Ordinul Ministerului Sanatatii Publice nr. 1511/2008 pentru aprobarea Normelor de aplicare a art. 93 din Legea nr. 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 650 din 12.09.2008.
Nr. 1.511/606
Ministerul Sanatatii Publice
Ministerul Internelor si Reformei Administrative
Vazand Referatul de aprobare nr. E.N. 9.210 al subsecretarului de stat din Ministerul Sanatatii Publice,
in temeiul prevederilor art. 93 alin. (5
1) si (5
2) din Legea nr. 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii, cu modificarile si completarile ulterioare, ale Hotararii Guvernului nr. 862/2006 privind organizarea si functionarea Ministerului Sanatatii Publice, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea si functionarea Ministerului Internelor si Reformei Administrative, aprobata cu modificarii prin Legea nr. 15/2008,
ministrul sanatatii publice si ministrul internelor si reformei administrative emit urmatorul ordin:
Art. 1. - (1) In sensul prezentului ordin, prin sintagma ambulante si autospeciale aflate in dotarea SMURD se intelege toate mijloacele aflate in dotarea SMURD, indiferent de institutia in exploatarea sau in proprietatea careia se afla mijlocul de interventie.
(2) Autospecialele de interventie SMURD pot fi in proprietatea sau in exploatarea UPU-SMURD din cadrul unui spital judetean sau regional, a structurilor apartinand Inspectoratului General pentru Situatii de Urgenta, a Inspectoratului de Aviatie al Ministerului Internelor si Reformei Administrative sau a serviciilor voluntare pentru situatii de urgenta din cadrul autoritatilor publice locale.
Art. 2. - Cheltuielile de personal propriu unitatii de primire a urgentelor care participa la interventii SMURD, prevazute la art. 93 alin. (5
1) lit. a) din Legea nr. 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii, cu modificarile si completarile ulterioare, denumita in continuare lege, includ:
a) cheltuieli de personal pentru medicii din structura UPUSMURD care deservesc echipajele SMURD, pentru plata garzilor si a indemnizatiilor de zbor, daca este cazul;
b) cheltuieli de personal pentru asistentii medicali din structura UPU-SMURD care participa la activitatea ambulantelor de terapie intensiva mobila SMURD, pentru efectuarea turelor si a orelor suplimentare, daca este cazul;
c) cheltuieli de personal pentru asistentii medicali din structura UPU-SMURD care participa la activitatea ambulantelor de interventie aeriana ale SMURD, pentru efectuarea turelor si a orelor suplimentare, daca este cazul;
d) cheltuieli de personal pentru conducatorii auto angajati in cadrul UPU-SMURD pentru a deservi urmatoarele activitati:
(i) conducerea autospecialelor pentru medic de urgenta aflate in dotarea UPU-SMURD, in cazul in care nu este asigurat un conducator auto paramedic din cadrul ISU;
(ii) conducerea autospecialelor de transport neonatal aflate in dotarea UPU-SMURD;
(iii) conducerea autospecialelor aflate in dotarea UPUSMURD pentru activitatea de coordonare medicala regionala a SMURD.
Art. 3. - (1) Cheltuielile cu medicamente si materiale sanitare pentru echipajele de terapie intensiva mobila si de prim ajutor calificat, prevazute la art. 93 alin. (5
1) lit. b) din lege, includ medicamentele si materialele sanitare din dotarea standard a echipajelor SMURD, in conformitate cu dispozitiile Ordinului ministrului sanatatii publice si al ministrului internelor si reformei administrative nr. 1.092/1.500/2006 privind stabilirea competentelor si atributiilor echipajelor publice de interventie de diferite niveluri in faza prespitaliceasca, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 982 din 8 decembrie 2006.
(2) Medicamentele si materialele sanitare prevazute la alin. (1) se asigura lunar sau ori de cate ori este nevoie in vederea asigurarii continuitatii activitatii echipajelor SMURD prin farmacia cu circuit inchis a spitalului cu structura UPU-SMURD, respectiv prin depozitul de materiale sanitare.
(3) Inregistrarea consumului de medicamente si materiale sanitare prevazute la alin. (1) se face conform centralizatorului prevazut in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
(4) Centralizatorul prevazut la alin. (3) se intocmeste de seful de echipaj SMURD. La centralizator se anexeaza copiile fiselor de prespital care justifica medicamentele si materialele solicitate, inclusiv cantitativ.
(5) Centralizatorul prevazut la alin. (3) se preda asistentuluisef al UPU-SMURD, care are obligatia de a-l verifica si de a-l supune aprobarii medicului-sef al UPU-SMURD si medicului coordonator SMURD, daca acesta difera de medicul-sef UPUSMURD.
Art. 4. - (1) Cheltuielile de transmisii date pentru echipajele de terapie intensiva mobila si de prim ajutor calificat, prevazute la art. 93 alin. (5
1) lit. c) din lege, includ:
a) serviciile de transmisii date necesare transmiterii datelor de monitorizare a functiilor vitale ale pacientului din ambulantele aflate in structura SMURD la centrele regionale de receptie si analiza;
b) serviciile de transmisii date intre autospecialele de interventie si dispeceratele integrate sau cele medicale.
(2) Serviciile prevazute la alin. (1) pot fi asigurate de Serviciul de Telecomunicatii Speciale, in baza unui protocol incheiat cu Ministerul Sanatatii Publice, si/sau de operatori de telefonie mobila, prin achizitie publica organizata la nivel national.
Art. 5. - (1) Cheltuielile de intretinere si verificare a echipamentelor medicale pentru echipajele de terapie intensiva mobila si de prim ajutor calificat, prevazute la art. 93 alin. (5
1) lit. d) din lege, includ:
a) intretinerea si verificarea periodica a echipamentelor si aparatelor aflate in dotarea echipajelor SMURD;
b) reparatiile pentru echipamentele si aparatele aflate in dotarea echipajelor SMURD;
c) inlocuirea temporara a echipamentelor defecte pana la finalizarea reparatiilor necesare, acolo unde acest lucru este posibil.
(2) Cheltuielile prevazute la alin. (1) pot fi angajate numai in urma contractarii serviciilor necesare intretinerii si verificarii echipamentelor si aparatelor aflate in dotarea echipajelor SMURD.
Art. 6. - (1) Cheltuielile de asigurare a mijloacelor de interventie necesare echipajelor de terapie intensiva mobila si de prim ajutor calificat, prevazute la art. 93 alin. (5
1) lit. e) din lege, includ costul asigurarilor CASCO pentru ambulantele si autospecialele din dotarea echipajelor SMURD, incluzand, pe langa asigurarea autospecialei, urmatoarele cheltuieli efectuate cu:
a) asigurarea aparatelor si echipamentelor din dotarea ambulantelor si autospecialelor SMURD;
b) asigurarea echipajului din ambulantele sau autospecialele aflate in dotarea SMURD, precum si a pacientilor transportati de respectivele ambulante.
(2) Asigurarile prevazute la alin. (1) sunt incheiate cu societati de asigurare infiintate conform legii, cu respectarea dispozitiilor legale privind achizitiile publice.
Art. 7. - (1) Cheltuielile de functionare si intretinere a mijloacelor de interventie a echipajelor de prim ajutor calificat care functioneaza in sistemul SMURD, in structura serviciilor publice voluntare pentru situatii de urgenta, prevazute la art. 93 alin. (5
1) lit. f) din lege, includ:
a) medicamente si materiale sanitare, cu respectarea procedurii prevazute la art. 3;
b) transmisii date, asa cum este prevazut la art. 4;
c) intretinerea si verificarea echipamentelor medicale, asa cum este prevazut la art. 5;
d) asigurarile CASCO;
e) combustibilii, lubrifiantii si intretinerea mijlocului de interventie.
(2) Cheltuielile prevazute la alin. (1) lit. d) si e) pot fi cofinantate si din bugetele locale in baza unor protocoale de colaborare incheiate intre spitalul in structura caruia se afla respectiva unitate de primire a urgentelor care coordoneaza activitatea medicala din cadrul SMURD, primaria sau consiliul judetean implicat si inspectoratul pentru situatii de urgenta din judetul respectiv sau al municipiului Bucuresti.
Art. 8. - Cheltuielile cu medicamente si materiale sanitare, precum si cheltuielile de intretinere si verificare a echipamentelor medicale pentru autospecialele de interventie la accidente colective si calamitati, prevazute la art. 93 alin. (51) lit. g) din lege, includ cheltuielile prevazute la art. 3, respectiv la art. 5.
Art. 9. - Cheltuielile de functionare si intretinere ale autospecialei/autospecialelor utilizate in cadrul structurii de coordonare si interventie medicala regionala a SMURD, prevazute la art. 93 alin. (5
1) lit. h) din lege, includ cheltuielile prevazute la art. 7.
Art. 10. - Conducerea spitalului in structura caruia se afla UPU-SMURD, precum si medicul-sef al UPU-SMURD au obligatia asigurarii continuitatii functionarii echipajelor de interventie SMURD, indiferent de categoria acestora prin:
a) asigurarea fara intrerupere, cu materiale sanitare, medicamente si consumabile;
b) asigurarea intretinerii si functionarii continue a echipamentelor si aparatelor medicale din dotarea echipajelor SMURD;
c) demararea procedurilor premergatoare semnarii, in cel mult 15 zile lucratoare de la intrarea in vigoare a prezentului ordin, a protocolului prevazut la art. 8 alin. (2) si (3), asigurand conditiile optime de functionare a echipajelor de prim ajutor din structura serviciilor voluntare pentru situatii de urgenta;
d) asigurarea, in cooperare cu autoritatile publice locale, a conditiilor necesare furnizarii, fara intrerupere, cu combustibil, lubrifianti si alte materiale necesare echipajelor de interventie SMURD prevazute la art. 93 alin. (5
1) lit. f) din lege;
e) solicitarea in timp util a sumelor necesare finantarii echipajelor SMURD impreuna cu sumele necesare finantarii unitatii de primiri urgente, detaliind separat cheltuielile necesare echipajelor SMURD si natura acestora. Solicitarea sumelor referitoare la UPU-SMURD este semnata in mod obligatoriu de medicul-sef al UPU-SMURD.
Art. 11. - Angajarea cheltuielilor prevazute in prezentul ordin de conducerea spitalului in structura caruia se afla UPUSMURD se efectueaza numai dupa evidentierea in patrimoniul unitatii a bunului mobil pe baza unui protocol, bunul ramanand in proprietatea sau folosinta gratuita (comodat) ISU sau a serviciilor voluntare pentru situatii de urgenta din cadrul autoritatilor publice locale.
Art. 12. - Inspectoratul General pentru Situatii de Urgenta, prin inspectoratele judetene pentru situatii de urgenta si al municipiului Bucuresti, precum si Inspectoratul de Aviatie al Ministerului Internelor si Reformei Administrative au obligatia asigurarii in continuare a cheltuielilor necesare functionarii fara intrerupere a echipajelor de interventie SMURD aflate in structura acestora, cu exceptia cheltuielilor prevazute la art. 93 din lege, detaliate prin prezentul ordin.
Art. 13. - Pentru cheltuielile neprevazute la art. 93 alin. (5
1) din lege, obligativitatea asigurarii fondurilor revine Ministerului Internelor si Reformei Administrative sau autoritatilor publice locale, dupa caz.
Art. 14. - Directiile de specialitate din cadrul Ministerului Sanatatii Publice si Ministerului Internelor si Reformei Administrative, autoritatile de sanatate publica, conducerile spitalelor in structura carora se afla UPU-SMURD, medicii-sefi SMURD, Inspectoratul General pentru Situatii de Urgenta si structurile subordonate vor duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. 15. - Prezentul ordin intra in vigoare de la data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Ministrul sanatatii publice,
Nicolaescu Cristian David
Ministrul internelor si reformei administrative,
Gheorghe Eugen
Comentarii articol (0)