital care sunt alocate majorarii de capital si pentru care s-a platit deja impozitul pe capital;
(b) valoarea imprumuturilor contractate de societatea de capital care sunt convertite in actiuni ale societatii si pentru care s-a platit deja impozitul pe capital.
(2) Un stat membru poate exclude din baza de impunere pentru impozitul pe capital suma reprezentand majorarea capitalului de catre un membru cu raspundere nelimitata privind obligatiile unei societati de capital, precum si cota detinuta de acel membru in activele societatii.
In cazul in care un stat membru isi exercita acel drept, orice tranzactie in urma careia raspunderea unui membru este limitata la cota sa de capital detinuta in societate, in special daca limitarea raspunderii este determinata de transformarea unei societati de capital intr-un alt tip de societate de capital, este supusa impozitului pe capital.
Impozitul pe capital se aplica, in toate aceste cazuri, la valoarea partilor sociale detinute in activele firmei apartinand membrilor cu raspundere nelimitata privind obligatiile societatii.
(3) In cazul aportului de capital mentionat la articolul 3 litera (c), ca urmare a reducerii capitalului social determinata de pierderile inregistrate, cota de aport de capital care corespunde pierderii de capital poate fi exclusa din baza de impozitare, cu conditia ca respectivul aport de capital sa survina in termen de patru ani de la reducerea capitalului.
Articolul 13
Exonerarea de impozitul pe capital pentru aporturilede capital in anumite societati de capital
Statele membre pot exonera de plata impozitului pe capital aporturile de capital efectuate in:
(a) societati de capital care furnizeaza servicii publice, cum ar fi intreprinderile de transport public, autoritatile portuare sau intreprinderile furnizoare de apa, gaz sau curent electric, in cazurile in care statul sau autoritatile regionale sau locale detin cel putin jumatate din capitalul societatii;
(b) societati de capital care, in conformitate cu regulamentele lor si in fapt, urmaresc exclusiv si direct obiective culturale, sociale, de ajutorare sau educationale.
Statele membre care exonereaza astfel de aporturi de capital din impozitul pe capital aplica aceasta exonerare si pentru aportul de capital fix sau circulant intr-o sucursala aflata pe teritoriul sau, in conformitate cu articolul 10 alineatul (4).
Articolul 14
Procedura de derogare
Anumite tipuri de aporturi de capital sau de societati de capital pot face obiectul unor exonerari sau reduceri de cota pentru a se realiza o impozitare echitabila sau din considerente sociale, ori pentru a permite unui stat membru sa faca fata unor situatii speciale.
Statul membru care propune aplicarea unei astfel de masuri prezinta chestiunea, in timp util, Comisiei, avand in vedere aplicarea articolului 97 din tratat.
CAPITOLUL IV
DISPOZITII FINALE
Articolul 15
Transpunerea
(1) Statele membre pun in aplicare actele cu putere de lege si actele administrative necesare pentru a se conforma articolelor 3, 4, 5, 7, 8, 12, 13 si 14 pana la 31 decembrie 2008. Statele membre comunica, de indata, Comisiei continutul acestor dispozitii, precum si un tabel de corespondenta intre dispozitiile respective si prezenta directiva.
Atunci cand statele membre adopta dispozitiile mentionate, acestea contin o trimitere la prezenta directiva sau sunt insotite de o astfel de trimitere la data publicarii lor oficiale. Dispozitiile includ, de asemenea, o mentiune potrivit careia trimiterile din cadrul actelor cu putere de lege si al actelor administrative in vigoare la directivele abrogate prin prezenta directiva trebuie interpretate ca fiind trimiteri la prezenta directiva. Statele membre stabilesc modalitatile de efectuare a acestei trimiteri si formularea acestei mentiuni.
(2) Comisiei ii sunt comunicate de catre statele membre textele principalelor dispozitii de drept intern pe care le adopta in domeniul reglementat de prezenta directiva.
Articolul 16
Abrogarea
Cu incepere de la 1 ianuarie 2009, se abroga Directiva 69/355/CEE, modificata prin directivele mentionate in partea A din anexa II, fara a aduce atingere obligatiilor statelor membre cu privire la termenele pentru transpunerea in dreptul intern a directivelor prevazute in partea B din anexa II.
Trimiterile la directiva abrogata se interpreteaza ca trimiteri la prezenta directiva si se citesc in conformitate cu tabelul de corespondenta din anexa III.
Articolul 17
Reexaminarea
Comisia prezinta Consiliului, la fiecare trei ani, un raport cu privire la functionarea prezentei directive, in special in vederea eliminarii impozitului pe capital. Pentru a sprijini Comisia in procesul de reexaminare, statele membre pun la dispozitia Comisiei informatii referitoare la venitul obtinut din impozitul pe capital.
Articolul 18
Intrarea in vigoare
Prezenta directiva intra in vigoare in a douazecea zi de la data publicarii in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene.
Articolele 1, 2, 6, 9, 10 si 11 se aplica de la 1 ianuarie 2009.
#PAGEBREAK#
Articolul 19
Destinatari
Prezenta directiva se adreseaza statelor membre.
Adoptata la Bruxelles, 12 februarie 2008.
Pentru Consiliu
Presedintele
A. Bajuk
[1] Avizul Parlamentului European din 12 decembrie 2007 (nepublicat inca in Jurnalul Oficial).
[2] JO C 126, 7.6.2007, p. 6.
[3] JO L 249, 3.10.1969, p. 25. Directiva modificata ultima data prin Directiva 2006/98/CE (JO L 363, 20.12.2006, p. 129).
[4] A se vedea partea A din anexa II.
--------------------------------------------------
ANEXA I
LISTA SOCIETATILOR COMERCIALE MENȚIONATE LA ARTICOLUL 2 ALINEATUL (1) LITERA (A)
1. Societatile comerciale constituite in temeiul Regulamentului (CE) nr. 2157/2001 al Consiliului din 8 octombrie 2001 privind statutul societatii europene (SE) [1]
2. societati aflate sub incidenta legislatiei belgiene, denumite:
(i) société anonyme/naamloze vennootschap
(ii) société en commandite par actions/commanditaire vennootschap op aandelen
(iii) société privée à responsabilité limitée/besloten vennootschap met beperkte aansprakelijkheid
3. societati aflate sub incidenta legislatiei bulgare, denumite:
(i) "акционерно дружество"
(ii) "командитно дружество с акции"
(iii) "дружество с ограничена отговорност"
4. societati aflate sub incidenta legislatiei cehe, denumite:
(i) akciová spoleènost
(ii) komanditní spoleènost
(iii) spoleènost s ruèením omezeným
5. societati aflate sub incidenta legislatiei daneze, denumite:
(i) aktieselskab
(ii) kommandit-aktieselskab
6. societati aflate sub incidenta legislatiei germane, denumite:
(i) Aktiengesellschaft
(ii) Kommanditgesellschaft auf Aktien
(iii) Gesellschaft mit beschränkter Haftung
7. societati aflate sub incidenta legislatiei estoniene, denumite:
(i) täisühing
(ii) usaldusühing
(iii) osaühing
(iv) aktsiaselts
(v) tulundusühistu
8. societati aflate sub incidenta legislatiei irlandeze, denumite: companies incorporated with limited liability
9. societati aflate sub incidenta legislatiei elene, denumite:
(i) Ανώνυμος Εταιρεία
(ii) Ετερόρρυθμος κατά μετοχάς Εταιρεία
(iii) Εταιρεία Περιορισμένης Ευθύνης
10. societati aflate sub incidenta legislatiei spaniole, denumite:
(i) sociedad anónima
(ii) sociedad comanditaria por acciones
(iii) sociedad de responsabilidad limitada
11. societati aflate sub incidenta legislatiei franceze, denumite:
(i) société anonyme
(ii) société en commandite par actions
(iii) société à responsabilité limitée
12. societati aflate sub incidenta legislatiei italiene, denumite:
(i) società per azioni
(ii) società in accomandita per azioni
(iii) società a responsabilità limitata
13. societati aflate sub incidenta legislatiei cipriote, denumite: εταιρείες περιορισμένης ευθύνης
14. societati aflate sub incidenta legislatiei letone, denumite: kapitālsabiedrība
15. societati aflate sub incidenta legislatiei lituaniene, denumite:
(i) akcinė bendrovė
(ii) u¾daroji akcinė bendrovė
16. societati aflate sub incidenta legislatiei luxemburgheze, denumite:
(i) société anonyme
(ii) société en commandite par actions
(iii) société à responsabilité limitée
17. societati aflate sub incidenta legislatiei ungare, denumite:
(i) részvénytársaság
(ii) korlátolt felelõsségû társaság
18. societati aflate sub incidenta legislatiei malteze, denumite:
(i) Kumpaniji ta’ Responsabilità Limitata
(ii) Soċjetajiet in akkomandita li l-kapital tagħhom jkun maqsum f’azzjonijiet
19. societati aflate sub incidenta legislatiei olandeze, denumite:
(i) naamloze vennootschap
(ii) besloten vennootschap met beperkte aansprakelijkheid
(iii) open commanditaire vennootschap
20. societati aflate sub incidenta legislatiei austriece, denumite:
(i) Aktiengesellschaft
(ii) Gesellschaft mit beschränkter Haftung
21. societati aflate sub incidenta legislatiei poloneze, denumite:
(i) spó³ka akcyjna
(ii) spó³ka z ograniczon± odpowiedzialno¶ci±
22. societati aflate sub incidenta legislatiei portugheze, denumite:
(i) sociedade anónima
(ii) sociedade em comandita por acções
(iii) sociedade por quotas
23. societati aflate sub incidenta legislatiei romane, denumite:
(i) societati in nume colectiv
(ii) societati in comandita simpla
(iii) societati pe actiuni
(iv) societati in comandita pe actiuni
(v) societati cu raspundere limitata
24. societati aflate sub incidenta legislatiei slovene, denumite:
(i) delniška dru¾ba
(ii) komanditna delniška dru¾ba
(iii) dru¾ba z omejeno odgovornostjo
25. societati aflate sub incidenta legislatiei slovace, denumite:
(i) akciová spoloènos»
(ii) spoloènos» s ruèením obmedzeným
(iii) komanditná spoloènos»
26. societati aflate sub incidenta legislatiei finlandeze, denumite:
(i) osakeyhtiö – aktiebolag
(ii) osuuskunta – andelslag
(iii) säästöpankki – sparbank
(iv) vakuutusyhtiö – försäkringsbolag
27. societati aflate sub incidenta legislatiei suedeze, denumite:
(i) aktiebolag
(ii) försäkringsaktiebolag
28. societati aflate sub incidenta legislatiei Regatului Unit, denumite: companies incorporated with limited liability.
[1] JO L 294, 10.11.2001, p. 1. Regulament modificat ultima data prin Regulamentul (CE) nr. 1791/2006 (JO L 363, 20.12.2006, p. 1).
--------------------------------------------------
ANEXA II
PARTEA A
Directiva abrogata, inclusiv lista modificarilor ulterioare
[mentionate la articolul 16 alineatul (1)]
Directiva 69/335/CEE a Consiliului | (JO L 249, 3.10.1969, p. 25) |
Punctul VI.1 din anexa I la Actul de aderare din 1972 | (JO L 73, 27.3.1972, p. 93) |
Directiva 73/79/CEE a Consiliului | (JO L 103, 18.4.1973, p. 13) |
Directiva 73/80/CEE a Consiliului | (JO L 103, 18.4.1973, p. 15) |
Directiva 74/553/CEE a Consiliului | (JO L 303, 13.11.1974, p. 9) |
Punctul VI.1 din anexa I la Actul de aderare din 1979 | (JO L 291, 19.11.1979, p. 95) |
Directiva 85/303/CEE a Consiliului | (JO L 156, 15.6.1985, p. 23) |
Punctul V.1 din anexa I la Actul de aderare din 1985 | (JO L 302, 15.11.1985, p. 167) |
Punctul XI.B.I.1 din anexa I la Actul de aderare din 1994 | (JO C 241, 29.8.1994, p. 196) |
Punctul 9.1 din anexa II la Actul de aderare din 2003 | (JO L 236, 23.9.2003, p. 555) |
PARTEA B
Lista termenelor pentru transpunerea in dreptul intern
[mentionate la articolul 16 alineatul (1)]
Directiva | Termene pentru transpunere |
Directiva 69/335/CEE a Consiliului | 1 ianuarie 1972 |
Directiva 73/79/CEE a Consiliului | — |
Directiva 73/80/CEE a Consiliului | — |
Directiva 74/553/CEE a Consiliului | — |
Directiva 85/303/CEE a Consiliului | 1 ianuarie 1986 |
--------------------------------------------------
ANEXA III
Tabel de corespondenta
Directiva 69/335/CEE | Prezenta directiva |
Articolul 1 | Articolul 7 |
— | Articolul 1 |
Articolul 2 alineatul (1) | Articolul 10 alineatul (1) primul paragraf si articolul 10 alineatul (2) |
Articolul 2 alineatul (2) | Articolul 10 alineatul (3) |
Articolul 2 alineatul (3) | Articolul 10 alineatul (4) |
Articolul 3 alineatul (1) cuvintele introductive | Articolul 2 alineatul (1) cuvintele introductive |
Articolul 3 alineatul (1) litera (a) | Articolul 2 alineatul (1) litera (a) si anexa I |
Articolul 3 alineatul (1) litera (b) | Articolul 2 alineatul (1) litera (b) |
Articolul 3 alineatul (1) litera (c) | Articolul 2 alineatul (1) litera (c) |
Articolul 3 alineatul (2) prima teza | Articolul 2 alineatul (2) |
Articolul 3 alineatul (2) a doua teza | Articolul 9 |
Articolul 4 alineatul (1) literele (a)-(f) | Articolul 3 literele (a)-(f) si articolul 10 alineatul (1) |
Articolul 4 alineatul (1) literele (g) si (h) | Articolul 5 alineatul (1) litera (d) punctul (ii) |
Articolul 4 alineatul (2) primul paragraf | Articolul 3 literele (g)-(j), articolul 7 alineatul (3) si articolul 10 alineatul (2) |
Articolul 4 alineatul (2) al doilea paragraf | — |
Articolul 4 alineatul (3) | Articolul 5 alineatul (1) litera (d) |
Articolul 5 alineatul (1) litera (a) | Articolul 11 alineatul (1) |
Articolul 5 alineatul (1) litera (b) | Articolul 11 alineatul (2) |
Articolul 5 alineatul (1) litera (c) | Articolul 11 alineatul (3) |
Articolul 5 alineatul (1) litera (d) | Articolul 11 alineatul (4) |
Articolul 5 alineatul (1) litera (e) | Articolul 11 alineatul (5) |
Articolul 5 alineatul (2) | Articolul 11 alineatul (6) |
Articolul 5 alineatul (3) | Articolul 12 alineatul (1) |
Articolul 6 alineatul (1) | Articolul 12 alineatul (2) primul paragraf |
Articolul 6 alineatul (2) | Articolul 12 alineatul (2) al doilea si al treilea paragraf |
Articolul 7 alineatul (1) primul si al doilea paragraf | Articolul 4 articolul 5 alineatul (1) litera (e) |
Articolul 7 alineatul (1) litera (b), abrogat | Articolul 4 litera (a) |
Articolul 7 alineatul (1) litera (bb), abrogat | Articolul 4 litera (b) |
Articolul 7 alineatul (1) al treilea paragraf | — |
Articolul 7 alineatul (2) | Articolele 7 si 8 |
Articolul 7 alineatul (3) | Articolul 12 alineatul (3) |
Articolul 8 | Articolul 7 alineatul (5) si articolul 13 primul paragraf |
— | Articolul 13 al doilea paragraf |
Articolul 9 | Articolul 14 |
Articolul 10 | Articolul 5 alineatul (1) literele (a)-(c) |
Articolul 11 | Articolul 5 alineatul (2) |
Articolul 12 | Articolul 6 |
Articolul 13 | Articolul 15 alineatul (1) |
Articolul 14 | Articolul 15 alineatul (2) |
— | Articolul 16 |
— | Articolul 17 |
Articolul 15 | Articolul 18 |
Articolul 3 alineatul (1) litera (a) | Anexa I |
— | Anexa II |
— | Anexa III |
--------------------------------------------------
Comentarii articol (0)