Decizia Oficiului National de prevenire si combatere a spalarii banilor nr. 673/2008 Metodologiei de lucru privind transmiterea rapoartelor de tranzactii cu numerar si a rapoartelor de transferuri externe a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 452 din 17.06.2008.
In temeiul art. 3 alin. (9) din Legea nr. 656/2002 pentru prevenirea si sanctionarea spalarii banilor, precum si pentru instituirea unor masuri de prevenire si combatere a actelor de terorism, cu modificarile si completarile ulterioare, si al art. 8 alin. (3) lit. a) din Regulamentul de organizare si functionare a Oficiului National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor, aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 531/2006,
Plenul Oficiului National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor decide:
Art. 1. - Se aproba Metodologia de lucru privind transmiterea rapoartelor de tranzactii cu numerar si a rapoartelor de transferuri externe, prevazuta in anexa care face parte integranta din prezenta decizie.
Art. 2. - Prezenta decizie se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, si intra in vigoare in termen de 60 de zile de la data publicarii.
p. Presedintele Oficiului National de Prevenire
si Combatere a Spalarii Banilor,
Cezar Flavian Patriche
Bucuresti, 29 mai 2008.
Nr. 673.
ANEXÃ
METODOLOGIE DE LUCRU
privind transmiterea rapoartelor de tranzactii cu numerar si a
rapoartelor de transferuri externe
Art. 1. - (1) In cuprinsul prezentei metodologii rapoartele de tranzactii cu numerar si rapoartele de transferuri externe sunt denumite generic rapoarte.
(2) Sintagma entitate raportoare defineste persoanele fizice sau juridice care intra sub incidenta Legii nr. 656/2002 pentru prevenirea si sanctionarea spalarii banilor, precum si pentru instituirea unor masuri de prevenire si combatere a actelor de terorism, cu modificarile si completarile ulterioare.
Art. 2. - (1) Rapoartele se transmit catre Oficiul National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor in cel mult 10 zile lucratoare de la efectuarea tranzactiei ce face obiectul raportarii.
(2) Rapoartele pot fi transmise catre Oficiul National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor:
a) zilnic;
b) cumulat, pentru cel mult 10 zile lucratoare.
(3) Pentru situatia prevazuta la alin. (2) lit. b), entitatea raportoare intocmeste cate un raport din fiecare tip, care cuprinde toate operatiunile derulate in perioada aferenta raportarii.
Art. 3. - (1) Rapoartele pot fi intocmite in format tiparit, pe suport hartie, sau in format electronic, pe suport magnetic ori optic.
(2) Rapoartele in format electronic constituie fisierele denumite cccczzllaaaa_N.dbf pentru rapoartele de numerar, respectiv cccczzllaaaa_T.dbf pentru rapoartele de transferuri externe si se intocmesc in conformitate cu structura aprobata, pentru fiecare tip de fisier, prin Decizia Plenului Oficiului National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor nr. 674/2008 privind forma si continutul Raportului de tranzactii suspecte, a Raportului de tranzactii cu numerar si a Raportului de tranzactii externe.
#PAGEBREAK#
Art. 4. - (1) Transmiterea rapoartelor, atat in format tiparit, cat si in format electronic, catre Oficiul National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor se realizeaza pe urmatoarele cai:
a) depunerea la registratura institutiei;
b) prin intermediul serviciilor postale sau de curierat, cu confirmare de primire.
(2) Rapoartele in format electronic transmise prin oricare dintre aceste cai vor fi insotite de o adresa de inaintare, al carei model este prezentat in anexa la prezenta metodologie. Adresa de inaintare cuprinde, in mod obligatoriu, caracteristicile fisierului: denumirea, data si ora generarii si dimensiunea in KB. De asemenea, in adresa de inaintare se pot face si alte precizari considerate necesare de catre entitatea raportoare.
(3) Este interzisa transmiterea rapoartelor prin fax sau e-mail.
(4) Institutiile de credit si sucursalele din Romania ale institutiilor de credit straine pot transmite rapoartele in format electronic prin reteaua de comunicatie interbancara, conform protocoalelor incheiate cu Oficiul National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor. In acest caz rapoartele nu sunt insotite de adresa de inaintare.
Art. 5. - Responsabilitatea asigurarii confidentialitatii datelor cuprinse in rapoarte pe toata durata transmiterii revine exclusiv entitatii raportoare.
Art. 6. - (1) Entitatile raportoare care constata existenta unor erori intr-un raport ulterior transmiterii acestuia intocmesc, de indata, un raport rectificativ care inlocuieste raportul initial.
(2) Indiferent daca raportul rectificativ este intocmit in format tiparit sau electronic, acesta contine atat inregistrarile care erau corecte in versiunea initiala, cat si inregistrarile corectate de catre entitatea raportoare.
(3) Rapoartele in format tiparit contin la rubrica "Observatii" mentiuni privind operatiunile corectate, iar rapoartele in format electronic trebuie sa aiba data raportarii actualizata numai pentru inregistrarile corectate
(4) Pentru rapoartele mentionate la alin. (1), intocmite in format electronic, fisierele rectificative sunt denumite cccczzllaaaaX_N.dbf, respectiv cccczzllaaaaX_T.dbf.
(5) In cazul in care entitatea raportoare constata ca un raport deja transmis este incomplet, datele omise se comunica de indata, printr-un raport distinct, ce cuprinde la rubrica "Observatii" expunerea motivelor care fac necesara intocmirea noului raport.
(6) Pentru rapoartele mentionate la alin. (5), intocmite in format electronic, fisierele rectificative sunt denumite cccczzllaaaaY_N.dbf, respectiv cccczzllaaaaY_T.dbf.
_________
Nota AvocatNet.ro:
- Anexa metodologiei v-o prezentam ca fisier atasat.
Comentarii articol (0)