In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, si al art. 25 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 116/2007 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale pentru Prestatii Sociale, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 90/2008,
Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
Articol unic. - Se aproba Statutul propriu de organizare si functionare al Agentiei Nationale pentru Prestatii Sociale, prevazut in anexa care face parte integranta din prezenta hotarare.
PRIM-MINISTRU
CALIN POPESCU-TARICEANU
Contrasemneaza:
---------------
Ministrul muncii, familiei si egalitatii de sanse,
Mariana Campeanu
Presedintele Agentiei Nationale a Functionarilor Publici,
Jozsef Birtalan
p. Ministrul economiei si finantelor,
Catalin Doica,
secretar de stat
Bucuresti, 8 octombrie 2008.
Nr. 1.285.
Anexa
Statut propriu de organizare si functionare al Agentiei Nationale pentru Prestatii Sociale
CAPITOLUL I
Dispozitii generale
Art. 1. - Agentia Nationala pentru Prestatii Sociale, institutie publica cu personalitate juridica aflata in subordinea Ministerului Muncii, Familiei si Egalitatii de Sanse, denumita in continuare Agentie, este organizata si functioneaza ca organ de specialitate al administratiei publice centrale, cu sediul in municipiul Bucuresti.
Art. 2. - (1) Agentia are in subordine agentiile judetene pentru prestatii sociale, respectiv ale sectoarelor municipiului Bucuresti, denumite in continuare agentii teritoriale, ca servicii publice deconcentrate, cu personalitate juridica.
(2) Agentiile teritoriale, in functie de nevoile locale si pentru eficientizarea activitatii proprii, pot organiza in subordine unitati fara personalitate juridica, intitulate agentii locale pentru prestatii sociale, denumite in continuare agentii locale.
Art. 3 - (1) Agentia are ca scop administrarea si gestionarea tuturor prestatiilor sociale acordate de la bugetul de stat, asa cum sunt definite la art. 17 din Legea nr. 47/2006 privind sistemul national de asistenta sociala, intr-un sistem unitar de plata.
(2) Agentia asigura coordonarea, indrumarea si controlul activitatii agentiilor teritoriale si a unitatilor din subordine, in scopul aplicarii unitare a legislatiei in domeniul specific de activitate si al realizarii atributiilor ce le revin acestora, potrivit legii.
Art. 4 - Finantarea cheltuielilor privind organizarea si functionarea Agentiei se asigura de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Muncii, Familiei si Egalitatii de Sanse.
CAPITOLUL II
Atributiile Agentiei
Art. 5. - Pentru realizarea obiectivelor prevazute de lege, Agentia indeplineste urmatoarele atributii:
1. In domeniul reglementarii:
a) elaboreaza propuneri de imbunatatire a cadrului legislativ din domeniul sau de competenta si le inainteaza Ministerului Muncii, Familiei si Egalitatii de Sanse pentru promovare;
b) propune Ministerului Muncii, Familiei si Egalitatii de Sanse norme metodologice in aplicarea prevederilor legale din domeniul sau de competenta;
c) stabileste proceduri privind acordarea prestatiilor sociale de catre agentiile teritoriale;
d) aplica prevederile conventiilor internationale in domeniu, la care Romania este parte, inclusiv ansamblul reglementarilor comunitare in domeniu, si colaboreaza cu institutii similare din Uniunea Europeana;
e) negociaza si incheie acorduri cu institutii financiare, in vederea efectuarii platilor prestatiilor sociale;
f) negociaza acorduri bilaterale cu organisme din alte state, in domeniul sau de competenta, potrivit mandatului acordat de Ministerul Muncii, Familiei si Egalitatii de Sanse, si urmareste buna lor desfasurare;
g) asigura indrumarea metodologica a agentiilor teritoriale si a unitatilor din subordine cu privire la modul de aplicare a dispozitiilor legale in domeniu, cu respectarea politicilor sociale elaborate de Ministerul Muncii, Familiei si Egalitatii de Sanse;
h) elaboreaza ghiduri si manuale operationale/de proceduri necesare activitatii in teritoriu;
i) elaboreaza Regulamentul de organizare si functionare al Agentiei la nivel central si al agentiilor teritoriale, care se aproba prin ordin al ministrului muncii, familiei si egalitatii de sanse.
2. In domeniul organizatoric
a) stabileste numarul de posturi la nivel teritorial, pe baza criteriilor de repartizare prevazute in Regulamentul de organizare si functionare;
b) administreaza si gestioneaza bunurile pe care le are in proprietate, precum si bunurile din domeniul public sau privat al statului pe care le are in folosinta;
c) stabileste planul de formare profesionala continua a personalului propriu si este responsabila de punerea lui in aplicare;
d) organizeaza programe de activitate proprii si actiuni specifice privind domeniul sau de activitate, in baza politicilor si strategiilor elaborate de Ministerul Muncii, Familiei si Egalitatii de Sanse;
e) asigura implementarea, mentinerea si imbunatatirea sistemelor de management al calitatii in domeniul sau de activitate;
f) asigura elaborarea si tiparirea formularelor/documentelor necesare platii prestatiilor sociale;
g) reprezinta organismul de legatura in domeniul sau de competenta pentru aplicarea regulamentelor comunitare privind regimurile de securitate sociala;
h) asigura controlul intern asupra modului de acordare a prestatiilor sociale.
3. In domeniul financiar:
a) propune Ministerului Muncii, Familiei si Egalitatii de Sanse indicatorii de fundamentare a fondurilor pentru plata prestatiilor sociale;
b) fundamenteaza si propune Ministerului Muncii, Familiei si Egalitatii de Sanse proiectul bugetului, incluzand fonduri pentru plata prestatiilor sociale, pentru implementarea programelor de finantare in domeniul asistentei sociale si pentru functionarea Agentiei si a unitatilor din subordinea sa;
c) administreaza si gestioneaza bugetul propriu;
d) elaboreaza, implementeaza, finanteaza si cofinanteaza programe de activitate proprii si actiuni specifice privind domeniul sau de activitate, pe baza politicilor si strategiilor elaborate de Ministerul Muncii, Familiei si Egalitatii de Sanse;
e) realizeaza activitatea de evidenta contabila a executiei bugetare pentru bugetul alocat Agentiei;
f) stabileste procedurile de recuperare a sumelor platite necuvenit beneficiarilor;
g) asigura plata prestatiilor sociale, inclusiv a celor acordate in baza reglementarilor comunitare privind regimurile de securitate sociala;
h) elaboreaza programe de investitii anuale.
4. In domeniul evidentei si raportarii:
a) elaboreaza proiectul contractului de gestiune si performanta manageriala pe baza indicatorilor de performanta manageriala stabiliti de Ministerul Muncii, Familiei si Egalitatii de Sanse;
b) elaboreaza rapoarte cu privire la modul de administrare a bugetului Agentiei si unitatilor din subordinea sa si il prezinta Ministerului Muncii, Familiei si Egalitatii de Sanse;
c) elaboreaza rapoarte de activitate si le transmite Ministerului Muncii, Familiei si Egalitatii de Sanse;
d) intocmeste raportul anual de activitate pe care il transmite Ministerului Muncii, Familiei si Egalitatii de Sanse pentru aprobare;
e) elaboreaza, la solicitarea Ministerului Muncii, Familiei si Egalitatii de Sanse, rapoarte si analize pentru fundamentarea politicilor si programelor in domeniul prestatiilor sociale;
f) intocmeste raportul de executie bugetara si il prezinta Ministerului Muncii, Familiei si Egalitatii de Sanse;
g) elaboreaza, calculeaza si face publici indicatorii statistici privind protectia sociala, conform prevederilor legale;
h) asigura evidenta la nivel national a tuturor beneficiarilor din sistemul prestatiilor sociale.
5. In domeniul comunicarii si informarii:
a) asigura comunicarea permanenta cu autoritatile, institutiile si alte persoane juridice cu responsabilitati in domeniul social;
b) raspunde sesizarilor, reclamatiilor si contestatiilor de competenta sa, adresate direct sau transmise de catre organele administratiei publice, precum si de catre alte institutii, persoane fizice si juridice, sau le transmite spre solutionare agentiilor teritoriale competente;
c) organizeaza campanii de promovare a imaginii institutiei in randul opiniei publice;
d) organizeaza activitati de informare a cetatenilor cu privire la drepturile la prestatii sociale;
e) asigura si organizeaza schimbul de informatii si experienta intre unitatile din subordine;
f) asigura comunicarea cu institutiile competente cu plata prestatiilor familiale din alte state in vederea aplicarii reglementarilor comunitare privind regimurile de securitate sociala.
6. In domeniul reprezentarii:
a) asigura reprezentarea pe plan intern si extern in domeniul sau de activitate;
b) participa la derularea unor proiecte nationale sau internationale, conform mandatului acordat in conditiile legii;
c) asigura apararea si reprezentarea intereselor proprii in fata instantelor de contencios administrativ si a altor instante judecatoresti competente, potrivit legii;
d) reprezinta si, dupa caz, isi apara interesele patrimoniale in relatiile cu terti;
e) participa, prin reprezentanti, in comisiile interministeriale sau in alte comisii cu atributii in domeniul sau de competenta.
7. In domeniul sistemului de informatii:
a) asigura dezvoltarea, mentenanta si protectia sistemelor automatizate de calcul si inregistrare;
b) garanteaza si controleaza functionarea, mentenanta, actualizarea si utilizarea in bune conditii a ansamblului de resurse, componente si programe care constituie sistemul de informatii;
c) asigura gestiunea bazelor nationale de date referitoare la sistemul de informatii privind prestatiile sociale;
d) garanteaza confidentialitatea datelor in conformitate cu legislatia in vigoare;
e) garanteaza securitatea si integritatea sistemului de informatii, cu precadere impotriva oricarei intruziuni sau interventii neautorizate, atat interne, cat si externe;
f) dezvolta actiuni de sprijin pentru structurile teritoriale pentru buna utilizare a sistemelor de informatii;
g) asigura organizarea licitatiilor si gestiunea contractelor cu partenerii, in conformitate cu reglementarile legale in vigoare;
h) detine exclusivitatea instrumentelor de gestiune a informatiei optime.
Art. 6. - In realizarea atributiilor sale, Agentia poate stabili relatii de parteneriat, de colaborare sau contractuale cu alte autoritati si institutii publice si private, din tara si strainatate, forme de asociere a societatii civile si reprezentanti ai partenerilor sociali.
Art. 7. - (1) In vederea eficientizarii activitatii sale, Agentia poate externaliza realizarea unor activitati sau servicii, atunci cand este cazul.
(2) Agentia poate contracta serviciile unor persoane fizice sau juridice in conditiile legii.
#PAGEBREAK#
CAPITOLUL III
Structura organizatorica si organele de conducere ale Agentiei
Art. 8. - (1) Structura organizatorica a aparatului central al Agentiei este prevazuta in anexa nr. 1.
(2) Structura organizatorica a agentiilor teritoriale este prevazuta in anexa nr. 2.
Art. 9. - (1) In anul 2008 Agentia functioneaza cu un numar de 1.041 de posturi, dintre care 50 de posturi in aparatul central si 991 de posturi la agentiile teritoriale.
(2) Repartizarea numarului de posturi la nivel teritorial se stabileste prin ordin al ministrului muncii, familiei si egalitatii de sanse, la propunerea presedintelui Agentiei.
Art. 10. - Prin ordin al presedintelui Agentiei pot fi organizate compartimente de specialitate in cadrul directiilor, atat la nivel central, cat si la nivel teritorial, in functie de necesitatile care se impun in vederea indeplinirii atributiilor Agentiei.
Art. 11. - (1) Agentia este condusa de un presedinte a carui functie este asimilata celei de secretar de stat.
(2) Presedintele Agentiei este numit in functie prin decizie a primului-ministru, la propunerea ministrului muncii, familiei si egalitatii de sanse.
(3) Presedintele Agentiei beneficiaza de drepturile salariale si de celelalte drepturi prevazute de lege pentru functia de secretar de stat.
Art. 12. - Conducerea executiva a Agentiei se exercita de catre un secretar general, inalt functionar public, numit in conditiile legii.
Art. 13. - (1) In conformitate cu prevederile art. 16 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 116/2007 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale pentru Prestatii Sociale, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 90/2008, presedintele Agentiei are urmatoarele atributii principale:
a) exercita functia de ordonator secundar de credite;
b) coordoneaza activitatea Agentiei si a structurilor sale subordonate;
c) raspunde de intreaga activitate a Agentiei si a structurilor subordonate in fata ministrului muncii, familiei si egalitatii de sanse;
d) avizeaza proiectul de buget incluzand fonduri pentru functionarea Agentiei si a unitatilor din subordine si pentru plata prestatiilor sociale, la propunerea secretarului general;
e) propune spre aprobare ministrului muncii, familiei si egalitatii de sanse, in conditiile legii, proiectul de buget incluzand fonduri pentru plata prestatiilor sociale si pentru functionarea Agentiei;
f) coordoneaza realizarea raportului anual de activitate al Agentiei, pe care il propune spre aprobare ministrului muncii, familiei si egalitatii de sanse;
g) urmareste punerea in aplicare si respectarea deciziilor adoptate pe baza raportului anual de activitate;
h) coordoneaza elaborarea proiectului contractului de gestiune si performanta manageriala pe baza indicatorilor de performanta manageriala stabiliti de Ministerul Muncii, Familiei si Egalitatii de Sanse;
i) negociaza si semneaza contractul de gestiune si performanta manageriala cu ministrul muncii, familiei si egalitatii de sanse;
j) prezinta ministrului muncii, familiei si egalitatii de sanse rapoarte semestriale si raportul anual cu privire la stadiul indeplinirii indicatorilor prevazuti in contractul de gestiune si performanta manageriala;
k) emite ordine cu caracter normativ de aplicare a legilor si a reglementarilor cu privire la prestatiile sociale;
l) aproba, numeste, incadreaza, modifica, suspenda si dispune incetarea raporturilor de serviciu sau de munca ale personalului din cadrul Agentiei, cu exceptia secretarului general, precum si ale personalului de conducere a agentiilor teritoriale, in conditiile legii;
m) aproba planul de formare profesionala continua a personalului Agentiei;
n) propune, spre aprobare, ministrului muncii, familiei si egalitatii de sanse regulamentul de organizare si functionare al Agentiei si al agentiilor teritoriale;
o) aproba regulamentele de organizare si functionare ale agentiilor locale;
p) organizeaza si coordoneaza activitatea de control intern privind gestionarea si plata prestatiilor sociale;
q) aproba planul de control al Agentiei si al agentiilor teritoriale la propunerea secretarului general;
r) organizeaza actiuni de verificare a activitatii agentiilor teritoriale;
s) evalueaza activitatea conducatorilor agentiilor teritoriale;
t) reprezinta Agentia in raporturile cu autoritatile administratiei publice, cu alte persoane juridice si fizice, precum si cu organisme din tara si din strainatate;
u) dezvolta relatii de colaborare cu institutii similare din tara si din strainatate, in limita competentelor prevazute de lege;
v) asigura promovarea imaginii Agentiei;
w) indeplineste orice alta atributie prevazuta de lege sau, dupa caz, delegata de ministrul muncii, familiei si egalitatii de sanse.
(2) Presedintele Agentiei poate delega prin ordin atributii de reprezentare oricarui membru din conducerea Agentiei, pe perioada determinata, in conditiile stabilite prin regulamentul de organizare si functionare.
(3) Presedintele Agentiei poate delega din atributiile ce ii revin personalului din subordine, in conditiile legii.
(4) In exercitarea atributiilor sale, presedintele emite ordine, cu caracter individual si normativ in domeniul de activitate al Agentiei.
(5) In imposibilitatea indeplinirii atributiilor prevazute la alin. (1) acestea se deleaga prin ordin al ministrului muncii, familiei si egalitatii de sanse secretarului general.
Art. 14. - Secretarul general are in principal urmatoarele atributii si responsabilitati:
a) supravegheaza activitatea agentiilor teritoriale si coordoneaza activitatile de verificare a activitatii acestora;
b) coordoneaza activitatea directiilor de specialitate din cadrul Agentiei;
c) propune spre avizare presedintelui proiectul de buget necesar pentru plata prestatiilor sociale, precum si pentru functionarea Agentiei la nivel central si teritorial;
d) elaboreaza raportul anual de activitate pe care il prezinta presedintelui;
e) intocmeste planul anual de control al Agentiei la nivel central si teritorial;
f) elaboreaza proiectul contractului de gestiune si performanta manageriala pe baza indicatorilor de performanta manageriala stabiliti de Ministerul Muncii, Familiei si Egalitatii de Sanse si il prezinta spre aprobare presedintelui Agentiei;
g) elaboreaza rapoarte semestriale si raportul anual cu privire la stadiul indeplinirii indicatorilor prevazuti in contractul de gestiune si performanta manageriala;
h) elaboreaza regulamentul de organizare si functionare al Agentiei, al agentiilor teritoriale, precum si al agentiilor locale, pe care le inainteaza spre aprobare presedintelui;
i) coordoneaza activitatea de evaluare a performantelor profesionale individuale pentru personalul Agentiei si a directorilor executivi ai agentiilor teritoriale;
j) elaboreaza planul de formare profesionala continua a personalului Agentiei, pe care il inainteaza spre aprobare presedintelui;
k) coordoneaza activitatea de informare, relatii publice si managementul informatiei;
l) coordoneaza activitatea de relatii cu publicul;
m) coordoneaza activitatea de relatii externe, programe si parteneriate din domeniul de activitate al Agentiei;
n) coordoneaza activitatea administrativa si de protocol;
o) coordoneaza activitatea de arhivare a documentelor, in conformitate cu prevederile legale in vigoare;
p) reprezinta agentia in relatiile cu autoritatile administratiei publice locale, alte institutii publice sau private si cu reprezentanti ai societatii civile, la propunerea presedintelui;
q) indeplineste orice alte atributii stabilite de presedinte.
Art. 15. - Personalul Agentiei si al agentiilor teritoriale este format din functionari publici cu statut reglementat de Legea nr. 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, republicata, si personal incadrat in baza contractului individual de munca.
#PAGEBREAK#
CAPITOLUL IV
Structura organizatorica la nivel local si atributiile agentiilor teritoriale
Art. 16. - Agentiile teritoriale sunt structuri deconcentrate ale Agentiei si au ca scop gestionarea sistemului prestatiilor sociale la nivel teritorial.
Art. 17. - Conducerea agentiilor teritoriale se exercita de catre un director executiv, functionar public de conducere, numit prin ordin al presedintelui Agentiei pe baza de concurs organizat in conditiile legii.
Art. 18. - (1) Directorii executivi ai agentiilor teritoriale au calitatea de ordonatori tertiari de credite.
(2) Atributiile si responsabilitatile directorilor executivi ai agentiilor teritoriale se stabilesc prin regulamentul de organizare si functionare al Agentiei.
Art. 19. - (1) Agentiile teritoriale au in principal urmatoarele atributii:
1. In domeniul organizatoric:
a) administreaza si gestioneaza bunurile pe care le are in proprietate, precum si bunurile din domeniul public sau privat al statului pe care le are in folosinta;
b) realizeaza selectia si formarea profesionala a personalului la nivel teritorial, in conformitate cu planul stabilit de Agentie in domeniu;
c) verifica respectarea obligatiilor prevazute in conventiile sau in contractele incheiate potrivit legii;
d) asigura indrumarea si controlul activitatii agentiilor locale.
2. In domeniul financiar:
a) aplica legislatia privind acordarea si plata prestatiilor sociale, precum si a programelor de finantare in domeniul asistentei sociale pe care le deruleaza;
b) fundamenteaza si propun Agentiei proiectul bugetului incluzand fonduri pentru functionare, bugetului pentru plata prestatiilor sociale si pentru implementarea programelor de finantare in domeniul asistentei sociale;
c) propun Agentiei indicatorii de fundamentare a fondurilor pentru plata prestatiilor sociale si pentru implementarea programelor de finantare in domeniul asistentei sociale;
d) administreaza bugetul incluzand fonduri pentru functionare, pentru plata prestatiilor sociale, precum si pentru implementarea programelor de finantare in domeniul asistentei sociale;
e) realizeaza activitatea de evidenta contabila a executiei bugetare pentru bugetul alocat;
f) asigura utilizarea eficienta a tuturor fondurilor pe care le administreaza;
g) elaboreaza, implementeaza si cofinanteaza programe de activitate proprii si actiuni specifice privind domeniul sau de activitate;
h) verifica indeplinirea conditiilor de eligibilitate privind stabilirea drepturilor la prestatii sociale;
i) stabilesc dreptul la prestatii sociale si efectueaza plata acestora, in conformitate cu prevederile legale in vigoare;
j) identifica situatiile in care s-au efectuat plati necuvenite solicitantilor;
k) recupereaza drepturile incasate necuvenit de beneficiari, in conditiile legii;
l) elaboreaza programe de investitii anuale.
3. In domeniul evidentei si raportarii:
a) prelucreaza documentatia aferenta stabilirii drepturilor la prestatii sociale, in conformitate cu prevederile legale in vigoare;
b) inregistreaza datele privind beneficiarii de prestatii sociale;
c) asigura evidenta la nivel teritorial a tuturor beneficiarilor din sistemul prestatiilor sociale;
d) prezinta Agentiei raportul de executie bugetara;
e) prezinta Agentiei rapoarte cu privire la modul de administrare a bugetului;
f) intocmesc rapoarte periodice, precum si raportul anual de activitate si le transmit Agentiei.
4. In domeniul comunicarii si informarii:
a) furnizeaza Agentiei si altor organisme cu competente in domeniu informatii in vederea elaborarii de studii, rapoarte si analize in domeniul lor de activitate;
b) asigura comunicarea permanenta cu autoritatile, institutiile si alte persoane juridice cu responsabilitati in domeniul social si in special cu autoritatile publice locale si judetene;
c) rezolva contestatii, sesizari si reclamatii potrivit competentelor legale;
d) editeaza materiale informative in domeniul lor de activitate;
e) utilizeaza orice mijloc de comunicare in masa pentru promovarea si informarea asupra drepturilor beneficiarilor;
f) identifica si transmit Agentiei situatiile speciale aparute in implementarea reglementarilor aplicabile;
g) participa la schimbul de informatii si experienta cu alte agentii teritoriale;
h) informeaza si indruma persoanele juridice si fizice carora le revin drepturi si obligatii ce decurg din reglementarile privind prestatiile sociale.
5. In domeniul reprezentarii:
- asigura reprezentarea in fata instantelor judecatoresti, conform legii.
6. In domeniul sistemului de informatii
a) utilizeaza sistemul de informatii conform instructiunilor si instrumentelor de gestiune a informatiei stabilite de Agentie;
b) asigura functionarea, mentenanta, actualizarea si utilizarea in bune conditii a ansamblului de resurse, componente si programe care constituie sistemul de informatii;
c) asigura gestiunea bazelor de date referitoare la sistemul de informatii privind prestatiile sociale la nivel teritorial;
d) actualizeaza baza de date cu privire la beneficiari si prestatiile sociale acordate;
e) asigura caracterul confidential al datelor personale ale solicitantilor si beneficiarilor de prestatii sociale.
(2) Agentiile teritoriale indeplinesc orice alte atributii prevazute de regulamentul de organizare si functionare.
(3) In realizarea atributiilor sale, agentiile teritoriale pot stabili relatii de parteneriat, colaborare sau contractare cu alte autoritati si institutii publice si private, forme de asociere a societatii civile si reprezentanti ai partenerilor sociali, la nivel local.
#PAGEBREAK#
CAPITOLUL V
Dispozitii tranzitorii si finale
Art. 20. - (1) Numarul de posturi cu care functioneaza Agentia se asigura prin redistribuire, in conditiile legii, din cadrul compartimentelor de specialitate ale aparatului Ministerului Muncii, Familiei si Egalitatii de Sanse si structurilor sale deconcentrate, precum si ale institutiilor din subordinea sau aflate sub autoritatea ministerului.
(2) Pana la data de 1 noiembrie 2008, personalul prevazut la alin. (1) va fi preluat sau, dupa caz, transferat la Agentie si la agentiile teritoriale, in conditiile legii.
Art. 21. - La nivel teritorial numarul de posturi va fi repartizat conform criteriilor prevazute in regulamentul de organizare si functionare.
Art. 22. - Salarizarea personalului incadrat in aparatul central al Agentiei se face la nivelul utilizat pentru ministere, iar salarizarea personalului incadrat la nivel teritorial se face la nivelul utilizat pentru structurile deconcentrate ale ministerului, conform reglementarilor legale in vigoare.
Art. 23. - (1) Statul de functii pentru aparatul central al Agentiei se aproba prin ordin al ministrului muncii, familiei si egalitatii de sanse, la propunerea presedintelui Agentiei.
(2) Statele de functii pentru agentiile teritoriale se aproba prin ordin al presedintelui Agentiei.
Art. 24. - Parcul normat de mijloace de transport si consumul lunar de carburanti pentru Agentie si agentiile teritoriale sunt prevazute in anexa nr. 3.
Art. 25. - (1) Agentia, pentru indeplinirea atributiilor sale, preia in administrare bunurile mobile si imobile si orice alte resurse materiale aflate in proprietate publica de la autoritatile administratiei publice centrale si locale, in conditiile legii.
(2) Agentia detine in proprietate privata bunuri mobile si imobile provenite din surse proprii, din donatii sau din alte surse, potrivit legii.
(3) Agentia preia o parte dintre bunurile mobile si imobile existente la actualele directii de munca si protectie sociala judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, necesare desfasurarii activitatii sale, pe baza de protocol de predarepreluare incheiat intre Agentie si directiile de munca si protectie sociala judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, aprobat de catre ministrul muncii, familiei si egalitatii de sanse.
Art. 26. - In termen de 60 de zile de la intrarea in vigoare a prezentei hotarari se aproba regulamentul de organizare si functionare al Agentiei prin ordin al ministrului muncii, familiei si egalitatii de sanse, la propunerea presedintelui Agentiei.
Art. 27. - Anexele nr. 1-3 fac parte integranta din prezentul statut.
_____
Nota Avocatnet.ro:
-Anexele 1-3 ale Statutului propriu de organizare si functionare al Agentiei Nationale pentru Prestatii Sociale vi le prezentam ca fisier atasat
Comentarii articol (2)