Guvernul a acordat, prin Hotararea nr. 322/2008, facilitati pentru actualizarea obiectului de activitate potrivit Clasificarii activitatilor din economia nationala - CAEN Rev. 2, printre care si eliminarea taxelor pentru inregistrarea mentiunilor in Registrul Comertului.
Actul normativ a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 238 din 27 martie 2008 .
Potrivit HG nr. 322/2008, scutirea de la plata taxelor se aplica pentru "persoanele juridice si dezmembramintele fara personalitate juridica ale acestora, precum si pentru persoanele fizice autorizate sa desfasoare activitati economice in mod independent si asociatiile familiale", pana la 1 martie 2009.
Conform noilor prevederi, comerciantii nu mai trebuie sa depuna la Oficiile Registrului Comertului Hotararea AGA sau Decizia asociatului unic in vederea modificarii actului constitutiv, si, totodata, actul constitutiv actualizat.
De asemenea, actualizarea obiectului de activitate se va inregistra in registrul comertului in baza deciziei/rezolutiei directorului oficiului registrului comertului de pe langa tribunal, fara a exista obligatia publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei.
In plus, potrivit HG nr. 322/2008, cererile de actualizare a obiectului de activitate depuse la oficiile registrului comertului de pe langa tribunale pana la data intrarii in vigoare a actului normativ se solutioneaza conform procedurilor in vigoare la data depunerii.
Documentatia necesara pentru actualizarea codului CAEN
Avand in vedere reglementarile aduse prin HG nr. 322/2008, actualizarea obiectului de activitate se va face in baza urmatoarei documentatii:
- Cererea de actualizare a obiectului de activitate conform CAEN Rev.2 (prevazuta in anexa la HG nr. 322/2008; poate fi obtinuta de pe site-ul www.onrc.ro sau de la Oficiile Registrului Comertului);
- Certificatul de inregistrare in original;
- Daca este cazul, imputernicire speciala sau avocatiala pentru persoanele desemnate sa indeplineasca formalitatile legale;
- Dovezile privind plata tarifelor legale pentru transmiterea documentelor prin posta (daca se solicita transmiterea documentelor prin posta);
Oficiul registrului comertului de pe langa tribunal va efectua actualizarea si va elibera solicitantilor un nou certificat de inregistrare.
In situatia in care se solicita modificarea actului constitutiv, precum si actualizarea obiectului de activitate, solicitantul va depune o cerere de inregistrare si, separat, o cerere de actualizare a obiectului de activitate conform CAEN Rev. 2.
Extrasul de registru nu este scutit de taxe
La cererea comerciantilor, se va elibera si un extras de registru cuprinzand obiectul de activitate actualizat conform CAEN Rev. 2, cu specificarea domeniului principal si a activitatii. Aceasta operatiune nu este, insa, scutita de plata taxelor.
Pentru a primi extrasul de registru, solicitantii trebuie sa depuna la ORC o Cerere comanda eliberare acte (in original) si dovada privind plata taxelor pentru eliberarea registrului.
Certificatele constatatoare emise potrivit Legii nr. 359/2004 privind simplificarea formalitatilor la inregistrarea in registrul comertului a persoanelor fizice, asociatiilor familiale si persoanelor juridice, inregistrarea fiscala a acestora, precum si la autorizarea functionarii persoanelor juridice, eliberate conform procedurilor de solutionare a cererilor existente anterior intrarii in vigoare a Ordinului presedintelui Institutului National de Statistica nr. 337/2007 privind actualizarea Clasificarii activitatilor din economia nationala - CAEN, isi pastreaza valabilitatea, insotite de extrasul de registru.
Dovada actualizarii activitatilor autorizate anterior intrarii in vigoare a prezentei hotarari in baza declaratiilor-tip pe propria raspundere in conformitate cu prevederile Legii nr. 359/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, se face prin extrasul de registru, mai stabileste HG nr. 322/2008.
______________
Nota AvocatNet.ro:
- Hotararea Guvernului nr. 322/2008 poate fi vizulizata integral aici.
Comentarii articol (23)