Ordinul Agentiei Nationale a Functionarilor Publici nr. 10280/2008 privind aprobarea Regulamentului-cadru pentru organizarea si desfasurarea examenului de promovare in clasa a functionarilor publici incadrati pe functii publice cu nivel de studii inferior, care absolva o forma de invatamant superior de lunga sau de scurta durata in specialitatea in care isi desfasoara activitatea, a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 698 din 14.10.2008.
Avand in vedere prevederile art. 20 alin. (1) lit. d) si ale art. 59 din Legea nr. 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, republicata, ale art. 146 din Hotararea Guvernului nr. 611/2008 pentru aprobarea normelor privind organizarea si dezvoltarea carierei functionarilor publici, cu modificarile si completarile ulterioare,
in temeiul art. 19 alin. (2) din Legea nr. 188/1999, republicata, si ale art. 11 alin. (5) din Hotararea Guvernului nr. 1.000/2006 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale a Functionarilor Publici, cu modificarile ulterioare,
presedintele Agentiei Nationale a Functionarilor Publici emite prezentul ordin.
Art. 1. - Se aproba Regulamentul-cadru pentru organizarea si desfasurarea examenului de promovare in clasa a functionarilor publici incadrati pe functii publice cu nivel de studii inferior, care absolva o forma de invatamant superior de lunga sau de scurta durata in specialitatea in care isi desfasoara activitatea, prevazut in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
Art. 2. - La data intrarii in vigoare a prezentului ordin se abroga dispozitiile Ordinului presedintelui Agentiei Nationale a Functionarilor Publici nr. 1.900/2007 privind aprobarea Regulamentului-cadru pentru organizarea si desfasurarea examenului de promovare in clasa a functionarilor publici incadrati pe functii publice cu nivel de studii inferior, care absolva o forma de invatamant superior de lunga sau de scurta durata in specialitatea in care isi desfasoara activitatea, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 152 din 2 martie 2007.
Art. 3. - Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Presedintele Agentiei Nationale a Functionarilor Publici,
Jozsef Birtalan
Bucuresti, 7 octombrie 2008.
Nr. 10.280.
ANEXA
REGULAMENT-CADRU pentru organizarea si desfasurarea examenului de promovare in clasa a functionarilor publici incadrati pe functii publice cu nivel de studii inferior, care absolva o forma de invatamant superior de lunga sau de scurta durata in pecialitatea in care isi desfasoara activitatea
SECÞIUNEA 1
Dispozitii generale
Art. 1. - (1) La examenul de promovare in clasa a functionarilor publici pot participa functionarii publici incadrati pe functii publice cu nivel de studii inferior, care au absolvit o forma de invatamant superior de lunga durata, studii universitare de licenta sau o forma de invatamant superior de scurta durata, in specialitatea in care isi desfasoara activitatea.
(2) Examenul de promovare in clasa se organizeaza de catre autoritatea sau institutia publica in care isi desfasoara activitatea functionarii publici, in conditiile prezentului regulament-cadru.
(3) Cu cel putin 15 zile inainte de data organizarii examenului de promovare in clasa, conducatorul autoritatii sau institutiei publice are obligatia de a emite un act administrativ prin care se stabilesc:
a) componenta comisiei de examen, precum si persoana care asigura secretariatul;
b) data sustinerii examenului;
c) bibliografia, pe baza propunerilor compartimentelor in care isi desfasoara activitatea functionarii publici care participa la examen.
(4) Compartimentul de resurse umane are obligatia sa afiseze la sediul autoritatii sau institutiei publice, cu 15 zile inainte de data organizarii examenului de promovare in clasa, data, ora, locul desfasurarii si bibliografia examenului.
(5) In cazul in care, din motive obiective, nu se pot respecta data si ora desfasurarii examenului de promovare in clasa, compartimentul de resurse umane are obligatia de a afisa la sediul autoritatii sau institutiei publice modificarile intervenite in desfasurarea acestuia.
Art. 2. - Functionarii publici incadrati pe functii publice cu nivel de studii inferior, care au absolvit o forma de invatamant superior de lunga durata, studii universitare de licenta sau o forma de invatamant superior de scurta durata, in specialitatea in care isi desfasoara activitatea, trebuie sa prezinte diploma de absolvire sau, dupa caz, adeverinta care sa ateste absolvirea unei forme de invatamant superior de lunga durata, de scurta durata sau a studiilor universitare de licenta, precum si o cerere de inscriere la examenul de promovare in clasa, in termen de 5 zile de la data afisarii.
SECÞIUNEA a 2-a
Atributiile membrilor si secretarului comisiei de examen
Art. 3. - (1) Examenul de promovare in clasa consta in 3 etape, dupa cum urmeaza:
a) verificarea indeplinirii conditiilor prevazute la art. 1 alin. (1) si la art. 2;
b) proba scrisa;
c) interviul.
(2) In aplicarea prevederilor alin. (1) lit. a), comisia de examen va verifica indeplinirea urmatoarelor conditii:
a) functionarul public sa fi absolvit o forma de invatamant superior de lunga durata, de scurta durata sau studii universitare de licenta;
b) functionarul public sa fi depus cererea de inscriere la examenul de promovare in clasa, in termen de 5 zile de la data afisarii.
(3) Pot participa la probele prevazute la alin. (1) lit. b) si c) functionarii publici admisi de comisia de examen, in conditiile prezentului regulament-cadru.
Art. 4. - (1) Probele prevazute la art. 3 alin. (1) lit. b) si c) se noteaza cu puncte de la 1 la 100.
(2) Proba scrisa consta in redactarea unei lucrari in prezenta comisiei de examen.
(3) Promovarea fiecarei probe se face ca urmare a obtinerii punctajului minim de 50 de puncte. Promovarea probei scrise este obligatorie pentru sustinerea interviului. Punctajul final necesar pentru promovarea examenului este de minimum 100 de puncte si se obtine prin cumularea punctajului obtinut la fiecare dintre probele prevazute.
Art. 5. - (1) Comisia de examen este formata din 3 functionari publici, dintre care cel putin unul detine o functie publica de clasa I.
(2) Presedintele comisiei de examen este desemnat din randul membrilor acesteia prin actul administrativ de constituire a comisiei.
(3) Fiecare comisie de examen are un secretar de comisie, de regula functionar public in cadrul compartimentului de resurse umane sau cu atributii in acest domeniu, prevazute in fisa postului, desemnat prin actul administrativ de constituire a comisiei.
(4) Nu pot fi membri in comisia de examen persoanele care au calitatea de sot, sotie, ruda sau afin pana la gradul al IV-lea inclusiv cu oricare dintre candidati.
(5) Situatia de incompatibilitate poate fi sesizata de persoana in cauza, de oricare dintre candidati, de conducatorul autoritatii sau institutiei publice organizatoare a examenului de promovare in clasa sau de orice alta persoana interesata. In acest caz, conducatorul autoritatii sau institutiei publice, potrivit prevederilor prezentului regulament-cadru, va constata situatia de incompatibilitate si va lua masuri de inlocuire, in termen de doua zile de la data sesizarii, a membrului respectiv cu o alta persoana care indeplineste conditiile cerute.
Art. 6. - Comisia de examen are urmatoarele atributii principale:
a) verifica indeplinirea conditiilor prevazute la art. 1 alin. (1) si la art. 2 si afiseaza la sediu, cu mentiunea "Admis" sau "Respins", lista functionarilor publici care pot participa la examen, cu maximum 5 zile inainte de data organizarii acestuia;
b) stabilesc subiectele pentru proba scrisa;
c) stabilesc planul interviului si realizeaza interviul;
d) noteaza fiecare proba a examenului;
e) transmit compartimentelor de resurse umane, prin secretarul comisiei de examen, rezultatele examenului, pentru a fi comunicate candidatilor.
Art. 7. - Secretarul comisiei de examen are urmatoarele atributii principale:
a) vegheaza la respectarea procedurii de organizare si desfasurare a examenului;
b) intocmeste, redacteaza si semneaza alaturi de membrii comisiei de examen intreaga documentatie privind activitatea specifica a acesteia;
c) asigura transmiterea rezultatelor examenului compartimentelor de resurse umane, pentru a fi comunicate candidatilor;
d) indeplineste orice sarcini specifice necesare pentru buna desfasurare a examenului.
SECÞIUNEA a 3-a
Procedura de desfasurare a examenului
Art. 8. - (1) Subiectele pentru proba scrisa se stabilesc pe baza bibliografiei afisate, astfel incat sa reflecte capacitatea de analiza si sinteza a candidatului, in concordanta cu specialitatea in care functionarul public isi desfasoara activitatea, respectiv cu studiile superioare absolvite.
(2) Comisia de examen stabileste doua seturi de subiecte pentru proba scrisa si punctajele ce vor fi acordate pentru fiecare subiect, cu doua ore inainte de inceperea acestei probe.
(3) Seturile de subiecte se semneaza de membrii si de secretarul comisiei de examen.
(4) Durata probei scrise se stabileste de comisia de examen, in functie de gradul de dificultate si complexitate al subiectelor, dar nu poate depasi 3 ore.
(5) Iesirea din sala pe durata desfasurarii examenului atrage eliminarea din examen, cu exceptia situatiilor de urgenta, in care functionarii publici pot fi insotiti de unul dintre membrii comisiei de examen sau de persoanele care asigura supravegherea.
(6) La ora stabilita pentru inceperea probei scrise comisia de examen prezinta candidatului seturile de subiecte si il invita sa extraga un plic cu subiectele de examen.
(7) In incaperea in care are loc examenul, pe toata perioada derularii acestuia, inclusiv a formalitatilor prealabile si a celor ulterioare finalizarii probei, candidatilor nu le este permisa detinerea sau folosirea vreunei surse de consultare ori a telefoanelor mobile sau a altor mijloace de comunicare la distanta. Nerespectarea acestor dispozitii atrage eliminarea candidatului din proba de examen.
Art. 9. - (1) Interviul se sustine, de regula, in aceeasi zi, dar nu mai tarziu de 3 zile lucratoare de la data sustinerii probei scrise.
(2) Fiecare membru al comisiei de examen poate adresa intrebari candidatului. Nu se pot adresa intrebari referitoare la opiniile politice ale candidatului, activitatea sindicala, religie, etnie, sex, starea materiala si originea sociala.
(3) Intrebarile si raspunsurile la interviu se consemneaza in anexa la raportul final intocmit de secretarul comisiei de examen, semnata de membrii comisiei si de candidat.
Art. 10. - (1) La finalizarea examenului de promovare in clasa se intocmeste un raport final care contine modul de desfasurare a celor doua probe si rezultatele obtinute de candidati, semnat de membrii si de secretarul comisiei de examen.
(2) Candidatul are acces, la solicitarea sa, la lucrarea individuala redactata in cadrul probei scrise a examenului.
SECÞIUNEA a 4-a
Notarea probelor si comunicarea rezultatelor
Art. 11. - (1) Notarea probei scrise si a interviului se face, de regula, in termen de 24 de ore, dar nu mai tarziu de 3 zile de la data sustinerii probelor.
(2) Acordarea punctajului pentru fiecare proba se face pe baza mediei aritmetice a punctajelor acordate de fiecare membru al comisiei de examen.
(3) Se considera admis la examenul de promovare in clasa functionarul public care a obtinut punctajul minim necesar promovarii.
(4) Punctajele obtinute cu mentiunea "Admis" sau "Respins" se comunica candidatilor prin afisare la sediul autoritatii sau institutiei organizatoare a examenului de promovare in clasa, in termen de 3 zile de la sustinerea interviului.
#PAGEBREAK#
Art. 12. - Functionarul public nemultumit de rezultatul examenului de promovare in clasa se poate adresa instantei de contencios administrativ, in conditiile legii.
Art. 13. - Functionarii publici declarati respinsi se pot prezenta la urmatorul examen de promovare in clasa organizat de autoritatea sau institutia publica.
Art. 14. - (1) Promovarea functionarilor publici care au fost admisi la examenul de promovare se face prin transformarea postului pe care sunt incadrati intr-un post de nivel superior, corespunzator studiilor absolvite, conform prevederilor art. 9 alin. (3) din Ordonanta Guvernului nr. 6/2007 privind unele masuri de reglementare a drepturilor salariale si a altor drepturi ale functionarilor publici pana la intrarea in vigoare a legii privind sistemul unitar de salarizare si alte drepturi ale functionarilor publici, precum si cresterile salariale care se acorda functionarilor publici in anul 2007, cu modificarile ulterioare.
(2) In vederea transformarii postului in conditiile alin. (1), autoritatea sau institutia publica are obligatia sa transmita Agentiei Nationale a Functionarilor Publici:
a) solicitarea de transformare a postului, cu indicarea denumirii, a clasei si a gradului profesional al functiei publice detinute de functionarul public si al functiei publice pe care urmeaza a fi promovat, precum si salariul stabilit potrivit art. 9 alin. (3) din Ordonanta Guvernului nr. 6/2007, cu modificarile ulterioare;
b) o copie a diplomei de absolvire sau, dupa caz, o adeverinta care sa ateste absolvirea unei forme de invatamant superior de lunga sau de scurta durata de catre functionarul public declarat "admis" la examenul de promovare in clasa;
c) o copie a fisei postului a functionarului public declarat "admis" la examenul de promovare in clasa;
d) raportul final al examenului de promovare in clasa a functionarului public, in original.
(3) Dupa primirea avizului de transformare a posturilor, conducatorul autoritatii sau institutiei publice are obligatia de a emite, in termen de 5 zile lucratoare, actul administrativ de numire in functia publica, cu respectarea prevederilor art. 9 alin. (3) din Ordonanta Guvernului nr. 6/2007, cu modificarile ulterioare.
Art. 15. - In situatia in care, pe baza documentelor transmise potrivit art. 14 alin. (2), Agentia Nationala a Functionarilor Publici constata ca nu este indeplinita conditia prevazuta la art. 144 alin. (1) din Hotararea Guvernului nr. 611/2008 pentru aprobarea normelor privind organizarea si dezvoltarea carierei functionarilor publici, cu modificarile si completarile ulterioare, aceasta nu acorda avizul de transformare a postului si solicita instantei de contencios administrativ constatarea nulitatii examenului de promovare in clasa.
Art. 16. - Examenele de promovare in clasa pentru care a fost demarata procedura de organizare si desfasurare la data intrarii in vigoare a prezentului regulament-cadru se finalizeaza potrivit dispozitiilor in vigoare la data demararii procedurii.
Comentarii articol (0)