Situatia prezentata de user:
Acesta ar dori sa deschida o firma specializata in domeniul IT, care sa se ocupe cu gazduirea de siteuri, prestari servicii de montare a camerelor de supraveghere, service pentru calculatoare.
Firma va fi platitoare de TVA pe o perioada de 3 luni.
Intrebari:
-Ce ar trebui sa urmareasca in codul CAEN astfel incat totul sa decurga legal si sa nu existe omisiuni?
-Care sunt taxele pentru acest domeniu de activitate?
-Impozitul pe profit va fi de 16%?
-Este permis ca un sediu social (un apartament aflat in proprietatea socrilor) sa fie si loc de desfasurare al activitatii firmei? Acest lucru necesita incheierea unui contract de comodat?
Raspunsuri si explicatii pe aceasta tema:
In primul rand, taxele de la Registrul Comertului aferente infintarii unei astfel de firme sunt intre 500-700 RON, in functie de obiectele de activitate prevazute in actul constitutiv, iar durata este de 7-9 zile din momentul in care dosarul este complet. La infiintare se mentioneaza daca firma va fi sau nu platitoare de TVA.
Intr-adevar, impozitul pe profit este de 16%. Insa, nu se poate ca cele doua sedii sa coincida. Trebuie sa existe un sediu principal al afacerii, punctul de lucru este un sediu secundar si nu este obligatoriu. Totusi, un alt user sugereaza incheierea contractului de comodat pentru ca apartamentul sa devina punct de lucru.
Un alt user rezuma pasii necesar deschiderii acestei firme:
1. Rezervarea numelui societatii
2. Redactarea actului constitutiv care trebuie sa cuprinda numele si toate datele asociatilor, administratorilor, sediul social, capitalul social, obiectul principal de activitate-cel cu IT-6201, obiectul secundar de activitate- pe langa altele,treci obligatoriu si 6202,(6203),6209,6311,6312-din toate aceste coduri se va autoriza doar ceea ce se va desfasura.
3. Redactarea declaratiei pe propria raspundere prin care asociatii si /sau administratorii declara ca pot indeplini calitatea de asociat si/sau administrator
4. Dovada depunerii capitalului social( se poate depune la orice banca sau la CEC) minim 200 lei
5. Dovada sediului social-in acest caz: contract de comodat, actul de vanzare-cumparare intabulat sau titlu de proprietate, daca e la bloc-acordul asociatiei de proprietari+vecini(document tip de la ORC)
6. Cazierul fiscal(se obtine direct de la ORC)
7. Carte de identitate
Pentru a consulta alte solutii si pentru a ne prezenta sugestiile tale, te asteptam pe forumul AvocatNet.
Comentarii articol (0)